8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "Згинання і складання паперу."Золота рибка"

Про матеріал

Запропоновано розробку уроку з трудового навчання.

Мета:ознайомити учнів з оригамі як видом мистецтва. Навчити способом перегинання і складанням паперу виготовляти рибку.

Перегляд файлу

        Комунальний заклад « Рубанівський опорний заклад

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

Урок

трудового навчання

«Золота рибка»

 

 

Вчитель

початкових класів

Несмачна О.В.

 

 

Тема. Згинання і складання паперу

Об’єкт праці. Виготовлення рибки способом оригамі.

Мета. Ознайомити учнів з оригамі як видом мистецтва.

            Навчити способом перегинання і складанням паперу виготовляти 

            рибку.

            Формувати навички складання і перегинання паперу.

            Розвивати логічне мислення, фантазію, уважність.

            Виховувати естетичний смак, любов до природи.

Обладнання. Папір, ножиці, клей, ілюстрації рибки, жабки, равлика, рака.

Тип уроку. Комбінований  урок

                                                 Хід уроку

І. Організація класу.

                                 Продзвенів дзвінок для нас,

                                 Всі зайшли спокійно в клас,

                                 Стали біля парт гарненько,

                                 Привіталися чемненько,

                                 Тихо сіли, спинки прямо

                                  Всі всміхнулися ласкаво.

ІІ. Психологічний настрій на уроці.

                           ‒ Я все розумію, я все зможу.

                           ‒ У мене все отримається.

                           ‒ Я буду все робити правильно.

                          ‒ І мене обов’язково похвалять.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

‒ Сьогодні ми з вами способом складання і перегинання паперу виготовимо фігурки. Але, що це буде я вам поки, що не скажу.

Бесіда.

‒ Чи знаєте ви, що означає слово «оригамі»?

Оригамі – це складання із паперу. Мабуть, ви всі пускали літачки, робили човники – все це і є оригамі. Це мистецтво прийшло до нас із Японії.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Q:\small_Незнайка.jpg.jpgСтук у двері.

‒ Діти! До нас завітав гість.

 Ви його впізнали?

‒ Вірно, це Незнайко.                     

‒Він чекає на нашу допомогу. До нього потрапила посилка, на якій замість адреси була загадка. Тому Незнайко просить допомогти відгадати, куди потрібно віднести посилку.

  Хоч ніг не має – біжить, гуляє;

  Не має рота, а все ковтає.

                                     (Річка)

‒ Отже, куди потрібно віднести посилку? ( На річку)

‒ Але є ще питання: кому її віддати в річці?

‒ А для цього ми зараз згадаємо, хто живе в річці?

 

Q:\zhaba.jpg                             По землі скаче                      

                             По воді – пливе.     (Жабка)

 

                    Що це за дім                          

                    Ходить без доріжок?                    Q:\ulitka01.jpg

                    Схожий весь на колобок,

                    А під дахом – ріжки.      (Равлик)

 

         Має клешні й довгі вуса,

         Я й сама його боюся.                 Q:\item_2823.jpg

         Він щипає мов гусак,

         Ну, а звуть його всі …    (рак)

( На дошці після кожної загадки виставляється малюнок)

‒ А зараз, діти, уважно подивіться і скажіть, кого ще не вистачає в річці?

‒ Звичайно, рибки. Отже, посилка повинна бути у рибки.

‒ Незнайкові дуже згодилася ваша допомога і він донесе посилку до її господині – рибки.

А ми з вами виготовимо таку рибку способом оригамі.

                                   Фізкультхвилинка

Вчитель                                              Учні

Зозуля кує:                                 «Ку-ку, ку-ку!»

Півень кукурікає:                      «Ку-ку-рі-ку!»

Голуб воркує:                           «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»

Сова кричить:                            «Угу-угу-угу!»

Риби мовчать, ані пари з вуст.

(Діти займають місця за партами)

V. Розгляд зразка виробу.

‒ З якого матеріалу виготовлена рибка?

‒ Яким способом виконана?

VІ. Технологія виготовлення виробу.

( Вчитель демонструє виготовлення рибки)

‒ Уважно слухайте і спостерігайте, як я буду виготовляти рибку.

VІІ. Планування наступних трудових дій

Відбір матеріалу та інструментів.

‒ Що потрібно нам для роботи?

‒ Аркуш паперу, ножиці й олівець.

Розгляньте ще раз картку і уявно складіть рибку.

29-11-2011_21·36·051) з листа кольорового паперу червоного або жовтого кольору заготовити квадрат (один з кутів відігнути до протилежної сторони, поєднати краї листа, зайве відрізати):

 

 

 

29-11-2011_21·35·442) отримати квадрат з лінією згину по діагоналі, скласти його в трикутник по даній лінії:

 

 

 

3) отриманий трикутник скласти навпіл і розгорнути, виходить на квадраті дві лінії  згину по діагоналі:

29-11-2011_21·35·39 

 

 

 

4) скласти квадрат навпіл, так, щоб вийшов прямокутник з лініями  згину від середини до країв - протилежним кутам:

29-11-2011_21·35·32 

 

 

 

29-11-2011_21·35·105) бічні сторони увігнути всередину по лініях згину так, щоб вийшов трикутник:

 

 

 

29-11-2011_21·35·016) домалювати контури рибки і вирізати, оформити саморобку: домалювати очі, рот, зябра, луску, плавники:

 

 

 

 

VІІІ. Повторення правил з техніки безпеки при роботі з ножицями.

                                         Фізкультхвилинка

Вчитель                                                       Учні

  Де ваші долоні ?                                 Тут-тут-тут (складають руки в кулачки)

‒ А в долонях пальчики живуть             Розкривають кулачки і показують 

                                                                 пальчики

‒ Працювали пальчики, не лінувались:         Імітують ліплення, будівництво,

ліпили, малювали, будували.                          малювання.

‒ А потім зупинилися, бо стомилися.             Опускають руки на парту.

ІХ. Практична робота учнів

Діти виготовляють рибку.

Учитель надає допомогу.

Х. Виставка учнівських робіт

ХІ. Підсумок уроку

‒ Що нового дізналися на уроці?

‒ Звідки прийшло мистецтво оригамі?

‒ Як виготовляли рибку?

ХІІ. Прибирання робочих місць. 

                              Список використаної літератури.

  1. Бабовал  Т.І.  Уроки трудового навчання, - Т. :Навчальна книга – Богдан, 2003. – 126 с.
  2.  Боднар І. Г.  Паперопластика. – Т. - Харків,  2011.  – 96 с.
  3.  Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1 – 4  класи, - К. – Видавничий дім «Освіта», 2012. -  390 с.
  4.  Осовська  Г.Л.  Уроки трудового навчання,  - Т. : Астон, 2002. – 80 с.
  5.   Серпухова  І.Є.   Цікава дидактика. Українська мова. – Х.: Ранок, 2003. -  301 с.

 

 

docx
Додано
5 червня 2018
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку