Конспект уроку до теми "Ознаки подібності прямокутних трикутників". в конспекті поданий основний теоретичний матеріал, який потрібний для вивчення даної теми, а також приклади розв'язаних задач.
Конспект уроку
Предмет: Геометрія
Клас: 7
Урок №: 31
Тема уроку: Ознаки рівності прямокутних трикутників.
Мета і завдання уроку:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Наочність і обладнання: підручник, зошит, креслярські прилади, таблиці.
Хід уроку
І. Організаційний етап.(2 хв)
Перевірити готовність класу до уроку. У журналі зафіксувати прізвище відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (10 хв)
Поки учень готується до відповіді біля дошки, провести опитування учнів класу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети і завдань уроку. (2 хв)
На передніх уроках ми з вами вивчали ознаки рівності трикутників, види трикутників, а зокрема прямокутний трикутник. Тому сьогодні ми з вами вивчимо ознаки рівності прямокутних трикутників і навчимося застосовувати їх при розв’язуванні задач.
IV. Вивчення нового матеріалу.(10 хв)
План вивчення нового матеріалу.
Ознака рівності прямокутних трикутників за двома катетами. Якщо два катети одного прямокутного трикутника дорівнюють відповідно катетам другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.
В В1
С А С1 А1
Ознака рівності прямокутних трикутників за катетом і гострим кутом. Якщо катет і гострий кут одного прямокутного трикутника дорівнюються відповідно катету і гострому куту другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.
В В1
С А С1 А1
Ознака рівності прямокутних трикутників за гіпотенузою і гострим кутом. Якщо гіпотенуза і гострий кут одного прямокутного трикутника відповідно дорівнюють гіпотенузі і гострому куту другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.
В В1
С А С1 А1
Ознака рівності прямокутних трикутників за гіпотенузою і катетом. Якщо гіпотенуза і катет одного прямокутного трикутника відповідно дорівнює гіпотенузі і катету другого прямокутного трикутника, то такі трикутники рівні.
В1 В1
С1 А1 С1 А1
V. Закріплення вивченого матеріалу.(15 хв)
Згадайте головне:
Точки А і В розміщенні на однаковій відстані від прямої CD по різні боки від неї, причому AC┴CD, BD┴. Знайдіть відрізок AD, якщо відстані між точками В і С дорівнює 5 см.
Розв’язання
A
D
C
B
Розглянемо ∆ACD і ∆BDC – прямокутні
AC=BD (за умовою) (∆ACD=∆BCD за двома
CD=DC (спільна) катетами)
Якщо ∆ACD=∆BCD, то AD=DC=5 см.
Відповідь: 5 см.
Дві рівні перпендикуляри AB i CD проведено до прямої BD з одного боку від неї. Знайдіть відстань між точками A i D, якщо відрізок BD дорівнює 2,5 см.
Розв’язання
A C
B D
Розглянемо ∆ABD і ∆CDB – прямокутні
AB=CD (за умовою) (∆ABD=∆CDB за двома
BD=DB (спільна) катетами)
Якщо ∆ABD=∆CDB, то AD=CB=2,5 см.
Відповідь: 2,5 см.
Доведіть що в рівнобедреному трикутнику висоти, проведені до бічних сторін, рівні.
Доведення
Розглянемо ∆AKC i ∆CMA – прямокутні (CKAB, AKC=90, AMBC, AMC=90)
AC=CA (спільна)
KAC=CMA (властивості гострих кутів рівнобедреного трикутника).
Отже, ∆AKC=∆CMA (за гіпотенузою і гострим кутом).
В рівних трикутниках відповідні елементи рівні.
Отже, KC=MA, що й треба було довести.
VI. Підсумок уроку.(2 хв)
VII. Домашнє завдання.(1 хв)
Виконати №5(2), 6(2), вивчити параграф 16, повторити параграф 14,15.