Виховна година на тему: "У світі професій"

Про матеріал
поглибити знання учнів про професії; допомогти зрозуміти специфіку професій водія, кравчині, кухара,агронома,учителя; виховувати повагу до людей різних професій.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НОВОІВАНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ» ЮРЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

 Виховний захід для учнів

5-11 класів

  «У світі професій»

 

 

 

 

 

 

 

                                               Підготувала вчитель

                                               трудового навчання

                                           В.    М.   Глушкова

 

Мета: поглибити знання учнів про професії; допомогти зрозуміти специфіку професій водія, кравчині, кухара,агронома,учителя; виховувати повагу до людей різних професій.

 

 

Завдання: зацікавити учнів професіями, допомогти у їхньому виборі.

 

 

Тип проведення заходу: ярмарок.

 

 

Форма проведення: шкільний телеканал.

 

 

Очікувані результати: зацікавити учнів певними професіями, допомогти у їхньому виборі, створити проект «У світі професій».

 

 

Обладнання: магнітофон, мікрофони, мультимедійний проектор, презентація, костюми учнів, виготовлені на уроках профільного навчання.

 

 

Основні поняття: професія, профорієнтація, навчання.

 

 

Тривалість: 45 хвилин.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД      ПРОВЕДЕННЯ

1-й читець

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них —

 Професій в світі є чимало,

 Сповна їх вистачить на всіх.

2-й читець

Та є одна поміж професій,

 Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного — найперша,

 Це та, якої набудеш ти.

3-й читець

Учитель, лікар чи геолог

Письменник, слюсар чи кресляр,

 Всі називають головною

 Одну професію — школяр.

1-й читець

Бо всім відомо, що без школи,

 Без знань, що мусиш там набути,

 Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш бути.

2-й читець

Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як —

Щоб добре діло й добра слава

І я собі міркую так:

Потрібно лікувать хвороби,

 Водить у Космос кораблі,

Та я із роду хліборобів

І родовід мій — від землі.

«Степ перейти — життя прожити»,—

То не такі прості слова,

«Життя» утворене від «жита»,

Бо хліб — усьому голова.

Раніш од сонечка вставати,

Погладить колос на ходу!

Ні, я мабуть не в космонавти,

У хлібороби я піду!

3-й читець

Злинь же, музико, в залі гучніше,

 В добру пору лунай, в добрий час,

Хай оплески лунають гучніше,

На ярмарок професій запрошуємо вас!

Ведучий

Увага, дорогенькі

Великі і маленькі,

 Вельмишановне панство

Та інший контингент!

. На ярмарку працюють

 Артисти суперклас!

Ведуча

Програму цю незвичну,

 Круту, профорієнтичну,

Місцями фантастичну

Побачити спішіть!

Ведучий. Розпочинає роботу шкільний телеканал

«1+1».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Учням демонструють слайд.

Блок телепередач

Назва передачі

Зміст

Новини від класного керівника 9 класу

Рекомендації щодо вибору професії

Телешоу «Майстер-шеф»

Презентація професії кухаря

Ток-шоу «Говорить Новоіванівське»

Зустріч із працівниками Юрївського ПТУ 81

Репортаж з авторалі «Формула ГАЗ -53»

Презентація  професії водія

Репортаж із місця подій

Презентація професії вчителя

Прогноз погоди від Миколи Луценка

Презентація шкільної погоди 

Світське життя із Катериною  Осадчою  

Презентація професії кравчині

 

Ведучий. Сьогодні у програмі: новини від класного керівника 9 класу

Ведуча. Телешоу «Майстер-шеф»...

Ведучий. Репортаж із авторалі «Формула ГАЗ-53»…

Ведучий. Прогноз погоди від Миколи Луценка...

Ведуча. Репортаж із місця події...

Ведучий. Світське життя із Катериною Осадчою.

 

Ведуча. Отже, зараз на каналі — новини від класного керівника 9 класу Глушкової В.М. (Виступ класного керівника – рекомендації та поради щодо вибору професії)

Виступ супроводжує мультимедійна презентація (Додаток 1).

Ведучий. Ми продовжуємо роботу шкільного телека­налу Далі — телешоу «Майстер-шеф».

На сцену виходять ведучі передачі: Ектор — ресторатор, телеведуча, Микола — ресторатор.

Юля Висоцька. Доброго дня, шановне товариство!

 Ектор. Буенос діас, міо амігос! Бон жорно мучачос!

Микола. Ми раді вітати вас у студії «Майстер-шеф»!

Юля Висоцька Ми раді вітати вас, шановні учасники шоу!

Ектор. Бандито, садисто, барбосо, терористо, кам бек університето!

Юля Висоцька Сьогодні, шановні учасники, для вас буде дуже незвичне завдання.

Микола. Ви сьогодні готуватимете страву для вчителів трудового навчання.

Ектор. Чебурек енд лаваш, хачапурі, ґоґоль-моґоль для мафія Коза Ностра.

Юля Висоцька Так,   Екторе,   саме  для  директорів  — найвимогливіших і найсуворіших педагогів.

Ектор. Професоре-мозахісто! Кошмаро на уроко, бедламо на перерво! О, Мамо мія!

 Микола. Готуватимете ви сьогодні дуже непросту страву — бутерброд!

Ектор. Арбайтен, тато Карло! Ноу лавашо, ноу бе-ляшо, ноу шашлико-машлико.

Юля Висоцька Бутерброд цей зовсім непростий, та й ін­гредієнти теж своєрідні.

Ектор. Ням-ням, запрето проблемо целюліто!

Микола. У нашій комірці є всі необхідні інгредієнти для створення ваших страв. Але запам'ятайте, що ваші бутерброди мають бути оригінальними, щоб сподобались нашим гостям.

Ектор. Салюто вашо портрето, белісімо, поздравісі-мо аморе професоре.

Юля Висоцька. Вам даємо одну хвилину, щоб взяти в нашій комірці все необхідне, і п'ять хвилин для приго­тування страв.

Микола. Отже, час пішов!

Учасники підбігають до уявних комірок, це можуть бути столи, на яких викладено  інгредієнти набирають їх і йдуть до робочих столів, де вони готуватимуть свої «страви».

Юля Висоцька Хочу нагадати нашим гостям, що кулінара­ми і народжуються, і стають. І цю освіту ви можете здобути у Юр’ївському СПТУ-81, де навчають професії  кухаря, та у Лозівському ПТУ ,  де навчають професії кулінара-кондитера, як ось зробили випускники Новоіванівської школи Грабель Віта, Бугайова Тетяна, Кружиліна Ліля, Остапенко Тетяна, Минченко Олена, Біда Інна, Афанасьєва Ірина, Сомова Анна. Схожі професії можна здобути у професійно-технічних училищах м.Павлограда та Дніпропетровська.    (Додаток 2)

Микола, Отже, шановні наші учасники шоу, час ви­черпано, і ми запрошуємо вас презентувати свої страви, свої кулінарні витвори.

Ектор. Фініта ля комедія, кулінаро безмежо — фі­ніш.

Юля Висоцька Будь ласка, шановна {ім'я учасника), роз­кажіть про свій кулінарний шедевр.

Перший учасник коментує виготовлення своєї страви.

Юля Висоцька Дуже добре і дуже неочікувано.

Микола. Отже, запрошуємо до презентації {ім'я учасника). Прошу, що приготували ви нам? Чим порадуєте?

Ектор. Кулінаро безмежо, о-ля-ля!

2-й учасник. У своїй страві я використала такі інгре­дієти…

Юля Висоцька . Дуже оригінально, а головне — актуально.

 Ектор. Салюто глобуло! Ням-ням!

Юля Висоцька . Нарешті, останній наш учасник шоу. Будь ласка, розкажіть, що ви приготували на сьогодні.

3-й учасник. Для приготування своєї страви я ви­користав такі інгредієнти…

Юля Висоцька. Ну, ви просто справжній ас! Бутерброд вийшов неперевершеним. Але скажіть, кому б ви рекомендували свої страви?

3-й учасник. Звичайно, нашим педагогам, учням, батькам.

Микола.  Розкажіть про свої улюблені страви .

Звучить пісня у виконанні учасника шоу «Люблю я макарони»

 

Ведуча. Ми переходимо до наступної передачі, на яку вже нетерпляче чекають наші глядачі.

Ведучий. Вашій увазі пропонується Ток-шоу «Говорить Новоіванівське» і його ведучий Олексій Суханов.

Суханов:  До нас на передачу звернулися учні 11 класу з питанням, чи правда, що в Юр’ївському ПТУ 81 можна оволодітицікавими професіями? Ми запросили до нас заступника директора закладу Курбатову О.В.

Виступ Курбатової О.В.

Суханов:  Наші випускники мають до Вас деякі питання.

Питання 1: Чи правда, що після закінчення Вашого закладу працевлаштування на роботу є непростою справою? Які професії є найбільш актуальні та користуються попитом?

Питання2: Які умови проживання у вашому гуртожитку?

Питання 3: Чи є якісь пільги, які Ваш заклад може презентувати як ексклюзивні?

 

Ведучий. Ми продовжуємо роботу шкільного теле­каналу «1 + 1 ». До вашої уваги репортаж із авторалі «Формула ГАЗ-53»,

На сцену виходить кореспондент.

Кореспондент. Шановні телеглядачі, ми з вами пере­буваємо на автоперегонах «Формула ГАЗ-53». Звер­ніть, будь ласка, увагу на конкурсантів (показує на екран). Здається, перевага тут очевидна. Або неочевидна (на екрані показано різні види тран­спорту: шкільний автобус, тягловий транспорт, велосипед). Незрозуміло! Зараз спробуємо розі­братись!

Із-за куліс чутно веселу циганську музику, заходять цигани.

Кореспондент. Ви хто такі? Що ви тут робите? Тут знаходитись не можна, тут проходять перегони.

Циган. Як це хто? Азо, скажи.

Аза. Шумахер Будулай Петрович.

Кореспондент. А, пригадую. Це ж ви герой учорашньої пригоди. Я вас упізнав, ви вчора на шаленій швид­кості створили дорожньо-транспортну пригоду?

Циган. Ай, замале, який переповнений, яка швид­кість, я за кермом один був. Скажи, Азо!

Аза. Повір, красунчику, всю правду розкажу, всю до краплі. Будулай за кермом один був, на гітарі грав, а я поряд танцювала.

Кореспондент. Що, прямо в автомобілі? Оце так пе­регони! А що ж із автомобілем буде?

Циган. А що з ним буде, тільки вчора купили. Аза. Салон великий, цілий табір влізе

Кореспондент. Не може бути, не можу в це повірити.

Циган. Азо, покажи.

Грає музика, циганка починає танцювати.

Кореспондент. Я все зрозумів. Це жах! Недарма ви стільки людей травмували. Хто ж вас учив так ке­рувати автомобілем?

Циган. Як хто? Інструктор якийсь. Азо, розкажи.

Аза. Повір, красунчику, розкажу, всю правду роз­кажу, все як було розкажу. їдемо ми з інструкто­ром, Будулай на гітарі грає, я танцюю, ну все як треба. Тут звідки не візьмись, бабця дорогу пере­ходить. Кричу: «Що робити?», а інструктор каже: «Сигналь!».

Циган. Я кидаю гітару, давлю на клаксон, а вона глуха була, ніякої реакції. «Що робити?»,— питаю, кричу, просто волаю. А інструктор кричить: «Ду­ши!». Я й дав газку, і цю бабку насилу в городах наздогнав, а вона хитра була, за паркан сховалась.

Кореспондент. Так, історія не для нервових. І що ж далі було?

Циган. А що далі, інструктор у реанімації лежить, нема кому водійське посвідчення видати. Що тут поробиш?

Аза. Ось такі справи, красунчику. Дай поворожу, всю правду розкажу, все, що було розкажу, і що буде, все розкажу.

Кореспондент. Знаєте що, давайте я вам сам розкажу, всю правду розкажу. Кидайте ви ці свої штучки, йдіть краще навчатись, наприклад (назви навчаль­них закладів, де можна здобути професію водія). Так зробили випускники Новоіванівської школи {називає прізвища випускників, чиї фото демонструють на слайдах).

Аза. Ага, оце так справи! Що ж нам, мій Шумахер, робити?

Циган

Мрій багато дуже маємо,

 Професій ще більше.

Хто поможе розібратись,

 Що для нас миліше?

Аза

Та хто ж підкаже, як не вчитель,

 Хто допоможе, як не він,

 Бо часточку душі вкладає,

Людиною щоб стати на землі.

Кореспондент. Через цих Шумахерів геть забув про перегони.

Кореспондент сідає за кермо «автомобіля» і виконує «Пісню шофера»

 

Ведучий: Навчитися професії шофера, автослюсара-ремонтника можна у Юр’ївському СПТУ 81, Лозівському автодорожному технікумі, багатьох навчальних закладах Дніпропетровська, Павлоградській автошколі.

(Додаток 3)

 

Ведучий. А зараз на каналі «1 + 1 » — прогноз погоди від Миколи Луценка.

 

Звучить музика «Прогноз погоди», виходить учень Микола. Під час його виступу демонструють на слайдах фото зі шкільного життя учнів і вчителів, під час уроків, лінійок, педрад тощо.

(Додаток 4)

Микола. Доброго дня, шановні пані та панове! З ва­ми Миколина погода. Нещодавно мені телефо­нували із небесної канцелярії, і прогноз погоди, шановні, дуже навіть позитивний. Отже, ува­га! Погода в школі буде сонячною, лише інколи хмарно, зрозуміло, стосовно вимог керівництва, а грози пройдуть стороною. Дощі радості очікує­мо місцями, ближче до святкових днів. Вітер змін­ний, у межах засвоєння нових програм, технологій і методик, змінюватиме свій напрямок неоднора­зово. А загалом, у природи немає поганої пого­ди. Головне — умійте швидко реагувати на зміни та перемикайтесь, змінюйтесь, перевтілюйтесь! Нехай проблеми і негоди не роблять вам в житті погоди. Хай вам щастить!

Звучить музика, учень виходить.

 

Ведучий. Ми вітаємо вас знову на шкільному кана­лі. Далі в програмі — «Репортаж із місця події» та «Світське життя» із Катериною Осадчою.

Ведуча. Отже, зараз на каналі ексклюзивний репор­таж із місця події.

Ведучий

Знаєте, шановні, що хочу вам сказати,

 Що майбутній вчитель — це уже не мати,

Яка вчить і просить, іноді вмовляє.

Майбутній учитель ціну собі знає.

Він може бути другом, він — сучасний:

Комп'ютер знає. Ерудит! Він класний.

Ведуча

Я згодна, вчитель має стати ближчим,

Проте його вимоги будуть вищі.

 Ти вчишся добре? Активіст? Чудово!

Обери професію вчителя терміново!

На сцену виходить кореспондент.

Кореспондент. Сьогодні ми відвідаємо сім'ю, де не можуть обрати професію. Я пропоную про­фесію вчителя, випускники її не дуже охоче обирають. Отже: учитель чи ні — ми йдемо до вас. Доброго дня! Чим ви керуєтесь під час обрання професії для своєї доньки?

Мати. Ось погляньте, моя донька була на ярмарку професій. Тут у неї буклет із економічного інсти­туту, а тут — із юридичного, а ось тут — із теа­трального. Я із цим не можу впоратись.

Кореспондент. Ось я вам рекомендую обрати профе­сію учителя. Спробуйте переконати свою доньку, а я прийду за годину.

Далі під час виступу матері демонструють слайди із зобра­женням студентів, які навчаються педагогічної професії.

Мати

Чи бачили таке? Дива та й годі!

 Які тепер думки розкуті в моді!

Хіба ж колись вирішували діти,

Які учителі їх мають вчити?

Доню, скажи, хочеш учителем стати?

Діток виховувати, у школі навчати?

Виконання танцю « Вчителько моя»

Заходить кореспондент.

 Кореспондент. Ваші учні ще не обрали професію вчителя? Тоді ми йдемо до

вас! (Додаток 5)

 

 

1-й читець

Зірки є естради,

Зірки є кіно,

Вчительства зірки є в нашій школі давно.

Пишаємось ними і їх поважаємо,

Бо правильний шлях ми в житті обираємо.

Звучить музика, усі йдуть зі сцени.

Ведучий. Ми знову з вами на шкільному каналі. Продовжуємо наші передачі.

Ведуча. І зараз пропонуємо поринути у світ краси та гламуру. В ефірі — «Світське життя» і його неперевершена ведуча Катерина Осадча.

Звучить музика із телепередачі «Світське життя».

Осадча. Доброго дня, пані та панове! З вами — «Світське життя» і, як завжди, гламурна й неперевершена Катя Осадча. Сьогодні мода диктує за­гадковість, багатогранність, ініціативність і, якщо хочете, гламур. Готуйтесь, буду диктувати модні тенденції. Готові? Ми вирушаємо сьогодні до мо­дельної агенції «Катерина й моделі».

Далі під час виступу Осадчої на екрані демонструють слайди із фотографіями на уроках профільного навчання — швейної справи.

Осадча. Хто сказав, що класика неможлива без ексклюзиву? Пам'ятайте: коли йдете на роботу, по­гляньте в дзеркало — спідниця обов'язково має бути. У вашому гардеробі мають бути штани, на­віть якщо ви їх не носите, нехай собі висять, блу­зи й сорочки різних кольорів, фасонів і довжини, костюми та кардигани, пончо, інші варіанти теж будуть актуальними. Ну і, звичайно, фішка сезо­ну — це капелюшки. Носіть їх завжди й усюди, дивуйте нудний світ. Отже, ми зараз із вами пере­буваємо на показі моделей агенції «Катерина й мо­делі». Ми станемо свідками показу ексклюзивних моделей зразка «Пошито та перешито на уроках профільного навчання».

Виготовляти ошатне вбрання із різних за фа­ктурою та оформленням недорогих тканин — ре­комендація модної агенції. Матеріалом може бути шовк, трикотаж, штучні матеріали, яскраво забарвлені ситець, льон, маркізет. Така невибагливість сучасної моди дає можливість жіноцтву оновлю­вати гардероб без надмірних витрат.

 

3-й читець

Приміряти свій виріб І похвалитися ним —

Це, дійсно, справжнє щастя

 На подив людям всім.

1-й читець

Такі комплекти одягни

Гарненький топик і штани,

Дискомфорту не відчуєш,

Дуже вже зручні вони.

3-й читець

Ось гарненький фартушок.

Не замінить й кожушок,

Бо так зручно в ньому в кухні —

Не забруднить жінці сукню.

1-й читець

А халатик? Що за диво?

 Зручно в ньому та красиво

І кишені, і оздоба

 Господині до вподоби.

3-й читець

І у свято, і у будень

Сукня — необхідний атрибут,

І ошатно, і чарівно,

 Це усі підтвердять тут.

1-й читець

Ну, а блузка — завжди модно!

 Елегантно, зручно, скромно.

 Ось тільки-но замовте нам —

 Вмить змайструємо ми вам!

3-й читець

Працювала я,

Шити майже все.

 І зовсім не втомилась,

 Бо втіху це несе.

Хлопець-модель

Створити щось прекрасне,

Відчути свій талант —

Таким є наше гасло!

Це якості гарант!

 Пісня  Костюмчик

 

Ведуча. Ну що, вам сподобалось? Ось і я кажу, не­перевершено і красиво! Недарма випускниці на­шої школи обрали професію кравчині : Кісельова Вікторія, Назар Ніна, Євтушенко Віка. Навчитися цій професії можна у Дніпропетровському ПТУ 55, Харківському текстильному технікумі.

 

Ведучий. Ми дякуємо вам, шановна Катерино, за ці­каві та гламурні новини. Щоб ви побажали нашим випускницям?

Осадча: Я бажаю всім випускникам обрати цікаві для них професії, щоби повністю реалізувати свої таланти у житті.

 

Ведучий. Якось Цицерон сказав: «Якщо матимеш поганих кравців — не матимеш гарного одягу, як­що поганих пекарів — їстимеш несмачний хліб. Але якщо матимеш поганих учителів, то не мати­меш майбутнього». Але наша школа — це сузір'я талановитих педагогів.

Ведуча. Перед нашими вчителями ми схиляємо голови, бо саме з їхньої легкої руки, їхньої май­стерності, уміння, таланту ми станемо справжніми людьми та прославимо рідну землю.

2-й читець

З великою повагою і любов'ю

 Говоримо про наших вчителів

Бажаємо їм щастя і здоров'я,

 Ясних, веселих і чудових днів.

1-й читець

Вічні теми,

Давні теореми,

Сива пам'ять і космічний вік.

Ти — учитель,

Ти — сіяч недремний

І невтомний мудрий садівник!

3-й читець

Знаєш ти предивні таємниці,

Розум твій розпалює вогонь.

 Журавлі, синиці та лелеки

Воду п'ють у тебе із руки.

2-й читець

Лікар ти, котрий лікує душі 

І до сонця повертає всіх,

 Капітан — у морі, а на суші —

 Ти наставник юних й молодих.

1-й читець. Ми вдячні нашим наставникам за вза­єморозуміння, співробітництво, толерантність. Будьте завжди здоровими та щасливими!

Ведуча. Скористайтесь цим рецептом від вдячних учнів. Систематично випивайте бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пункту­альності, настій толерантності й екстракт людяності!

Ведучий. А також вживайте обов'язково вітаміни: А — для активності, В — для бадьорості, С — для цікавості, Д — для діяльності, Е — для ефектив­ності, Р — для порядності.

Ведуча. А ще не забувайте щороку робити профі­лактичні щеплення від байдужості, сірості, духов­ного рабства.

1-й читець. Будьте вічними донорами — віддавайте своє серце дітям і пам'ятайте: його має вистачити на всіх!

2-й читець. Виконуйте все це ретельно, і будете зав­жди молодими!

3-й читець

Хай красною буде вчительська доля,

 Щоб добре вам всім працювалося в школі,

Рятує хай ангел-хранитель всіх вас,

Щасливі й здорові будьте весь час!

1-й читець

Хай мрія прекрасна веде вас в життя,

 Щоб ладилось все і велось до пуття.

 Живе хай надія і живить серця,

Натхнення і творчість дає без кінця,

 Не зникне хай віра в казки й чудеса,

Хай будуть із вами любов і краса!

Ведучий  Кожний вчитель чи шофер, актор чи письменник мали в дитинстві одну однакову професію: школяр. Вони навчалися в школі. І школа по праву пишається своїми ластівятами.

Презентація про видатних випускників школи

(Додаток 6)

1-й читець

Пшениці шумлять на волі

Де початок їм, де край?

Агроном у широкому полі

Нам вирощує врожай .

2-й читець

Дбає він про кожну стеблину

І крокує із краю в край

Щоб на кожний стіл хлібину

Дав достойний урожай.

3-й читець

Щоби соняшник гарно налився

Білий цукор дали буряки

В інституті він гарно вчився

І працює в селі залюбки .

 

До слова запрошується заслужений агроном України, випускник нашої школи Сергій Леонтійович Басовський

 

Пісня про Агронома.

(Додаток 7)

 

Висновок учителя трудового навчання :  На сьогоднішньому етапі наша країна гостро потребує фахівців з технічними знаннями: токарів та слюсарів, інженерів та програмістів, зварювальників та системних адміністраторів. Міністр освіти , науки , молоді та спорту України Дмитро Табачник зазначив, що професійно-технічне навчання повинно стати пріоритетом у виборі професії, для чого створюватимуться належні умови для навчання та роботи фахівців виробничих спеціальностей.

Сьогодні ми здійснили з вами подорож у світ професій. І, можливо, хтось із вас саме на нашій виховній годині  визначився зі своєю  майбутньою професією. Я щиро зичу вам знайти своє місце на цій Землі і бути щасливим у цьому виборі.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Трудове навчання (обслуговуючі види праці) 9 клас (Пелагейченко М.Л., Біленко О.В.)
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку