КЗО «Гімназія №3» ДМР
Методична розробка відкритого уроку:
«Оздоблення виробу. Кінцева обробка пташки»
Проект «М’яка пласка іграшка»
Виконала учитель трудового навчання
Башаріна О.В
м. Дніпро
План відкритого уроку
з предмета «Трудове навчання»
Клас 2(6)-в
Проект: «М’яка пласка іграшка»
Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом»
Тема уроку: «Оздоблення виробу. Кінцева обробка пташки»
Навчальна мета: узагальнити набуті знання, навчити прийомам оздоблення виробів квітами зі стрічок.
Розвиваюча мета: розвивати пізнавальні інтереси щодо способів застосування елементів оздоблення в готових виробах, формувати творче уявлення, вміння гармонійно поєднувати колористичне оздоблення.
Виховна мета: прищеплювати любов до природи рідного краю, до історії і традицій українського народу, прививати естетичні почуття.
Час проведення уроку – 45 хв.
Тип уроку – практична робота
Методи проведення – наочні і практичні( демонстрація зразків, виконання вправ)
Навчально-матеріальне забезпечення уроку: натуральні зразки виробів, оздоблених квітами зі стрічок, інструкційні карти, деталі крою виробів (птахів), аудіозапис музики Е. Гріга «Ранок», Я. Нікітіна «Вальс дождя»
Очікувані результати навчальної діяльності: бажання створювати милі, зворушливі подарунки своїми руками на основі набутих знань і вмінь.
Хід і зміст уроку:
І Організаційний момент (3хв)
1. Перевірка наявності учнів.
2. Перевірка готовності учнів до занять. Організація робочого місця.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань (7хв)
Вчитель:
Прийшла весна, оживає природа і скоро пташиним співом наповниться наше буденне життя. Саме 17 березня слов’яни з давніх-давен святкували день Герасима Грачовника.
З вирію найпершими повертались граки. А за ними шпаки й жайворонки. Перелітні птахи несли надію на тепло, на сонце, на краще життя, тому їх повернення весело святкувалось.
За народним календарем 22 березня – день весняного рівнодення, ще називають свято сороки (Сорочини) або Жайворонки. В цей день пекли коржики у вигляді пташок. Діти бігали по селу, підкидали вгору і закликали птахів. Зловлений жайворонок розламували і розкладали на гілках дерев для птахів.
Після прийняття християнства свято сороки було назване святом Сорока святих, утім, звичай зустрічати птахів, робити їм добро залишився.
От і ми сьогодні зробимо пташок, щоб ви принесли додому маленьку радість, адже гарний птах – це символ доброї звістки. А прикрасимо пташок квітами, які ми навчились виконувати минулого уроку.
Щоб робота була гарною і досконалою треба любити природу!
Чи любите ви птахів, я зможу переконатись, коли ви дасте правильні відповіді на мої запитання:
(Лелека) Прилетіли лелеки — весну принесли здалека
«І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї землю,
Убрану весною, вранці зустрічають» (Т. Г. Шевченко)
Геть у далекі світа,-
Крил не втинай сизокрилій голубці,
Хай вона вільно літа!» (Л. Українка)
Над селом літали птахи:
Голуб, шпак, дві черепахи,
Три ворони, чиж-невдаха.
Скільки там летіло птахів (6 птахів)
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Кожна робота, виготовлена власноруч, приносить задоволення і автору роботи і тим, для кого вона виконується. Продумане поєднання матеріалів, вибір гарного оздоблення, почуття міри і акуратність сприяють створенню маленького шедевра з клаптиків тканини.
Дуже важливо вміти передавати свої почуття крізь кінчики пальців. Нехай наше життя повниться маленькими краплинками добра і краси!
Краса – і тільки, трішечки краси, душі нічого більше не потрібно. (Л. Костенко)
ІV Практична робота
Вступний інструктаж (5хв)
Самостійна робота учнів, поточний інструктаж вчителя (20хв)
Заключний інструктаж (5хв)
V Заключний етап уроку ( 5 хв)
1. Підведення підсумків уроку
2. Оцінка результатів праці
3. Домашнє завдання
Учитель трудового навчання Башаріна О.В.
Інструкційно- технологічна карта
виготовлення пташки з фетру