Урок "Особиста гігієна"

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям «гігієна»; з однією з вимог гігієни – чистотою, про те, що, чистота є однією з умов формування, збереження та зміцнення здоров’я. Прищеплювати елементарні санітарно-гігієнічні навички. Вчити правильно мити руки, доглядати за зубами, розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни, використовувати їх у повсякденному житті.
Перегляд файлу

     Тема: Особиста гігієна

     Мета: ознайомити учнів з поняттям «гігієна»; з однією з вимог гігієни – чистотою, про те, що, чистота є однією з умов формування, збереження та зміцнення здоров’я. Прищеплювати елементарні санітарно-гігієнічні навички.

Вчити правильно мити руки, доглядати за зубами, розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни, використовувати їх у повсякденному житті.

      Розвивати здоровʼязбережувальну  компетентність, санітарно-гігієнічні навички, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення, уміння спостерігати, аналізувати.

      Корегувати правильність виконання дій.

      Виховувати свідому потребу в дотримуванні здорового способу життя, охайність, акуратність, бажання стежити за своїм зовнішнім виглядом.

    Очікувані результати: учні повинні мати уявлення про особисту гігієну, вміти  доглядати за собою, вміти називати правильно предмети особистої гігієни та їх призначення.
Вміти під керівництвом дорослого чистити зуби, мити руки, доглядати за своїм тілом.

    Основні поняття: Особиста гігієна, здоровʼя, санітарно-гігієнічні навички.

    Компетенції що формуються: уміння користуватися  санітарно-гігієнічними засобами,розвиток особистих якостей, самостійного та практичного мислення, виховання відповідальності, за результати власної діяльності,комунікативні уміння.

     Ключові: спілкування державною мовою, ініціативність, соціальна, громадська, уміння вчитися впродовж життя.

      Тип уроку: поглиблення , уточнення знань, умінь та удосконалення навичок.

     Форма уроку: практична робота;

    Обладнання: предмети гігієни, скринька, овочі, фрукти, чіпси, сухарики, ілюстрації, смайлики, аркуші паперу, презентація,відеоматеріал.

 Хід уроку

I.Організаційний етап.

Про чистоту , хто всюди дбає,

Завжди здоров’я добре має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно

Психологічна постанова:  «До успіху».

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіху на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданням будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно і плідно працювати

 

     II. Перевірка вивченого матеріалу.

Учні називають своє ім’я та продовжують фразу: «Я виглядаю добре, бо я…»

 ( вмиваюсь, чищу зуби, роблю зарядку тощо ).

 

    III. Формування теми,мети й завдань уроку.

 - Які правила нам допомагають бути охайними?

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Про чистоту, хто всюди дбає,

Завжди здоров'я добре має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно.

-  Слово «гігієна» означає здоровий спосіб життя. А однією з найголовніших вимог гігієни є чистота. Народна мудрість каже: «Чистота - запорука здоров'я». Чистота потрібна, щоб перемагати небезпечних ворогів людини - збудників хвороб. Бактерії - живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. їх багато у воді, грунті. Вони потрапляють на руки разом із брудом. Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним.

 

IV. Удосконалення знань

- А як ви розумієте «предмети особистої гігієни»?

- Які речі, на ваш погляд, належать до предметів індивідуального користування?

(гребінець, зубна щітка, зубна паста, рушник, мило, носова хустинка, губка.)

Інформаційне повідомлення

      Гігієна – походить від імені міфологічної богині Гігієї – богині чистоти та охайності. Отже, гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності, акуратності. А особиста гігієна – це дотримання правил чистоти, охайності кожною людиною, особою зокрема.

     Самомотивування

Покладіть руки на парти , закрийте очі та промовляйте

«Я зможу сьогодні добре працювати»

«Я буду молодцем»

«Я бажаю однокласникам успіху на уроці»

Музична руханка

«Треба завжди мити руки»

3. Відгадування загадок

Лягла в кишеню й караулю:

Реву, плаксу і бруднулю,

Їм витру потоки сліз,

Не забуду і про ніс.

(Носова хустинка)

http://ae01.alicdn.com/kf/HTB12WVfc0HO8KJjSZFHq6zWJFXaL.jpg_q50.jpg

 

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю, -

Бо від того худну.

(Мило)

C:\Users\Ксюха\Desktop\Downloads\картинки\chem_polezno_milo_hvojnoe-_hozyajstvennoe_i_degtyarnoe_dlya_kozhi_cheloveka.jpg

 

Резинка – Акулинка

Пішла гулять по спинці.

Поки ж вона гуляля,

Спинка рожевою стала.

(Губка)

C:\Users\Ксюха\Desktop\Downloads\картинки\575282.jpg

 

Витирають залюбки

ноги й руки малюки.

Витирають щічки

Павлик та Марічка.

(Рушник)

C:\Users\Ксюха\Desktop\Downloads\картинки\images (57).jpg

 

Не хижак, а зуби має.

Не гризе і не кусає,

а розчеше кіски Олі,

чубчик Петрикові й Толі.

(Гребінець)

https://fiction-books.ru/img/1021724441.jpg

 

В роті – як у себе вдома –

з кожним зубчиком знайома,

бо щоранку й перед сном

чистить їх усіх гуртом.

(Зубна щітка)

C:\Users\Ксюха\Desktop\Downloads\картинки\images (56).jpg

 

  1. Розповідь казки про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну

Послухайте, будь ласка, казочку «Про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну.

       Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею.

Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:

- Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.

Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:

- Спочатку поїж, а потім підеш гратися, - говорила вона. - Щоб рости, необхідно їсти.

Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:

- За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.

Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила:

- Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.

Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:

- Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! - кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з’ їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:

- Хто ви?

До неї підійшов один із них і відповів:

- Я великий король Вірус Дванадцятий!

Але він був не схожий на короля. Його обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.

- Це добре, що ти врешті-решт позбулася прискіпливої бабусі Гігієни. Тепер твоїми друзями будемо ми - бактерії та віруси.

Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.

- Бабусю, - тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король - Вірус Дванадцятий.

Марійка занедужала. Вночі викликали «швидку допомогу». Наступного ранку

дівчинка не пішла гуляти.

Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір’я.

Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконували її поради і більше не хворіла.

 

Інтерактивний метод: «Мозковий штурм»

1. Чому необхідно дотримуватись чистоти?

2. Чому захворіла Марійка?

3. Чи можна читати за столом, коли їсиш?

4. Коли Марійка занедужала, хто допоміг дівчинці?

5. Якою стала Марійка після хвороби?

- Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.

 

Фізкультхвилинка

Встану до схід сонечка,

Поки є роса (потягуються),

Юрієва, цілюща, чарівна (ручки догори і показують, яка чарівна).

Вмиваю личко, щоб було біленьке (миють личко)

Вмию очка, щоб були ясненькі (миють очка),

Вушка вмию, щоби добре чули (миють вушка),

І нічого не забули (руки в боки, підняли горда голівку)

Дослід «Чому потрібно мити руки з милом»

Проблемне завдання.

Назвіть ситуації, коли потрібно мити  руки:

  • перед вживанням їжі;
  • після контакту  з грішми;
  • після перебування в громадському транспорті;
  • після відвідування хворих;
  • вийшовши з туалету;
  • після гри з тваринами;
  •  

V. Удосконалення вмінь.

              Добре руки помила


Доню! Ручок не мила,

а вже  коржика вломила?

І до столу хочеш сісти.

Як ти будеш кашку їсти?

В тебе ж пальчики й долоні

Від пісочку аж червоні.

Доня руки мила, мила.

Білу піну з мила збила

І водички не жаліла.

Як помила, аж зраділа.

               Поспіша до столу сісти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Полуниці й кашу їсти

Г.Чорнобицька

 

C:\Users\Ксюха\Desktop\зозуля\20200123_104350.jpg

 

Презентація «Особиста гігієна»

 

Пальчикова гімнастика   «Миємо руки».

 "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,

Добре руки з ним помили.

"Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води


Бризки з рук туди-сюди.

"Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру

Релаксаційна пауза

 

II. Практична робота

1.Гра: «Допоможи почисти зуби».

Мета:розвивати у дітей уміння правильно чистити зуби,наносити зубну пасту на щітку. Виховувати бережливе ставлення до предметів гігієни,уміння стежити за своїми зубами. 

2.Гра «Спіймай правильну пораду»

Мета:вчити дітей правильно вибирати поради. Виховувати увагу,спритність,уміння вести догляд за своїм тілом.

Хід гри

 (Якщо учні згодні, плескають у долоні; якщо ні - тупають ногами.)

* Ноги слід мити щодня (Так)

* Руки потрібно мити щохвилини. (Ні)

*  Зуби чистити три рази в день. (Ні)

*  Після їжі полоскати ротик теплою водою.( Так)

*  Волосся мити двічі на день. (Ні)

*  Руки мити перед вживанням їжі. (Так)

*  Потрібно щоранку чистити зуби. (Так)

Релаксаційна пауза

3. Гра: «Скринька здоров’я».

Мета:навчити дітей використовувати предмети гігієни в житті. Виховувати охайність,уміння вести догляд за своїм тілом

(У скриньці лежить: мило, гребінець, рушник, зубна щітка, зубна паста, шампунь, гумка. Учень виймає з скриньки предмет особистої гігієни і розповідає про нього).

 

4.Гра: «Мікрофон» .

Мета:розвивати у дітей увагу,спостережливість,уміння правильно давати відповідь. Виховувати чистоту та охайність.

Зуби треба чистити…

Після їжі  …

Руки треба мити…

Витиратись потрібно особистим…

Мити голову…

Розчісуватися потрібно особистим…

Чим користуємось коли миємо тіло…

 

5. Гра  «Що з чим дружить» в парах

Мета:навчити правильно вибирати відповідні пари. Виховувати самостійність,увагу,уміння вести догляд за своїм тілом.

Хід гри

На індивідуальних картках діти з’єднають малюнки.

nos.jpg                                            C:\Users\Ксюха\Desktop\Downloads\картинки\chem_polezno_milo_hvojnoe-_hozyajstvennoe_i_degtyarnoe_dlya_kozhi_cheloveka.jpg
                 

       http://pngimg.com/uploads/praying_hands/praying_hands_PNG27.png                                  1-05-6.jpg

 

Hair growth_4_2560х963.jpg                                 3427_0.jpg

7808adc-nigti-ruky.jpg                                                  7212.450@2x.jpg       

0d1137ccbdea3f9e52619147e0f0f9c5.jpg                                                   dj272ydhcn7e.png                                                                                                                                                                                                                                      

VI. Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивний метод  « Мозковий штурм»

  • Які засоби гігієни ви знаєте?
  • Для чого потрібна зубна щітка?
  •  Для чого потрібна зубна паста?
  • Для чого потрібна губка?
  • Для чого потрібний гребінець?
  • Для чого потрібне мило?
  • Для чого потрібна шампунь?
  • Як ви гадаєте, які з них є особистими, тобто такими, що ними можеш користуватися лише ти сам?

Релаксія

Малюнкове вітання. Використовую для цього смайл «Радість» і бажаю учням гарного здоров’я.

Здоров’я – основа усього на світі.

Здоровими бути бажають всі діти.

 Для цього потрібно щоденно умиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо ж страви нам росту і сил додають.

Учням пропонується в кінці уроку вибрати смайлики показати свої враження від уроку.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок соціально-побутового орієнтування,

проведений з учнями 1 класу

з особливими освітніми потребами

на тему:

«Особиста гігієна»

 

 

 

 

 

 

 

Зозуля Наталія Олександрівна.

 

 

 

 

 

Котовка

 

docx
Додав(-ла)
Зозуля Наталія
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
4638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку