Урок " Отримання зображень за допомогою лінзи. Формула тонкої лінзи. "

Про матеріал
За даним конспектом, діти можуть самостійно вести дослідницьку роботу відносно зображень, які дає лінза. Ознайомитись з додатковим матеріалом про історію лінзи.
Перегляд файлу

Тема уроку: Отримання зображень за допомогою лінзи. Формула тонкої лінзи.

Мета уроку:

- навчальна: формувати поняття про різні типи  лінз, їх оптичні властивості,  навички  побудови зображень, що дає тонка лінза, практичні навички учнів, вміння самостійно вести дослідницьку роботу та робити власні висновки.

- розвиваюча: розвивати аналітичне та логічне  мислення, уяву, навчати порівнювати, проводити аналогії

- виховна: виховувати в учнів  уважність, вміння працювати індивідуально і колективно.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: збиральна та розсіювальна  лінза на підставці, комп’ютер, презентація «Лінза».

 

 

 

 

План уроку

  1.                               Організація  класу.
  2.                            Актуалізація опорних знань.
  3.                         Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
  4.                        Вивчення нового матеріалу.
  5.                            Закріплення вивченого матеріалу.
  6.                        Підсумок уроку.
  7.                     Домашнє завдання.

Хід уроку.

  1.                            Організація класу.
  •                              Підготовка учнів до роботи.
  •                              Створення  доброзичливої психологічної атмосфери уроку.

Епіграф уроку:

                                                                                                          Думати – колективно,

                                                                                                          Діяти – оперативно.

                                                                                                          Сперечатись доказово.

  1.                         Актуалізація опорних знань.

1)   Прозоре тіло, обмежене з обох боків сферичними поверхнями  називають…

     (Сферична лінза).

2)  Точка, що лежить на головній оптичній осі в центрі лінзи називається…  (Оптичний центр лінзи).

3)  Пряма лінія, що проходить через центри сферичних поверхонь, що 

      обмежують лінзу називається…   (Головна оптична вісь)

4)  Лінзу, що перетворює пучок паралельних променів у збіжний і збирає

     його в одну  точку  називають (збиральною лінзою) або (опукла)

5)  Лінзу, що перетворює пучок паралельних променів  у розбіжний пучок

      променів,  називають…  (розсіювальною) або(ввігнута)

6)   Точка, у якій перетинаються після заломлення промені, що падають

      на лінзу паралельно головній оптичній осі збиральної лінзи називається…  (Головний  фокус лінзи).

 

7)   Відстань від головного фокуса до оптичного центра лінзи називається … 

     (фокусною  відстанню ).

8) Величина, обернена до фокусної відстані називається…  (Оптична сила лінзи)

 

III.  Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

 (На екрані телевізора  розміщені оптичні прилади - проекційний апарат, фотоапарат, лінза, мікроскоп, бінокль, окуляри.)

Що є спільного в будові всіх цих приладів?

А які зображення ми одержуємо за допомогою  цих приладів?

Від чого залежить зображення в лінзах? На ці запитання ми дамо відповідь, якщо навчимося будувати зображення, що дає тонка лінза.

       Перші спогади про лінзи можна знайти в давньогрецькій п’єсі Арістофана «Хмари» (424 до н. е.), де за допомогою випуклого скла і сонячного світла добували вогонь. Також збереглися легенди, що Архімед під час оборони рідного міста Сіракуз від нападу римлян використовував не тільки сконструйовані ним військові машини, а й застосував проти римського флоту увігнуті дзеркала, запалюючи кораблі сфокусованими сонячними променями. (Демонстрація відеофрагмента)

(Оголошення теми і мети уроку. )

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Побудова зображення точки в збиральній лінзі .

 

 

 

  1.               Побудова зображень та їх характеристика в збиральній лінзі.

 

 

 

 

 

Ми з вами розглянули три випадки побудови зображень, які дає збиральна лінза, а їх є пять. У кожного із вас на парті є заготовки зображень,  спробуйте побудувати та охарактеризувати самостійно.

 

3. Побудова зображення точки в розсіювальній лінзі.

 

 

 

4. Побудова зображень та їх характеристика в розсіювальній лінзі.

 

 

 

 

Властивості

Зображення

 

Зображення:

зменшене,

пряме,

уявне

5.  Формула тонкої лінзи:

Формула тонкої лінзи

http://disted.edu.vn.ua/media/images/LuDmila/fizika_7/u20_/008.jpg 

http://disted.edu.vn.ua/media/images/LuDmila/fizika_7/u20_/001.jpg    формула тонкої лінзи

d - відстань від предмета до лінзи;

f - відстань від зображення до лінзи;

F - фокусна відстань.

    V.  Закріплення вивченого матеріалу.

1. Чому не можна поливати рослини в літній сонячний день?

2.Чому сміття: скляні пляшки, скло від битих пляшок можуть спричинити лісову пожежу? Подумайте, що треба зробити після завершення прогулянки для запобігання цього лиха?

3.Що спільного в усіх оптичних пристроях? (Лінза);

4.Хлопець, що заблукав у лісі, зумів розпалити багаття без сірників; він використав сонячні промені і власні окуляри. Які лінзи були в цих окулярах? (Збиральні);

 5.Розвязування задач робочий зошит ст.62 №1,2.

     

VI. Підсумок уроку.

Розміри і розміщення зображення предмета в лінзі залежать від положення предмета відносно лінзи.

 

  1.                Домашнє завдання. 

 

1.Опрацювати §15 ;

2.Виконати вправу 15 №1-3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

Побудувати зображення предмета, розташованого між фокусом та подвійним фокусом збиральної лінзи й охарактеризувати його.

 

 

Завдання 2.

Побудувати зображення предмета, розташованого за подвійним фокусом розсіювальної лінзи й охарактеризувати його.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
4038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку