Урок "Оздоблення виробу. Кінцева обробка пташки"

Про матеріал
План уроку присвяченого Дню птахів. Дівчата мають можливість опанувати виконання простих оздоблень пташок з фетру, відчути радість від поєднання з природою, проявити свою творчість і майстерність.
Перегляд файлу

 

                                          КЗО «Гімназія №3» ДМР

 

 

 

 

 

 

 

 

              Методична розробка відкритого уроку:

 

                «Оздоблення виробу. Кінцева обробка пташки»

 

 

 

                                      Проект  «Мяка пласка іграшка»

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\20170319_122340.jpg

 

 

 

 

 

Виконала учитель трудового навчання       

             Башаріна О.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            м. Дніпро

 

                                       План відкритого уроку

                                з предмета «Трудове навчання»

 

Клас 2(6)-в                         

 

Проект: «Мяка пласка іграшка»

Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом»

Тема уроку: «Оздоблення виробу. Кінцева обробка пташки»

 

Навчальна мета: узагальнити набуті знання, навчити прийомам оздоблення виробів квітами зі стрічок.

 

Розвиваюча мета: розвивати пізнавальні інтереси щодо способів застосування елементів оздоблення в готових виробах, формувати творче уявлення, вміння гармонійно поєднувати колористичне оздоблення.

 

Виховна мета: прищеплювати любов до природи рідного краю, до історії і традицій українського народу, прививати естетичні почуття.

 

Час проведення уроку – 45 хв.

 

Тип уроку – практична робота

 

Методи проведення  наочні і практичні( демонстрація зразків, виконання вправ)

 

Навчально-матеріальне забезпечення уроку: натуральні зразки виробів, оздоблених квітами зі стрічок, інструкційні карти, деталі крою виробів (птахів), аудіозапис музики Е. Гріга «Ранок», Я. Нікітіна «Вальс дождя»

 

Очікувані результати навчальної діяльності: бажання створювати милі, зворушливі подарунки своїми руками  на основі набутих знань і вмінь.

 

Хід і зміст уроку:

І Організаційний момент (3хв)

1. Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка готовності учнів до занять. Організація робочого місця.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІІ Актуалізація опорних знань (7хв)

 

 

Вчитель:

Прийшла весна, оживає природа і скоро пташиним співом наповниться наше буденне життя. Саме 17 березня словяни з давніх-давен святкували день Герасима Грачовника.

З вирію найпершими повертались граки. А за ними шпаки й жайворонки. Перелітні птахи несли надію на тепло, на сонце, на краще життя, тому їх повернення весело святкувалось.

 

  За народним календарем 22 березня – день весняного рівнодення, ще називають свято сороки (Сорочини) або Жайворонки. В цей день пекли коржики у вигляді пташок. Діти бігали по селу, підкидали вгору і закликали птахів. Зловлений жайворонок розламували і розкладали на гілках дерев для птахів.

  Після прийняття християнства свято сороки було назване святом Сорока святих, утім, звичай зустрічати птахів, робити їм добро залишився.

От і ми сьогодні зробимо пташок, щоб ви принесли додому маленьку радість, адже гарний птах – це символ доброї звістки. А прикрасимо пташок  квітами, які ми навчились виконувати минулого уроку.

Щоб робота була гарною і досконалою треба любити природу!

 

Чи любите ви птахів, я зможу переконатись, коли ви дасте правильні відповіді на мої запитання:

  1. Летів птах через дах, сів на воротях у червоних чоботях.

     (Лелека) Прилетіли лелеки — весну принесли здалека

  1. Конопаті гості сіли на помості, без сокири, без лопати поробили собі хати (Шпаки)
  2. Коли відзначається Міжнародний день птахів?  (1 квітня)
  3. Які птахи не сідають на землю (стрижі)
  4. Найбільший птах (страус)
  5. Найбільший птах нашої країни (лебеді )
  6. Перната «кішка» (сова)

 

  1. Кому належать слова:

«І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї землю,

Убрану весною, вранці зустрічають» (Т. Г. Шевченко)

 

  1. «Мрія полине із думкою вкупці

Геть у далекі світа,-

Крил не втинай сизокрилій голубці,

Хай вона вільно літа!»   (Л. Українка)

 

 

  1. Завдання з математики:

Над селом літали птахи:

Голуб, шпак, дві черепахи,

Три ворони, чиж-невдаха.

Скільки там летіло птахів (6 птахів)

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

 

Кожна робота, виготовлена власноруч, приносить задоволення і автору роботи і тим, для кого вона виконується. Продумане поєднання матеріалів, вибір гарного оздоблення, почуття міри і акуратність сприяють створенню маленького шедевра з клаптиків тканини.

Дуже важливо вміти  передавати свої почуття  крізь кінчики пальців.  Нехай наше життя повниться маленькими краплинками добра і краси!

Краса – і тільки, трішечки краси, душі нічого більше не потрібно. (Л. Костенко)

 

 

ІV  Практична робота

 

      Вступний інструктаж (5хв)

 

  1. Повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи.
  2. Ознайомлення з технічними вимогами  до роботи, що виконується.
  3. Показ і пояснення прийомів та способів виконання нових операцій.

 

Самостійна робота учнів, поточний інструктаж вчителя (20хв)

 

Заключний інструктаж (5хв)

 

  1. Підведення підсумків практичної роботи
  2. Визначення кращих робіт та їх демонстрація.
  3. Аналіз характерних помилок та недоліків в роботі.

 

 

V Заключний етап уроку ( 5 хв)

 

   1. Підведення підсумків уроку

   2. Оцінка результатів праці

   3. Домашнє завдання

 

                  Учитель трудового навчання Башаріна О.В.

 

 

 

                                         Інструкційно- технологічна карта

                                    виготовлення пташки з фетру

 

  1. Повторити правила безпечної праці під час виконання ручних робіт

 

  1. Підготувати інструменти та матеріали:
  • фетр або серветки з нетканого матеріалу;
  • квіти і листочки зі стрічок;
  • 2 намистинки чорного кольору;
  • стрічка для петлі довжиною 15-20см;
  • ножиці;
  • голка;
  • наперсток;
  • нитки;
  • наповнювач

 

  1. Викроїти  деталі по лекалам

 

  1. Намітити контрольні знаки (очі, місце пришивання стрічки)

 

  1. Пришити намистинки для очей подвійною чорною ниткою.

 

  1. Пришити крильце на одну деталь пташки подвійною ниткою в тон квітів, нитку  не відривати, потім пришити  листочки, а зверху квіти.

 

  1. Пришити крильце на другу деталь кількома стібками. Зверху закріпити намистинкою.
  2. C:\Users\User\Desktop\20170319_122340.jpgСкласти стрічку у формі петлі і скріпити її на 1см від зрізів. Нитка має бути подвійна в тон пташки.  Не відрізаючи нитки, пришити петлю до основної деталі кількома стібками по наміченому знаку. Потім скласти дві деталі зворотніми боками всередину і зшити пташку, починаючи від петлі по всьому контуру, залишаючи 2см для набивання. Петельні стібки довжиною 3мм виконуються подвійною ниткою.

 

  1. Наповнити пташку синтепоном.
  2. Зшити залишений отвір.
  3. Перевірити якість роботи

 

 

docx
Додав(-ла)
Башарина Елена
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку