Тема: Фігурна форма нарізання овочів.
Мета:
Навчальна: Познайомити учнів з новим видом фігурного нарізання овочів та фруктів – карвінгом. Навчити нарізати грибочки з редиски та картоплі, тюльпани з перцю, шестерні, гребінці з моркви, керуючись інструкцією навчального відеофільму, перевірити рівень знань учнів за допомогою електронних тестів
Розвиваюча: розвивати спостережливість, уміння вчитися, любов до вишуканого, творчі здібності, навички до сервірування столу, уміння порівнювати, використовувати отримані знання на практиці
Виховна: виховувати естетичні смаки, фантазію, винахідливість, потребу і вміння навчатися, повагу до людей праці, інтерес та свідоме ставлення до обраної професії
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Методи роботи на уроці: пояснювально-ілюстративний через демонстрацію навчального фільму, практичне виконання роботи, демонстрація готових композицій, тестовий контроль знань у програмі Paskal
Форма проведення уроку: колективна, групова, індивідуальна
Забезпечення уроку: комп’ютер, навчальний фільм, інструменти для вирізання, фотоматеріали(слайди на екран), композиції з овочів, овочі, ножі, опорні схеми для кожного учня, тести для перевірки знань у програмі Paskal
Між предметні зв’язки: геометрія (кути, паралельність прямих, многокутники, многогранники, круги), організація виробництва(сервірування столу), санітарія та гігієна(особиста гігієна кухаря), охорона праці(правила поводження із інструментами).
Девіз уроку: Я чую і забуваю,
Я бачу й розумію,
Я роблю й запам’ятовую ( китайська приказка)
Структура уроку
1.Організаційна частина.
2. Вивчення нового матеріалу. Демонстрація навчального фільму, виконання робіт після кожного фрагменту фільму.
3. Закріплення матеріалу. Перевірка знань учнів за допомогою комп’ютера.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
1. Перевірка наявності учнів.
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
Мотивація навчальної діяльності:Вступне слово викладача: Як відомо очима теж їдять і дуже важливо не тільки приготувати смачну страву, але й прикрасити її і подати так, щоб вона радувала око. Ваше завдання, як майбутніх кухарів, приготувати і подати страву так, щоб відвідувач глянувши на страву, захотів її з’їсти. Щоб у нього іще до вживання їжі виділилися певна кількість шлункового соку, який би сприяв швидшому засвоєнню їжі.
Слід пам’ятати, що художнє оформлення страви – процес складний та довготривалий. Але нехай це вас не лякає, теоретичні знання підтверджуйте практичними навичками і ви швидко навчитеся фігурно нарізати овочі, складати їх у композиції та гарно оформляти страви при подачі. Сьогодні при вивченні нового матеріалу будьте уважні – так як закріплення його відбудеться виконанням фігурної нарізки та розв’язанням тестів за комп’ютером, де і отримаєте певну оцінку.
2. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення нового матеріалу (учні записують у зошит).
1. Карвінг – сучасне вирізання овочів і фруктів.
2. Фігурна форма нарізання овочів і фруктів.
3. Складання композицій з овочів.
1. В сучасних ресторанах широко використовують новий вид фігурної форми нарізання овочів і фруктів – карвінг. У перекладі з англійської слово « карвінг» означає «вирізати» . Батьківщина карвінгу - Тайланд та Китай, тільки в Тайланді вирізали квіти, а у Китаї – складали композиції з використанням зображення птахів і звірів. В Україні теж використовують карвінг у сучасних ресторанах. Почали відкриватися школи карвінгу, випускати набори для вирізання (демонстрація слайдів, показати інструменти для вирізання овочів, показати підручники, що містять інформацію). Для того, щоб навчитися карвінгу і отримувати задоволення потрібно постійно використовувати його в роботі, адже вміння приходить з досвідом.
2. Фігурна форма нарізки овочів(демонстрація навчального фільму, отримання опорних схем)Після перегляду починаємо працювати з опорними конспектами(викладач по порядку демонструє фрагменти фільму: нарізання листочками, шестерні, зірочки, шишки, грибочки, учні виконують шестерні, гребінці, тюльпани, грибочки для композиції)
Фігурна форма нарізки овочів(опорний конспект)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Морква |
Прикрашання |
|
Картопля, редиска |
ВарінняПрикрашання |
|
Картопля, морква, |
Припускання |
|
Цибуля, пекінська капуста |
прикрашання |
|
Морква, редиска, солодкий перець |
Прикрашання |
|
Картопля, морква, |
Смаження у фритюрі |
|
Морква, картопля, |
Припускання |
Листочки з огірка – повторно фрагмент фільму про правила нарізання, використання.
Шестерні, гребінці з моркви, огірка - викладач демонструє процес карбування моркви та нарізання шестерні. Учні повторюють нарізання.
Шишки, лілії з моркви – повторно фрагмент фільму про правила нарізання та використання.
Грибочки з редиски і картоплі – викладач демонструє процес вирізання, учні повторюють вирізання за викладачем.
Троянди з моркви, буряка, селери, редьки – повторно фрагмент фільму про правила вирізання троянди, їх використання.
Лілія, хризантема з пекінської капусти – повторно фрагмент фільму.
Тюльпани з перцю, редиски – викладач демонструє, а учні повторюють процес вирізання за викладачем.
Стружка, спіраль, фігурні пластини, брусочки – викладач демонструє нарізання з використанням спеціальних ножів.
3. Складання композицій з вирізаних овочів
– перегляд фрагменту фільму(композиції),
- складання композицій(групи із 3-4 учнів).
3.Закріплення вивченого матеріалу:
Розв’язання тестів з використанням комп’ютерів у програмі Paskal. Комп’ютер визначає оцінку, викладач її записує.
Тести з теми: « Фігурна форма нарізки овочів»
1. Декоративне вирізання овочів, фруктів.
а)карвінг; б)дайвінг; в)броколі;
2. Основний ніж для вирізання овочів, фруктів.
а)овальний; б)тайський; в) простий;
3. Батьківщина карвінгу.
а)Таїланд; б)Китай; в)Росія;
4. Під яким кутом починають вирізати листочки з огірка?
а)прямий; б)тупий; в) гострий;
5. Де зберігають вирізанні фігури?
а) в холодильнику; б) в льодяній воді; в) в морозильнику
6. Продукти для вирізання грибочків.
а) помідори; б) картопля; в) редиска; г) селера;
7. Продукти, для вирізання троянди.
А) морква; б)огірок; в) буряк; г)помідори;
8. Процес для приготування шестерні з моркви.
а)маринування; б)шпигування; в)калібрування; г)карбування;
9. Для чого використовують грибочки з картоплі?
а)тушкування; б) варіння; в) запікання; г) брезування;
10. Для чого використовують стружку з огірка?
а)припускання; б) бланшування; в) прикрашання;
11. Товщина гребінця з моркви.
а) 0,5-0,7см; б) 0,2-0,3см; в) 1-2см.
12. Виберіть продукти з яких можна вирізати лілії:
А)помідори; б)цибуля; в)баклажани; г)картопля; д) пекінська капуста;
13. Для чого використовують стружку та спіраль з картоплі?
а) Смаження у фритюрі; б) варіння; в) припускання;
14. Основне правило при складані композицій. а) підбір за смаком; б) не змішувати з живими квітами; в) підбір за видом;
15. Ніж, для вирізання шишок з моркви.
а) овальний, б) тайський, в) серповидний;
16. Для чого використовують троянди з редиски?
а) припускання; б) бланшування; в) свій варіант;
17. Перерахуйте овочі для вирізання тюльпанів.
Відповіді до тестів:1.а 2.б 3.а, б 4.в 5.б 6. б, в 7.а, в 8.г 9.б 10.в 11.б 12.а, б, д 13.а 14.б 15.а 16. прикрашання 17. Редиска; морква, огірок, солодкий перець.
4. Підведення підсумків роботи на уроці
Слово викладача: Чи сподобався вам урок? Що нового ви дізналися? Ми вивчили з вами тему фігурні форми нарізання овочів і я дуже надіюся, що вас зацікавила інформація про карвінг і кожен із вас у своїй бібліотеці буде мати книгу з карвінгу і головне почнете вчитися вирізати овочі, фрукти фігурною формою.
Оголошення оцінок, їх аргументація. 5. Домашнє завдання (записано на дошці) Вирізати грибочки з редиски, картоплі, тюльпани з перцю, моркви, огірка , шестерні, гребінці з моркви та скласти їх в композицію.