Урок "Ознайомлення з дією віднімання", 1 клас

Про матеріал

Розробка уроку математики в 1 класі за темою "Ознайомлення з дією віднімання". За підручником "Математика, 1 клас", автори: М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, в-во "Генеза".

Перегляд файлу

УРОК 40. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДІЄЮ ВІДНІМАННЯ. ЗНАК «МІНУС». СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА ЧИСЛОВИМ ВІДРІЗКОМ ТА ПРЕДМЕТНИМИ МАЛЮНКАМИ. СКЛАДАННЯ РІВНОСТЕЙ ЗА СХЕМАМИ

Мета: розкрити суть дії віднімання; ознайомити учнів зі знаком «мінус»; навчати склада­ти, читати й розв’язувати приклади на віднімання за малюнками і числовим відріз­ком, за схемами; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

Девіз нашого уроку: «Слухай уважно! Працюй старанно! Думай швидко! Відповідай правильно!»

II. Актуалізація опорних знань

1. Усна лічба. Гра «Мовчанка»

Учні показують відповіді на числових віялах.

— Покажіть число, попереднє до числа 8.

— Покажіть число, наступне числу 9.

— Покажіть «сусідів» числа 4.

— Яке число стоїть між числами 6 і 8?

2. Гра «Естафета»

— Поставте знаки «>», «<», «=».

2 + 7        9                             5 + 2          8                                8 + 1         6

4 + 5        3                             2 + 4          3                                3 + 4         7     

6 + 2      10                             3 + 3          6                                5 + 5         7

1 + 3        5                             7 + 3          5                                6 + 1         9  

3. Каліграфічна хвилинка. Віршовані задачі.

Зараз буде каліграфічна хвилинка. А дізнатися, які цифри ви будете писати, вам допоможуть віршовані задачі.

  • Три веселі киці грались на травиці.

            Рижик теж до них прибіг — скільки кошенят усіх?     4

             — В мене два синочки  та чотири дочки.

             Скільки ж діток у квочки?          6

  • Три маленьких кенгуру грали у веселу гру.

    Ще прийшло7 кенгурят. Скільки разом всіх звірят?   10

  • Відкриваємо робочі зошити. Від попередньої роботи відраховуємо вниз 4 клітинки, на 5-ій ставимо крапочку.    
  • Пропишіть цифри:  4  6  10. Пригадайте, як вони пишуться. Сидимо рівно! Пишемо гарно, правильно, охайно! 

4. Складання математичних виразів з поданих чисел і записування їх у зошит. Повторення назв компонентів дії додавання.

  • Які вирази можна скласти з цих чисел? Запишіть їх у зошит з нового рядочка /у рядочок/.

4 + 6 = 10              6 + 4 = 10

  • Як називаються числа в дії додавання? /доданок, доданок, сума/
  • Назвіть доданки у цих виразах. Що ми можемо про них сказати?
  • Назвіть суму.
  • Назвіть І-ий доданок у І-му виразі. ІІ-ий доданок.
  • Назвіть І-ий доданок у ІІ-му виразі. ІІ-ий доданок.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Гра «Дешифрувальник».

8

6

9

3

5

4

1

7

2

10

н

м

н

д

і

н

в

а

і

я

     Відповідь: віднімання.

  • Треба розшифрувати слово, переставивши картки у такому порядку, щоб цифри на них стояли у порядку зростання.
  • Хто знає, що таке віднімання? / Це математична дія./
  • Для чого нам потрібна ця дія?
  • Як ви дум., якою буде тема сьогоднішнього уроку?
  • Які завдання поставимо перед собою на урок?

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

Віднімання – це математична дія. А яка ще математична дія нам відома? /Додавання/

Що допомагає нам робити дія додавання? /Обєднувати множини./

А за допомогою дії віднімання ми можемо вилучити підмножину з множини (коли забираємо частину предметів). Зараз ми потренуємося це робити.

1. Практична робота з паличками для лічби

— Покладіть 3 палички на парту. Відсуньте вбік 2 палички.

— Більше чи менше стало паличок?

— Як з 3 паличок отримали 1 паличку? (Від трьох відняли два і отримали один.)

— Покладіть 8 паличок. Заберіть 5 паличок. Скільки паличок залиши­лося?

— Яку дію над числами 8 і 5 можна виконати, щоб дізнатися, скільки па­личок залишилось?

— Складемо приклад: 8 – 5 = 3. Яку дію ми виконали? (Віднімання)

— Знак дії віднімання позначається однією рискою і читається: «від­няти».

  • Дав., спробуємо прочитати цей вираз.

Вираз читаємо так: «Від 8 відняти 5, буде 3    або    8 мінус п’ять до­рівнює трьом».

2. Первинне закріплення. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками

Описание: C:\Users\Zhendosik\Desktop\Иллюстрации 1\40\Рис 40-02 схема.jpg

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота за підручником (с. 43)

Завдання № 1

Скільки рибин у кошику зліва? Скільки рибин вистрибнуло? Скільки рибин залишилося в кошику? Як знайти?

  • Складіть рівність. (4 – 1 = 3)

— Що означає знак «–»? (Означає «відняти».)

— Прочитайте одержану рівність.

— Рівність читають так: «Від чотирьох відняти один, буде три».

Завдання № 2. Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком

Віднімати можна і за допомогою числового відрізка. Віднімемо від 7 число 3. Знайдемо число 7 на числовому відрізку. Відлічимо вліво три по­ділки. До якого числа прийшли? Отже, якою буде відповідь?

— Зачитайте приклад на віднімання.

Завдання № 3. Складання прикладів за предметними малюнками

Скільки клітинок було у смужці ліворуч? Скільки клітинок відрізали?

— Який числовий вираз складемо? (5 – 1 = 4)

— Отже, 4 — значення виразу.         /Аналогічно учні складають вираз за малюнком праворуч./

  • Складіть і запишіть 2 власних вираза на віднімання.

Завдання № 4            Складіть і запишіть рівності за схемами.

2. Геометричний матеріал            — Із семи однакових паличок складіть три трикутники.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. Групова робота
  • Розвязати приклади, викласти їх у стовпчик від найменшої відповіді до найбільшої і прочитати одержане слово. /Мінус/
  • Що це таке? /Знак віднімання./
  • Коли використовуємо знак віднімання? (У дії віднімання. Коли забираємо частину предметів.)
  • Предметів залишається більше чи менше?
  • Чи виконали ми завдання, які ставили на початку уроку?
  • Якщо вам було цікаво на уроці, намалюйте сонечко, а якщо складно — хмаринку.

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаптєва Наталія Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 лютого
Переглядів
175
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку