На уроці учні продовжать ознайомлення з оформленням художніх робіт, декоруванням предметів різними матеріалами, матимуть змогу практично проявити свою творчість і фантазію в процесі оздоблення фоторамок, які потім зможуть подарувати матусям до Дня матері.
Урок трудового навчання. 4 клас
Тема: Оздоблення подарункової рамки
Мета:
1.Продовжити ознайомлення з оформленням художніх робіт, декоруванням предметів, формувати вміння декорувати рамку різноманітним матеріалом; удосконалювати навички роботи з папером та картоном.
2.Розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак.
3.Виховувати любов до праці, акуратність під час роботи з кольоровим папером, картоном, декоративним матеріалом, клеєм і ножицями, активізувати інтерес до створюваної роботи, творчу ініціативу учнів. Прищеплювати любов та повагу до матері, батьків, родини.
Обладнання: картонні заготовки рамок, кольоровий папір та картон, матеріал для декорування (крупа, листівки, бісер, нитки, ґудзики, тощо), клей , ножиці, зразки виробів, проектор, мікрофон.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-У нас сьогодні незвичайний урок, тож давайте висловимо свої очікування щодо нашого уроку за допомогою мікрофону.
1. «Мікрофон»
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (діти по черзі висловлюють свої очікування).
- Добре, дякую.
2. «Встанови зв'язок»
- А зараз пропоную вам встановити зв'язок між словами та їх значенням
дизайнер |
художник-конструктор |
дизайн |
створення оригінальної форми предмета |
декоративне мистецтво |
художнє оздоблення предмета |
ужиткове мистецтво |
створення традиційної форми предмета |
дизайн інтер’єру |
проектування внутрішнього оздоблення приміщень, предметів художнього побуту |
- А якими предметами побуту можна прикрасити приміщення? (картини, панно,фотографії).
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Бесіда.
ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Повідомлення теми уроку
˗ Сьогодні ми дізнаємося історію виникнення рами та навчимося оздоблювати подарункову рамку.
2. Словникова робота
- А зараз зазирнемо до словничка.
3.Презентація
Історія виникнення рами.
4. Розповідь учителя
- Останнім часом велику увагу привертають роботи фотохудожників. Вважається, що зробити гарну цікаву фотографію важко, але ще важче презентувати її для глядачів. І картини, і фотографії не вважаються презентабельними без рамки. Обрамлення впливає на настрій, створюваний фотографією або картиною. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, покращує композицію. Колір рамки може значно вплинути на сприйняття фотографії або картини. Якщо в роботі домінує темний колір, не варто обирати рамку схожого відтінку. Але якщо у фотографії (картині) якийсь колір використовується меншою мірою, то рамка такого самого кольору лише підкреслить його в роботі. Яку ж рамку краще зробити та чим її оздобити — залежить, перш за все, від самої фотографії, від місця, де вона висітиме або стоятиме, і, звичайно ж, від вашого смаку.
5. Демонстрування та аналіз зразка
-Розгляньте зразки на дошці. Які матеріали були використані в оздобленні? Пофантазуйте, яким буде ваше оздоблення.
Але перш, ніж розпочати роботу, пригадаємо правила роботи з ножицями, папером, та клеєм.
6. Повторення правил безпеки під час роботи.
Фізкультхвилинка.
Декоруємо рамку в такій послідовності:
За допомогою шаблонів 1, 2 і 3на кольоровому папері одного кольору обведіть три кружечки для квітки.
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ (під час роботи тихо лунає музика)
VІ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
-А зараз створимо виставку наших робіт, але виставку не звичайну, а особливу.
13 травня ми будемо відзначати День матері, а 15 травня – Міжнародний день сім’ї. Тому, презентуючи свою роботу, згадайте з любов’ю про свою матусю та сім’ю і скажіть тепле слово так, як будете вітати свою маму.
У класі створюють виставку учнівських робіт (діти говорять слово матусі).
-Я підготувала для вас сюрприз. Я також виготовила для своєї матусі рамку і хочу привітати її піснею. (Пісня «Мама»)
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Які рамки вам сподобалися найбільше?
Всі рамки дуже гарні та унікальні, як і ви. Можливо, коли ви виростете, то хтось із вас обере професію дизайнера, чи художника-декоратора і ви будете згадувати цей урок, як виготовляли свою першу рамку.
-А зараз пропоную вам висловити свої враження та закінчити ці речення.
-Дякую. Добре.
- Здавна серед різних народів з покоління в покоління передавалась така істина – «Шануй батька і матір і життя твоє на землі буде добрим та довгим». Я бажаю вам поважати своїх батьків та жити довго і щасливо.
VІІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ
1