Урок "Ознайомлення з дією віднімання", 1 клас

Про матеріал

Розробка уроку математики в 1 класі за темою "Ознайомлення з дією віднімання". За підручником "Математика, 1 клас", автори: М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, в-во "Генеза".

Перегляд файлу

УРОК 40. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДІЄЮ ВІДНІМАННЯ. ЗНАК «МІНУС». СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА ЧИСЛОВИМ ВІДРІЗКОМ ТА ПРЕДМЕТНИМИ МАЛЮНКАМИ. СКЛАДАННЯ РІВНОСТЕЙ ЗА СХЕМАМИ

Мета: розкрити суть дії віднімання; ознайомити учнів зі знаком «мінус»; навчати склада­ти, читати й розв’язувати приклади на віднімання за малюнками і числовим відріз­ком, за схемами; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

Девіз нашого уроку: «Слухай уважно! Працюй старанно! Думай швидко! Відповідай правильно!»

II. Актуалізація опорних знань

1. Усна лічба. Гра «Мовчанка»

Учні показують відповіді на числових віялах.

— Покажіть число, попереднє до числа 8.

— Покажіть число, наступне числу 9.

— Покажіть «сусідів» числа 4.

— Яке число стоїть між числами 6 і 8?

2. Гра «Естафета»

— Поставте знаки «>», «<», «=».

2 + 7        9                             5 + 2          8                                8 + 1         6

4 + 5        3                             2 + 4          3                                3 + 4         7     

6 + 2      10                             3 + 3          6                                5 + 5         7

1 + 3        5                             7 + 3          5                                6 + 1         9  

3. Каліграфічна хвилинка. Віршовані задачі.

Зараз буде каліграфічна хвилинка. А дізнатися, які цифри ви будете писати, вам допоможуть віршовані задачі.

  • Три веселі киці грались на травиці.

            Рижик теж до них прибіг — скільки кошенят усіх?     4

             — В мене два синочки  та чотири дочки.

             Скільки ж діток у квочки?          6

  • Три маленьких кенгуру грали у веселу гру.

    Ще прийшло7 кенгурят. Скільки разом всіх звірят?   10

  • Відкриваємо робочі зошити. Від попередньої роботи відраховуємо вниз 4 клітинки, на 5-ій ставимо крапочку.    
  • Пропишіть цифри:  4  6  10. Пригадайте, як вони пишуться. Сидимо рівно! Пишемо гарно, правильно, охайно! 

4. Складання математичних виразів з поданих чисел і записування їх у зошит. Повторення назв компонентів дії додавання.

  • Які вирази можна скласти з цих чисел? Запишіть їх у зошит з нового рядочка /у рядочок/.

4 + 6 = 10              6 + 4 = 10

  • Як називаються числа в дії додавання? /доданок, доданок, сума/
  • Назвіть доданки у цих виразах. Що ми можемо про них сказати?
  • Назвіть суму.
  • Назвіть І-ий доданок у І-му виразі. ІІ-ий доданок.
  • Назвіть І-ий доданок у ІІ-му виразі. ІІ-ий доданок.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Гра «Дешифрувальник».

8

6

9

3

5

4

1

7

2

10

н

м

н

д

і

н

в

а

і

я

     Відповідь: віднімання.

  • Треба розшифрувати слово, переставивши картки у такому порядку, щоб цифри на них стояли у порядку зростання.
  • Хто знає, що таке віднімання? / Це математична дія./
  • Для чого нам потрібна ця дія?
  • Як ви дум., якою буде тема сьогоднішнього уроку?
  • Які завдання поставимо перед собою на урок?

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

Віднімання – це математична дія. А яка ще математична дія нам відома? /Додавання/

Що допомагає нам робити дія додавання? /Обєднувати множини./

А за допомогою дії віднімання ми можемо вилучити підмножину з множини (коли забираємо частину предметів). Зараз ми потренуємося це робити.

1. Практична робота з паличками для лічби

— Покладіть 3 палички на парту. Відсуньте вбік 2 палички.

— Більше чи менше стало паличок?

— Як з 3 паличок отримали 1 паличку? (Від трьох відняли два і отримали один.)

— Покладіть 8 паличок. Заберіть 5 паличок. Скільки паличок залиши­лося?

— Яку дію над числами 8 і 5 можна виконати, щоб дізнатися, скільки па­личок залишилось?

— Складемо приклад: 8 – 5 = 3. Яку дію ми виконали? (Віднімання)

— Знак дії віднімання позначається однією рискою і читається: «від­няти».

  • Дав., спробуємо прочитати цей вираз.

Вираз читаємо так: «Від 8 відняти 5, буде 3    або    8 мінус п’ять до­рівнює трьом».

2. Первинне закріплення. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками

Описание: C:\Users\Zhendosik\Desktop\Иллюстрации 1\40\Рис 40-02 схема.jpg

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота за підручником (с. 43)

Завдання № 1

Скільки рибин у кошику зліва? Скільки рибин вистрибнуло? Скільки рибин залишилося в кошику? Як знайти?

  • Складіть рівність. (4 – 1 = 3)

— Що означає знак «–»? (Означає «відняти».)

— Прочитайте одержану рівність.

— Рівність читають так: «Від чотирьох відняти один, буде три».

Завдання № 2. Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком

Віднімати можна і за допомогою числового відрізка. Віднімемо від 7 число 3. Знайдемо число 7 на числовому відрізку. Відлічимо вліво три по­ділки. До якого числа прийшли? Отже, якою буде відповідь?

— Зачитайте приклад на віднімання.

Завдання № 3. Складання прикладів за предметними малюнками

Скільки клітинок було у смужці ліворуч? Скільки клітинок відрізали?

— Який числовий вираз складемо? (5 – 1 = 4)

— Отже, 4 — значення виразу.         /Аналогічно учні складають вираз за малюнком праворуч./

  • Складіть і запишіть 2 власних вираза на віднімання.

Завдання № 4            Складіть і запишіть рівності за схемами.

2. Геометричний матеріал            — Із семи однакових паличок складіть три трикутники.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. Групова робота
  • Розвязати приклади, викласти їх у стовпчик від найменшої відповіді до найбільшої і прочитати одержане слово. /Мінус/
  • Що це таке? /Знак віднімання./
  • Коли використовуємо знак віднімання? (У дії віднімання. Коли забираємо частину предметів.)
  • Предметів залишається більше чи менше?
  • Чи виконали ми завдання, які ставили на початку уроку?
  • Якщо вам було цікаво на уроці, намалюйте сонечко, а якщо складно — хмаринку.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаптєва Наталія Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
9229
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку