Урок " Оздоблення подарункової рамки "

Про матеріал

На уроці учні продовжать ознайомлення з оформленням ху­дожніх робіт, декоруванням предметів різними матеріалами, матимуть змогу практично проявити свою творчість і фантазію в процесі оздоблення фоторамок, які потім зможуть подарувати матусям до Дня матері.

Перегляд файлу

Урок трудового навчання. 4 клас

Тема: Оздоблення подарункової рамки

Мета:

1.Продовжити ознайомлення з оформленням ху­дожніх робіт, декоруванням предметів, формувати вміння декорувати рамку різноманітним матеріалом; удосконалювати навички роботи з папером та картоном.

2.Розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак.

3.Виховувати любов до праці, акуратність під час роботи з кольоровим папером, картоном,  декоративним матеріалом, клеєм і ножицями, активізувати інтерес до створюваної роботи, творчу ініціативу учнів. Прищеплювати любов та повагу до матері, батьків, родини.

Обладнання: картонні заготовки рамок, кольоровий папір та картон, матеріал для декорування (крупа, листівки, бісер, нитки, ґудзики, тощо), клей , ножиці, зразки виробів, проектор, мікрофон.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-У нас сьогодні незвичайний урок, тож давайте висловимо свої очікування щодо нашого уроку за допомогою мікрофону.

1. «Мікрофон»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (діти по черзі висловлюють свої очікування).

- Добре, дякую.

2. «Встанови зв'язок»

- А зараз пропоную вам встановити зв'язок між словами та їх значенням

 

дизайнер

художник-конструктор

дизайн

створення оригінальної форми предмета

декоративне мистецтво

художнє оздоблення предмета

ужиткове мистецтво

створення традиційної форми предмета

дизайн інтер’єру

проектування внутрішнього оздоблення приміщень, предметів художнього побуту

 

- А якими предметами побуту можна прикрасити приміщення? (картини, панно,фотографії).

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда.

  •               Діти, чи подобається вам фотографуватися?
  •               А чи багато у вас фотографій?
  •               Де зберігаються ваші фотографії? (в альбомах, у красивих коробочках, тощо)
  •               Подивіться на ці дві фотографії і скажіть – чим вони відрізняються? (одна із фотографій у рамці)
  •               Що необхідно зробити, щоб ваші фотографії могли роз­міщуватися на видному місці? (помістити у фоторамку )

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Повідомлення теми уроку

˗ Сьогодні ми дізнаємося історію виникнення рами та навчимося оздоблювати подарункову рамку.

2. Словникова робота

- А зараз зазирнемо до словничка.

3.Презентація

 Історія виникнення рами.

4. Розповідь учителя

- Останнім часом велику увагу привертають роботи фотохудожників. Вважається, що зробити гарну цікаву фотографію важко, але ще важче презентувати її для глядачів. І картини, і фото­графії не вважаються презентабельними без рамки. Обрамлення впливає на настрій, створюваний фотографією або картиною. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, покращує композицію. Колір рамки може значно вплинути на сприйняття фотографії або картини. Якщо в роботі домінує темний колір, не варто обирати рамку схожого відтінку. Але якщо у фотографії (картині) якийсь колір використовується меншою мірою, то рамка такого самого кольору лише підкреслить його в роботі. Яку ж рамку краще зробити та чим її оздобити — залежить, перш за все, від самої фотографії, від місця, де вона висітиме або сто­ятиме, і, звичайно ж, від вашого смаку.

5. Демонстрування та аналіз зразка

-Розгляньте зразки на дошці. Які матеріали були використані в оздобленні? Пофантазуйте, яким буде ваше оздоблення.

Але перш, ніж розпочати роботу, пригадаємо правила роботи з ножицями, папером, та клеєм.

6. Повторення правил безпеки під час роботи.

Фізкультхвилинка.

Декоруємо рамку в такій послідовності:

  1. Задекоруйте рамку за власним бажанням, використовуючи різні матеріали.
  2. Одним із способів може бути паперова пластика.

За допомогою шаблонів 1, 2 і 3на кольоровому папері одного кольору обведіть три кружечки для квітки. 

  1. Шаблон 4 обведіть на жовтому папері. Це буде середина квітки.
  2. Виріжте всі чотири кружечки.
  3. Зігніть найбільший кружечок навпіл, перегніть навпіл ще раз і третій раз.
  4. Унизу утвореного трикутничка намалюйте дві пелюсточки та розріз між ними.
  5. Виріжте по лінії. 
  6. Розгорніть кружечок та порозрізуйте пелюсточки, але не до самої середини квітки. Так само зробіть другий і третій кружечки.
  7. Змастіть серединку найбільшої квітки клеєм і приклейте до неї середню квітку.
  8. Знову змастіть клеєм середину квітки і приклейте до неї найменшу квітку.
  9. Зверху змастіть клеєм і приклейте жовту серединку.
  10. Приклейте квітку до рамки. Додайте листя із зеленого паперу.

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ (під час роботи тихо лунає музика)

VІ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

-А зараз створимо виставку наших робіт, але виставку не звичайну, а особливу.

13 травня ми будемо відзначати День матері, а 15 травня – Міжнародний день сімї. Тому, презентуючи свою роботу, згадайте з любовю про свою матусю та сімю і скажіть тепле слово так, як будете вітати свою маму. 

У класі створюють виставку учнівських робіт (діти говорять слово матусі).

-Я підготувала для вас сюрприз. Я також виготовила для своєї матусі рамку і  хочу привітати її піснею. (Пісня «Мама»)

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Які рамки вам сподобалися найбільше?

Всі рамки дуже гарні та унікальні, як і ви. Можливо, коли ви виростете, то хтось із вас обере професію дизайнера, чи художника-декоратора і ви будете згадувати цей урок, як виготовляли свою першу рамку.

-А зараз пропоную вам висловити свої враження та закінчити ці речення.

-Дякую. Добре.

- Здавна серед різних народів з покоління в покоління передавалась така істина – «Шануй батька і матір і життя твоє на землі буде добрим та довгим». Я бажаю вам поважати своїх батьків та жити довго і щасливо.

VІІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

  • Дякую всім за урок. Приберіть на  партах і вийдіть на перерву. Урок закінчено.

1

 

docx
Додано
29 травня 2018
Переглядів
5203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку