Урок "Ознайомлення з дією множення. Знак множення".

Про матеріал
Урок математики, мета якого ознайомити учнів з новою арифметичною дією — множення, зі знаком множення
Перегляд файлу

Математика 2 клас

Тема. Ознайомлення з дією множення. Знак множення.

Мета: актуалізувати знання учнів про суму однакових доданків; ознайомити з новою арифметичною дією — множення, зі знаком множення; учити замінювати суму однакових доданків множенням і перетворювати вирази на множення на суму однакових доданків; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на обчислення суми однакових доданків; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати старанність; стимулювати цікавість до вивчення математики

Хід уроку

I. Організація класу

Пролунав дзвінок – починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто молодці.

II. Повторення вивченого матеріалу

  1.  Усний рахунок.

Обчислити вирази використовуючи цеглинки лего.

40 + 15,               33 – 30,                     27 + 13                75 – 15              31 -  9

Синій

Блакитний

Зелений

Червоний

Оранжевий

Жовтий

60

33

22

55

40

3

 

  2. Каліграфічна хвилинка

— Запишіть усі двоцифрові числа, що складаються з однакової кількості десятків та одиниць.

11 22 33 44 55 66 77 88 99

3. Мотивація навчальної діяльності

— Міцні знання ви маєте про арифметичні дії додавання та віднімання. На попередніх уроках ми обчислювали вирази - суми однакових доданків. Саме вони нам і підкажуть тему нашого уроку.

III. Вивчення нового матеріалу.

Ознайомлення з арифметичною дією — множення.

1.Робота з математичними матеріалами. Проблемна ситуація.

— Викладіть за допомогою лічильних паличок  6 трикутників. Як дізнатись, скільки потрібно паличок?

Складіть приклад на додавання. Обчисліть його. (3 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3  = 18) Чи швидко у вас це вийшло?

— Викладіть 4 квадрата. Складіть суму однакових доданків для визначення загальної кількості сторін квадрата. Обчисліть значення цієї суми. (4 + 4 + 4 + 4 = 16) Чи просто це було?

— Скільки треба лічильних паличок, щоб кожен учень нашої школи зміг побудувати п'ятикутник?

— З давніх - давен люди зрозуміли, що користуватися тільки додаванням при об'єднанні предметів не завжди зручно, а інколи навіть довго, тому людство придумало таку арифметичну дію, як множення.

— Погляньте на суми. Я їх запишу множенням. (3 • 6, 4 • 4) Чи можете ви сказати, що таке множення? (Множення — це сума однакових доданків.)

— Крапка між числами — це знак множення.

— Щоб записати суму однакових доданків, зручніше використовувати дію, яка називається множення.

2. Робота за підручником 

 Ознайомлення та запам'ятовування правила.

— Спробуйте пояснити, що означає кожне число в прикладі на множення (див.  правило).

5 + 5 + 5 = 5 • 3. На першому місці пишемо однаковий доданок — 5, а на другому місці пишемо кількість рівних доданків — 3. Цю рівність читаємо так: п'ять помножити на три, дорівнює п'ятнадцять; або по п'ять взяли три рази, отримаємо п'ятнадцять.

3.Формування вміння замінювати суму однакових доданків дією множення

Робота в парах.

Завдання. Замініть суму однакових доданків дією множення.

· 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7

· 21 + 21 + 21

· 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9

   6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6

   8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8 + 8

Шифр

Синій

Блакитний

Зелений

Червоний

Оранжевий

Жовтий

7 • 6

8 • 7

6 • 6

21 • 3

9 • 10

4 • 33

 

IV.Усвідомлення та закріплення вивченого

1.Перегляд уривка відеоуроку «Сутність дії множення»

(https://www.youtube.com/watch?v=IuE0z5FRGP4&ab_channel=%D0%A1%D1%96%D1%80%D0%B0T.%D0%90.)

2. Формування вміння розв'язувати задачі на розкриття сутності множення

 Усна фронтальна робота над задачею.

Кожному учню нашого класу Незнайко подарував по 5 черешеньок. Скільки всього ягід потрібно принести Незнайці?

Виконуємо схему. Міркуємо: всього черешень  стільки, скільки буде, якщо по 5 взяти 27 разів. Записуємо задачу коротко. Записуємо розв'язання задачі дією додавання.

З'ясовуємо, що додавання однакових доданків можна замінити іншою арифметичною дією — дією множення. Це інший спосіб розв'язування задачі. Записуємо його.

3. Удосконалення обчислювальних навичок.  

Робота в парах

— Знайдіть та виправте помилки.

27 – 9 + 18 = 36                     27 – (9 + 18) = 36

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

— З якою новою арифметичною дією ознайомилися? Що вона означає?

— Що вас на уроці здивувало? У чому зазнавали труднощів?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 лютого 2022
Переглядів
2498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку