Математика 2 клас
Тема. Ознайомлення з дією множення. Знак множення.
Мета: актуалізувати знання учнів про суму однакових доданків; ознайомити з новою арифметичною дією — множення, зі знаком множення; учити замінювати суму однакових доданків множенням і перетворювати вирази на множення на суму однакових доданків; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на обчислення суми однакових доданків; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати старанність; стимулювати цікавість до вивчення математики
Хід уроку
I. Організація класу
Пролунав дзвінок – починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти – просто молодці.
II. Повторення вивченого матеріалу
Обчислити вирази використовуючи цеглинки лего.
40 + 15, 33 – 30, 27 + 13 75 – 15 31 - 9
Синій |
Блакитний |
Зелений |
Червоний |
Оранжевий |
Жовтий |
60 |
33 |
22 |
55 |
40 |
3 |
2. Каліграфічна хвилинка
— Запишіть усі двоцифрові числа, що складаються з однакової кількості десятків та одиниць.
11 22 33 44 55 66 77 88 99
3. Мотивація навчальної діяльності
— Міцні знання ви маєте про арифметичні дії додавання та віднімання. На попередніх уроках ми обчислювали вирази - суми однакових доданків. Саме вони нам і підкажуть тему нашого уроку.
III. Вивчення нового матеріалу.
Ознайомлення з арифметичною дією — множення.
1.Робота з математичними матеріалами. Проблемна ситуація.
— Викладіть за допомогою лічильних паличок 6 трикутників. Як дізнатись, скільки потрібно паличок?
Складіть приклад на додавання. Обчисліть його. (3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 18) Чи швидко у вас це вийшло?
— Викладіть 4 квадрата. Складіть суму однакових доданків для визначення загальної кількості сторін квадрата. Обчисліть значення цієї суми. (4 + 4 + 4 + 4 = 16) Чи просто це було?
— Скільки треба лічильних паличок, щоб кожен учень нашої школи зміг побудувати п'ятикутник?
— З давніх - давен люди зрозуміли, що користуватися тільки додаванням при об'єднанні предметів не завжди зручно, а інколи навіть довго, тому людство придумало таку арифметичну дію, як множення.
— Погляньте на суми. Я їх запишу множенням. (3 • 6, 4 • 4) Чи можете ви сказати, що таке множення? (Множення — це сума однакових доданків.)
— Крапка між числами — це знак множення.
— Щоб записати суму однакових доданків, зручніше використовувати дію, яка називається множення.
2. Робота за підручником
Ознайомлення та запам'ятовування правила.
— Спробуйте пояснити, що означає кожне число в прикладі на множення (див. правило).
5 + 5 + 5 = 5 • 3. На першому місці пишемо однаковий доданок — 5, а на другому місці пишемо кількість рівних доданків — 3. Цю рівність читаємо так: п'ять помножити на три, дорівнює п'ятнадцять; або по п'ять взяли три рази, отримаємо п'ятнадцять.
3.Формування вміння замінювати суму однакових доданків дією множення
Робота в парах.
Завдання. Замініть суму однакових доданків дією множення.
· 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7
· 21 + 21 + 21
· 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9
6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6
8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8
Шифр
Синій |
Блакитний |
Зелений |
Червоний |
Оранжевий |
Жовтий |
7 • 6 |
8 • 7 |
6 • 6 |
21 • 3 |
9 • 10 |
4 • 33 |
IV.Усвідомлення та закріплення вивченого
1.Перегляд уривка відеоуроку «Сутність дії множення»
(https://www.youtube.com/watch?v=IuE0z5FRGP4&ab_channel=%D0%A1%D1%96%D1%80%D0%B0T.%D0%90.)
2. Формування вміння розв'язувати задачі на розкриття сутності множення
Усна фронтальна робота над задачею.
Кожному учню нашого класу Незнайко подарував по 5 черешеньок. Скільки всього ягід потрібно принести Незнайці?
Виконуємо схему. Міркуємо: всього черешень стільки, скільки буде, якщо по 5 взяти 27 разів. Записуємо задачу коротко. Записуємо розв'язання задачі дією додавання.
З'ясовуємо, що додавання однакових доданків можна замінити іншою арифметичною дією — дією множення. Це інший спосіб розв'язування задачі. Записуємо його.
3. Удосконалення обчислювальних навичок.
Робота в парах
— Знайдіть та виправте помилки.
27 – 9 + 18 = 36 27 – (9 + 18) = 36
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
— З якою новою арифметичною дією ознайомилися? Що вона означає?
— Що вас на уроці здивувало? У чому зазнавали труднощів?