Оздоровчі системи
Мета: ознайомити учнів з поняттям та основними складовими оздоровчих систем;
розвивати здоров’язбережувальні компетенції; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: підручник, зошит, мультимедійне обладнання, презентація, відео
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
- Яку ситуацію називають надзвичайною?
- Які права та обов’язки громадян України під час надзвичайної ситуації?
- Яка аварійно-рятувальна служба допомагає населенню при НС?
- Як потрібно надавати першу медичну допомогу?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Що таке здоров’я?
- Пригадайте основні складові здорового способу життя.
- Які навички сприяють здоров’ю?
IV. Вивчення нового матеріалу
Оздоровчі системи – це комплекс спеціальних заходів і дій, спрямованих на збереження, зміцнення і відновлення здоров’я. Це теоретичні та практичні поради щодо здорового способу життя.
Оздоровчі системи забезпечують:
- зміцнення кісток та м’язів;
- підвищення опірності організму інфекційним хворобам, впливу несприятливих погодних умов, стресам;
- зниження ризику розвитку серцево-судинних захворювань;
- покращення сну і травлення;
- підвищення працездатності;
- уповільнення процесів старіння.
Складові оздоровчих систем:
• правильний режим праці та відпочинку;
• щоденна рухова активність;
• повноцінний нічний сон;
• раціональне харчування;
• відмова від шкідливих звичок;
• загартовування водою, повітрям і сонцем;
• оптимізм і вміння володіти емоціями;
• здатність протистояти стресам, розслаблятися й повноцінно відпочивати;
• уміння бути корисним суспільству;
• наявність моральних принципів та ідеалів.
Фізичні якості людини
Фізична якість людини — це сукупність її біологічних і психічних властивостей, яка характеризує фізичну готовність здійснювати активні рухові дії. До фізичних якостей належать швидкість, спритність, сила, гнучкість, витривалість
- Як впливає фізична активность на здоров’я?
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Тестування
1. Оздоровча система — це...
А) комплекс вправ і методів, спрямованих на поліпшення стану здоров’я, забезпечення нормального розвитку й активного способу життя;
Б) практичні методики формування впевненості в собі.
2. Ребефінг — це...
А) лікування дотриманням певної дієти;
Б) дихальна терапія;
В) терапія за допомогою тварин.
3. Вегетаріанство — це...
А) традиційна система харчування;
Б )національний стиль харчування українців;
В) сучасна альтернативна система харчування.
4. Яких тварин не використовують в оздоровчих системах для терапії?
А) ведмедів;
Б) кішок;
В )собак.
5. Складовою більшості оздоровчих систем є:
А) прогулянки верхи на конях;
Б )система харчування;
В) слухання приємної спокійної музики.
6. В основі відновлення нормального обміну речовин лежить:
А) ароматерапія;
Б) іпотерапія;
В) дієтотерапія.
2. Робота в групах.
І група: доведіть, що провідна роль у формуванні здорового способу життя завжди належить свідомості людини.
ІІ група: доведіть, що вміння бути корисним суспільству є складовою оздоровчої системи.
ІІІ група: доведіть, що наявність моральних принципів та ідеалів є складовою оздоровчої системи.
VІ. Підсумок уроку
VІI. Домашнє завдання: Опрацювати§7,8, повторити §6, повідомлення про одну з оздоровчих систем