Вчитель початкових класів
Черкес С.М.
Я досліджую світ. Фрагмент уроку.( 2 клас.)
Тема: Особиста безпека. Моделювання ситуації “Я вдома сам”.
Мета: Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі; вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях. Формувати навички безпечних розваг удома, вміння вибирати місця та іграшки для розваг. Розвивати навички користування побутовою технікою, ліками, вміння орієнтуватися у складних ситуаціях. Виховувати винахідливість, обережність.
Обладнання: таблиці, сигнальні картки, малюнки.
Інтерактивна вправа «Метаплан».
Робота виконується на невеликих листках паперу із чітким викладом думок. Цей метод використовується для проведення аналізу ситуації, якою у даний момент займається група.
Організація роботи: Обирається певна проблема(з наведених нижче). Учасники об’єднуються у групи. У цих групах вони дають відповіді на питання, пов’язані із цією проблемою за 4-ма позиціями:
Завдання виконується на плакаті за схемою (всі чотири поля заповнює кожна група):
Проблема |
|
Реальний стан справ |
Як повинно бути? |
Чому у дійсності саме так, |
Пропозиції |
Проблема : Часто буває, що діти залишаються вдома самі через те, що батьки затримуються на роботі, чи вирішують інші справи. Зоставшись наодинці, а й навіть з братом чи сестрою, вони вважають себе повними господарями свого помешкання і роблять все, що хочуть. На жаль, наслідки бувають трагічними.
Реальний стан справ: діти не знають, що можна робити, а що не можна, коли залишаються вдома самі, або не задумуються над наслідками.
Як повинно бути? Діти повинні зайнятись улюбленою справою: читання книг, малювання або розмальовування, грати в розвиваючі ігри, бажано не на комп’ютері.
У дійсності саме так, а не як повинно бути тому, що діти не мають хобі, мало уваги приділяють рідні, батьки саме темі безпеки. Також не виключенням є те, що поведінка таких дітей пов’язана з гіперопікою рідних. Коли батьки відсутні, діти почувають себе надто самостійними, навіть самовпевненими.
Пропозиції батькам: