20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок «Оздоблення виробів застібкою - блискавка. Виготовлення брошки з блискавки»

Про матеріал
Тема «Оздоблення виробів застібкою - блискавка. Виготовлення брошки з блискавки» стане для учнів цікавою та незвичайною, адже для виготовлення прикраси не потрібно великих затрат і учні залюбки захочуть спробувати виконати таку роботу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Розробка уроку на тему:

«Оздоблення виробів застібкою - блискавка. Виготовлення брошки з блискавки»

Похожее изображение

 

 

 

Авраменко Надія Олександрівна,

вчитель обслуговуючої праці

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг, 2018 р.


9 клас

 

ТЕМА: Оздоблення виробів застібкою - блискавка. Виготовлення брошки з блискавки.

МЕТА:

- дидактична: засвоєння учнями трудових навичок при роботі з оздоблювальними матеріалами, нитками, на прикладі виготовлення квітки з блискавки;

- виховна: виховуємо у дітей прагнення до прекрасного, естетичний та художній смак, творче ставлення до праці, охайність в роботі, уважність;

- розвиваюча: сприяємо розвитку у дітей просторової уяви, творчого мислення, художніх здібностей, фантазії.

ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: блискавка, нитки потрібного  кольору, голка, ножиці, лінійка олівець.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: історія, образотворче мистецтво.

НАОЧНІСТЬ: зразки виробів, ілюстрації; фотографії оздоблення виробів блискавками, карти інструкцій по виготовленню квітки з блискавки.

ТИП ЗАНЯТТЯ: комбінований

Структура уроку

І. Організаційний момент ……………………………..…….1хв.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів……………………..3 хв.

III. Мотивація навчально – трудової діяльності…………............ 3 хв.

IV. Повідомлення теми, мети та завдання уроку…………………3 хв

V. Вивчення нового матеріалу………………………….………..15 хв.

VI. Закріплення нового матеріалу. ………………………............2 хв.

VII. Практична робота …………………………………………....17хв.

VIII. Заключна частина ..…………………………………………...1хв.

 

ХІД УРОКУ:

 

  1. Організаційний момент

Доброго ранку діти! Я впевнена, що сьогоднішній урок пройде цікаво та з задоволенням. Тож я вам бажаю терпіння, впевненості у свої діях та гарної фантазії.

 

 (Відмічаються відсутні та визначаються чергові у класі).

  1. Актуалізація опорних знань:

- Яким чином  можна оздобити різноманітні вироби?

- Розшифруйте прислів’я « Зустрічають по одягу – проводжають по розуму».

А зараз ми трішки пограємо в словесну арифметику.

 

  1.   Мотивація навчально – трудової діяльності

Сьогодні на уроці ми поринимо у загадковий та цікавий світ прикрасного. В наш час велику цінність мають речі, які виготовлені своїми руками. Поміж нас є багато речей, які нам здаються примітивними та не цікавими. Але якщо на них поглянути з іншої сторони, то може отриматись цілий витвір мистецтва.

Ось наприклад, прикраси з ґудзиків, з ниток, з стрічок, з булавок і так далі. Головним героєм нашого уроку буде звичайна застібка блискавка. Взагалі блискавка в одязі виконує захисну функцію. А сьогодні ми поглянемо на неї з іншої сторони і вона буде служити нам для оздоблення одягу.

Взагалі оздоблення може бути постійним і зйомним, тобто тимчасовим. Постійним оздобленням вважають ґудзики, вишивки, канти, бейки, рюші, плісе, гофре, складки, аплікації. Тимчасове оздоблення – краватки, пояси, коміри, манжети, вставки, декоративні квіти, шарфи тощо. Ними можна у будь – який час доповнити костюм або зняти, замінити на інше. Зйомні оздоблення роблять той чи інший костюм багатофункціональним.

Оздоблення, крім декоративного та естетичного призначення, має ще й утилітарне. Так, гарна блискавка на піджаку одночасно є й застібкою, й оздобленням. Мережки на літньому одязі є не лише прикрасою, але й одночасно створюють повітропроникність, сприятливий мікроклімат для тіла. Комір з хутра не лише оздоблює зимове пальто, але й захищає від холоду.

Сьогодні без застібки-блискавки не обходяться ні одяг, ні взуття, ні сумки, ні валізи, ні різні чохли - для меблів, технічних і музичних інструментів і т.п.. На блискавці є головні убори, іграшки, постільна білизна. Принцип блискавки використовується навіть архітекторами і ландшафтними дизайнерами, не кажучи вже про художників. Важко собі уявити, що колись ми обходилися без такої зручної речі.

В наш час блискавка стала модним аксесуаром. З неї можна зробити різноманітні квіти, а з них брошки, обручі, різні прикраси. А саме головне що не треба багато матеріалу і все це можна виготовити власноруч і за своїми вподобаннями.

застежка-молния

  1. Повідомлення теми, мети та завдання уроку

Отже, темою сьогоднішнього нашого уроку є: Оздоблення виробів застібкою блискавка. Виготовлення брошки з блискавки. Ми з вами познайомимося з історією появи застібки, дізнаємося і побачимо багато цікавого.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

Кожен день ми застібаємо застібку-блискавку і не замислюємося над тим, що колись цього простого пристосування не було, і людям доводилося мучитися з нескінченними шнуруваннями. Чомусь світ забув про творця такого потрібного аксесуара, віддаючи шану іншим винахідникам.

Між тим, життя сучасним людям полегшив американський інженер Уіткомб Джадсон. Зробив він це не заради слави чи наживи. Винахідник допоміг своєму другу, який страждав болями в спині. Людині було дуже важко нагинатися і шнурувати черевики, тому застібка-блискавка стала для нього справжнім порятунком. Спочатку застібка являла собою два ланцюжки, на яких чергувалися гачки і петельки. Елементи конструкції зчіплювалися за допомогою ключика-язичка. Зовні ця конструкція віддалено нагадувала сучасну блискавку, але, як це часто буває, з часом винахід допрацьовувалися і коригувалося. Тим більше що років з дня винаходу пройшло предостатньо - 115.

 

застежка-молния  застежка-молния

 

Однак застібка-блискавка довгі роки не мала успіху. Люди не могли навчитися користуватися винаходом Уіткомб Джадсона. Це сьогодні навіть маленькі діти з легкістю застібають свої курточки, збираючись на прогулянку. А раніше до новинки додавалася величезна інструкція із застосування на двох сторінках. Додайте до цього високу вартість виробу (виробництво блискавки було дуже дорогим), і зрозумієте, чому люди не поспішали відмовлятися від традиційної шнурівки. Найчастіше ціна застібки-блискавки у два рази перевищувала вартість пари штанів або жіночої спідниці.

Друге життя винаходу подарував молодий емігрант зі Швеції Гідеон Сунбек через 20 років після появи застібки. 26-річний інженер допрацював конструкцію, зробив застібку гнучкіше, тонше і надійніше.

Сьогодні блискавки пропонуються у величезному асортименті. Вони бувають металевими, "тракторними", спіральними - за типом і матеріалом виготовлення, навіть водогазонепроникаємі - при необхідності герметичних з'єднань.

У наші дні більше половини блискавок на планеті виробляє фірма YKK, заснована в 1934 році в Японії. Філії YKK є у сімдесяти країнах. Також світовими центрами по виробництву блискавок вважаються Бангладеш, Індія і Китай. Для довідки: найбільшу "блискавку" зробили в Нідерландах в 1989 році. Довжина її становила 2851 метр.

 

  1.   Закріплення нового матеріалу.

 

  1.               Вступний інструктаж

Прикраси з блискавок зараз на піку популярності. Їх можна побачити на сторінках модних журналів, на фотографіях знаменитостей, на прилавках дорогих магазинів. Такий стиль може комусь здатися дивним, але ще Коко Шанель тонко помітила, що ті "хто не вміє носити біжутерію, носить золото".

Кейт Кьюсак (Kate Cusack) - молодий дизайнер з Брукліна (Нью-Йорк). Кейт створила стильну колекцію оригінальних прикрас з металевих блискавок (Zipper Jewelry): брошки, браслети і унікальні намиста-кольє. Звичайні «замочки» затейливо покладені і згорнуті в хитромудрі композиції-орнаменти. Нове прочитання звичайної металевої блискавки в інтерпретації Кейт Кьюсак виглядають настільки ж оригінально, наскільки і стильно.

Тому головне ваша фантазія і чудові прикраси опиняться у вашому гардеробі.

Сьогодні ми з|із| вами виготовимо квітку з блискавки.

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/5/87/428/87428129_large_18.jpg  http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/5/87/428/87428127_large_16.jpg

Після|потім| повторення Т.Б. при роботі з|із| інструментами, вчитель|учитель| показує етапи виконання квітки.

  1.               Поточний інструктаж
  •                 контроль якості виконаних робіт;
  •                 вчитель вказує на недоліки в роботі і шляхи усунення.

 

  1.               Заключний інструктаж
  • аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи.
  1.   Заключна частина
  • рефлексія
  1.               З яким видо матеріалу ви сьогодні познайомились на уроці|?
  2.               Що вам з історії блискавки найбільше запам 'яталося|зберігали|?
  3.               Що ще б вам хотілося виготовити з такого матеріалу?

 

  • аналіз кращих робіт учнів
  • оцінювання виконаної роботи
  • прибирання робочих місць
  • робота із щоденниками.

Технологічна картка|

виготовлення| квітки з блискавки

 

 

Послідовність операцій

Зображення

 

 

 

1.

 

Беремо роз'ємну блискавку  60 см. Розділяємо її на 2 частини.

 

  1.  

 

 

2.

 

Одну частину блискавки розрізаємо на 6 рівних частин по 10 см – це будуть великі пелюстки. А другу частину блискавки розрізаємо на 6 пелюсток по 7 см – так щоб залишилась одна велика частина, центр квітки.

 

 

 

  1.  

 

 

3.

 

Зшиваємо (зклеюємо) кожну пелюстку за обидві кінці.

 

 

 

 

4.

 

Беремо деталь для середини квітки. Загибаємо край з обох боків.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

5.

 

Поступово зкручуємо деталь закріплюючи нитками (клеем).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

Тепер зклеюємо квітку між собою. Вирізаємо коло з тканини і пришиваємо (приклеюємо) пелюстки таким чином:

  • великі
  • маленькі

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Потім приклеюємо (пришиваємо) середину в центр. І наша квітка готова!

 

 

 

doc
Додано
25 січня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку