Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих
Мета: сформувати в учнів уявлення:
Сформувати в учнів уміння:
Розвивати знання про кути, про взаємне розміщення прямих на площині, логічне мислення.
Формувати ціннісне ставлення до людей, пам’ять, увагу.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Ознаки паралельності прямих», слайд-презентація.
Таблиця
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Оскільки домашнім завданням були задачі, що передбачають побудову паралельних прямих і відрізків, то в кінці уроку збираю зошити для перевірки. Якщо в учнів виникли запитання з приводу д/з, відповідаю на них.
III. Актуалізація опорних знань
Технологія «Мозковий штурм»
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети й завдань уроку
Для усвідомлення учнями необхідності вивчення питання уроку створюю проблемну ситуацію, яка, по-перше, сприятиме позитивній мотивації, по-друге, підштовхне учнів до самостійного (або до участі) цілепокладання.
Чи є паралельними прямі m і k, що зображені на рисунку? Як це визначити?
Очікувана відповідь. Так. За допомогою креслярського приладдя (в, г, д) або використовуючи відомі властивості (а, б).
V. Оголошення теми уроку
VI. Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу
1°. Види кутів, що утворились при перетині двох прямих січною.
2°. Формулювання ознаки паралельності прямих та її доведення.
3°. Наслідки з теореми.
VII. Первинне усвідомлення нового матеріалу
Вправи, як письмові, так і усні, що будуть розглядатися на уроці, можна умовно поділити на такі групи.
І група. На розпізнавання видів кутів, утворених при перетині двох прямих січною.
1. На рисунку вкажіть кут, який разом із кутом 4 становить:
І група - пару внутрішніх різносторонніх кутів;
ІІ група - пару внутрішніх односторонніх кутів;
ІІІ група - пару відповідних кутів.
2. Накресліть прямі a і b та проведіть січну c. Виділіть на рисунку одну пару:
І група - відповідних кутів;
ІІ група - внутрішніх різносторонніх кутів;
ІІІ група - внутрішніх односторонніх кутів.
ІІ група. На пряме застосування ознак паралельності двох прямих, перетнутих січною.
2. За даними рисунка доведіть, що a||b.
3. За рисунком визначте, чи паралельні прямі a і b, якщо:
ІІІ група. На застосування набутих знань у зміненій ситуації.
Дано трикутник ABC. Пряма l перетинає сторону AB у точці D, а сторону BC — у точці E. Назвіть внутрішні різносторонні, внутрішні односторонні й відповідні кути при прямих AB і BC та січній DE.
VIII. Підсумки уроку
Технологія «Мікрофон»
IX. Домашнє завдання
ІІ група - № 136, 138
ІІІ група - № 138, 142