Урок "Основні засоби виразності графіки. Композиція «Які бувають дерева?»

Про матеріал
Ця розробка допоможе поглибити знання про графіку, продовжить знайомити із специфікою роботи художника-графіка, з виразними особливостями ліній різної товщини; вчить передавати різний стан природи графічними засобами; розвивати вміння створювати композицію, рівномірно заповнювати площину, спостережливість, зорову пам’ять, уяву, фантазію, творчість; виховувати акуратність, охайність, любов до природи, мистецтва.
Перегляд файлу

Тема: Основні засоби виразності графіки. Композиція «Які бувають  дерева?»

Мета: поглиблювати знання про графіку, продовжувати знайомити із специфікою роботи художника-графіка, з виразними особливостями ліній різної товщини; вчити передавати різний стан природи графічними засобами; розвивати вміння створювати композицію, рівномірно заповнювати площину, спостережливість, зорову пам’ять, уяву, фантазію, творчість; виховувати акуратність, охайність, любов до природи, мистецтва.

Обладнання: підручники, чорна кулькова ручка, олівець, фломастер, папір, лист-запрошення, завдання для груп в конвертах, малюнок художника-графіка, репродукції графічних робіт (А. Калама, І. Шишкіна, Г. Нарбута), матеріали з методичного фонду вчителя.

Хід уроку

  1.                     Організація класу до уроку.
    1.              Створення психологічного комфорту в класі

Ось лунає вже дзвінок – починається урок.

  1.              Перевірка готовності учнів до уроку.

Погляньте  на свої робочі місця, чи все необхідне для роботи на уроці є у вас на партах. Зайві речі приберіть, щоб вони вам не заважали.

  1.                     Актуалізація опорних знань учнів.
    1.              Вступна бесіда з учнями.
  • Діти, у нас у класі з’явився якийсь конверт. Давайте подивимось, що там. (Діти відкривають і знаходять там запрошення).
  • Прочитайте, куди нас запрошують.

Любі друзі!

Запрошую вас до себе в чарівну країну.

Я хочу, щоб ви познайомилися з незвичайними мешканцями, які тут проживають. Ви дізнаєтесь про них багато цікавого. А ті, хто з ними подружиться, зможуть створити свою чарівну казку.

Чекаю з нетерпінням!

  • Діти, ви хочете потрапити в цю країну і познайомитися з її мешканцями та дізнатися, хто запросив вас у гості?
  • Але як ми потрапимо в цю країну, якщо ми не знаємо, де вона знаходиться і як туди дістатися? Ми навіть не знаємо, як  вона називається? Можливо, в листі є підказка?

(учні дістають з конверта ще один листок)

Щоб потрапити у цю країну, потрібно виконати завдання. А щоб довести, що ви вмієте товаришувати, працювати ви повинні в групах.

  1.              Робота в групах.

                      І група

Закінчіть речення.

Матеріали, якими користується  художник-графік …

  • це різноманітні кольорові фарби: гуаш, акварель, олійні фарби;
  • можуть бути різні, як тверді, так і рідкі. До твердих належать: прості і кольорові олівці, різні крейди, вугілля, фломастери, кулькові або гелеві ручки. Серед рідких найчастіше використовуєть туш, чорнило, водяна фарба одного кольору;
  • це тверді матеріали: каміння, метал, кістки, дерево, а також глина;

ІІ група

Знайдіть відповідь на запитання.

  • Які основні виражальні засоби графіки?
  • Головним засобом виразності є колір.
  • Головним виражальним засобом є форма.
  • Це лінії, штрихи, крапки, плями. Вони бувають різні за розміром та формою: великі, менші, дуже дрібні, прямі, загнуті, нахилені, закручені та інші.
  • Ви добре справились із завданням, і ось ми з вами потрапили в чарівну країну, яка називається Графіка. А що незвичного у жителів цієї країни?

(Вони складаються з ліній, штрихів, крапок, плям).

  • Які ці лінії за формою та розміром?

(Лінії можуть бути різні: великі, маленькі, товсті і тонкі, прямі та закручені, у вигляді хвильок та спіралеподібні).

  • Діти, подивіться, нас зустрічає сам творець цієї країни – художник-графік, який і надіслав нам запрошення. (Вчитель показує малюнок художника-графіка). Але він має до вас ще декілька запитань:
  • Що таке графіка?
  • Що належить до творів графіки?
  • Як ви розумієте слово «контраст»?
  • Як у графічному малюнку можна передати різний стан природи?
  • Що таке пейзаж?
  • Які бувають пейзажі?
    1.              Оголошення  теми і мети уроку.
  • Діти, ви показали дуже хороші знання про графіку, тому жителі цієї країни допоможуть створити вам свою казку та передати характер і красу природи, саме графічними засобами.

(Вчитель вивішує тему уроку): Які бувають дерева?

  1.                     Вивчення нового матеріалу.
    1.              Бесіда з учнями.

 Назвіть дерева, які ви знаєте.

 Які з них ростуть у лісі, а які в садах? Опишіть їх. (Діти діляться своїми враженнями.)

Вчитель: Уявіть собі, що дерева, як будь-які живі істоти, мають різні почуття — радість, смуток, біль ... Як і людина, дерево може здаватися нам різним за характером, тобто бути ніжним і соромливим, радісним і доброзичливим, або злим і похмурим, задумливим чи гордовитим...

Воно може виглядати здоровим та щасливим, або навпаки  хворим та бідолашним.

У людини про її вдачу можуть розповісти очі, вираз обличчя, постать та рухи... А як у дерев? Вони теж мають свою постать, статуру, що виявляється у стовбурі, гілках, галузках й листі. Різними за своїм характером можуть бути як стовбур, так і віття: прямі, похилі, покручені. Тут має значення все  товщина, напрям, рух ... І все це можна передати лініями.

 

  1.              Перегляд  демонстраційного матеріалу.

C:\Users\Аня\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpg    C:\Users\Аня\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images (1).jpg

  1.                     Вступний інструктаж. Демонстрація та пояснення виконання готової композиції.
    1.              Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.

Уважно розгляньте зображення різних порід дерев, оберіть те, яке ви хотіли б зобразити. Визначте, чим ваше дерево вирізняється поміж інших (особливості форми стовбура, листочків, гілок, фактура кори). Малюючи дерева з пишною кроною (дуб, каштан або клен), можна не промальовувати кожну гілочку окремо, а намалювати загальну масу верхівки. Поміркуйте, до якої геометричної форми подібна крона обраного вами дерева. Пам’ятайте, дерева можуть бути: величними та розкішними; колючими та непривітними; зажурливими та таємничими; скромними та непомітними; та такими, що тягнуться до світла. Ваше завдання полягає в тому, щоб показати на малюнку різні за характером або станом дерева. Не забувайте і  про основні засоби виразності графіки (різні за характером лінії, штрихи, зиґзаґи, крапки, плями). Графічні матеріали для роботи оберіть самостійно.

  1.              Практична діяльність учнів.

А зараз ви самостійно спробуєте створити композицію. Приступаємо до роботи.

  1.        Індивідуальна допомога окремим учням
  2.        Фізкультхвилинка.

Яблуко спіле, кругленьке, солодке,

                       (Підводяться зі своїх місць. Гладять живіт коловими рухами.)

Яблуко хрустке з бочком білобоким.

                      (Плескають долонею однієї руки по другій руці (від кисті до плеча). Те саме другою рукою.)

Яблуко навпіл я розломлю,

                       (Потирають праву долоню ребром лівої руки. Те саме другою рукою.)

Яблуко з другом своїм розділю.

                       (Плескають по руці дитину, яка стоїть поруч. Сідають на місця.)

  1.              Оцінювання, коментування та виставка композицій учнів.
  1.                     Підсумок уроку.
    1.              Інтерактивна вправа «Обери доречне»

 «Сьогодні мені було… (комфортно, цікаво, легко, складно, весело)».

 «Відсьогодні я знаю… (умію… пам’ятаю… усвідомлюю…)».

  1.              Підсумкова бесіда.
  • Художнику-графіку дуже сподобалися ваші роботи. І на наступний урок він знову запрошує вас у гості.
  • А хто хоче відчути себе справжнім графіком, може у вільну хвилину зробити відбиток на папері. Цю техніку називають монотипією.
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
3199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку