"Конспект уроку математики для 1 класу "Урок-гра «Мандрівка на острів Скарбів»

Про матеріал

У процесі проведення ігор у багатьох учнів підвищується інтерес до навчального предмету.Навіть пасивні на уроках діти хочуть вступити в гру. Ігри повніше реалізують підготовку учнів до практичної діяльності, привчають до колективних форм роботи.

Основний позитивний момент уроку-мандрівки полягає в тому, що учні відчувають себе мандрівниками-дослідниками, першовідкривачами, вченими-науковцями, які вирішують важливі проблеми. Вони самі роблять висновки, підсумки-узагальнення. Таким чином, урок-подорож сприяє розвиткові уяви і фантазії, мови і мислення.

Перегляд файлу

Урок математики 1 клас урок-гра «Мандрівка на острів Скарбів»

Тема Додавання і віднімання виду: 10 + 4; 14 - 4; 14 – 10. Задачі на знаходження остачі. Доповнення рівностей.

 

Мета: Формувати в учнів навички розв’язування прикладів виду 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10, продовжити роботу над розвитком  вміння  розв’язувати задачі на знаходження остачі; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися і здобувати знання.

 

Обладнання. Скринька, малюнки ключів, мушлі з цифрами від 11 до 20, набір геометричних фігур, презентація, таблиці.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.   ( Слайд 1-2)

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

 

   1. Привітання.   ( Слайд 3)

-  Добрий день!

   У добрий час!

   Радо ми вітаєм вас!

   З миром зустрічаємо,

   Щастя вам бажаємо!

 

2. Наш девіз:        (Слайд 4 )


Ми веселий, дружний клас,

Гарний настрій у всіх нас.

Будем дружно працювати,

Швидко рахувати і міркувати.

II. Повідомлення теми й мети уроку.   ( Слайд 5)


Наш урок цікавим буде!

Мандри  люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто й наші школярі.

 

Треба скарби нам знайти

Океан переплисти.

Перешкоди подолати

Й  ключі від скриньки

Десь дістати.

 

Ціх ключей рівно п’ять.

Спробуй іх відвоювать.

 

Будем вправно  працювати,

Й руку завжди  піднімати.

Море  кличе нас усіх!

Починаємо мерщій!

 

 

 


— Сьогодні на уроці математики ми будемо вчитися складати й віднімати в межах 20, розв’язувати задачі. Але про все це ви дізнаєтеся під час нашої подорожі по безкрайому математичному океану до острова Скарбів. Дорогою нам будуть траплятися різні мешканці океану і у кожного з них є завдання. Хто правильно виконає ці завдання отримає нагороду-смайлик. Наприкінці уроку ми перевіримо хто ж з вас найрозумніший.

  • І так, ми вирушаємо!

 

III. Актуалізація опорних знань учнів

 1 Логічне завдання .   ( Слайд 6)

— На чому ж ми будемо подорожувати?

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

 Впевнено вперед прямує,

 А на ньому люд мандрує. (Корабель)

— Хто управляє кораблем? (Капітан)

 

2. Гра  «Мушлі на піску» .   ( Слайд 7)

І нам теж потрібен капітан. Для того, щоб вибрати його, треба викласти мушлі на піску. У кожного з вас на парті лежить конверт з мушлями, на яких числа від 11 до 20, викладіть у порядку зростання. Хто перший виконає завдання той і буде капітаном.

Перевірте.

Капітана ми знайшли. Тепер  перевіримо команду, чи готова вона до подорожі?

  • Назвіть числа у порядку зростання.
  • Назвіть числа у порядку спадання.
  • Яке число найменше? Яке найбільше?
  • Які ці числа? (Двоцифрові)
  • Чим число 20 відрізняється від інших?
  • Скільки у числі 14 десятків? Одиниць?(17, 20)

— Ви готові вирушити в подорож!

 

3. Каліграфічна хвилинка. ( Слайд 8-9)

Кличе море-океан

Хвилі здійнялися

В бортовий зошит-журнал

Треба подивиться.

  • Кожна команда відпливаючи в море, записує дату відпливу і ми теж повинні це зробити.  Наш бортовий журнал – це зошит. Відкрили його.
  • Який місяць зараз?
  • Яке число?
  • Що ви можете сказати про це число. (воно двоцифрове, складається з двох цифр.)
  • З яких двох цифр воно складається? (2 і 3)
  • Пригадайте, як пишуться ці цифри. Подивіться на дошку. Пропишіть рядочок цифри 2 і рядочок цифри 3.

 

4. Математичний диктант( Слайд 10) Дельфіни

Діти подивіться нас супроводжують чудові тварини. Хто вони?(Дельфіни)

Назва тварини з давньогрецької мови  перекладається як «немовля». Дельфіни - це розумні істоти. Вони мають свою мову.  Акули бояться дельфінів.  Дельфіни люблять пограти і поспілкуватися з людиною , особливо з дітьми .

 Очі дельфіна виробляють сльози , які захищають очі від інфекцій і сторонніх предметів.

      • Запишіть число, що стоїть за числом 13.

 • Запишіть попереднє число до числа 17.

 • Запишіть сусідів числа 14.

 • Запишіть число, яке складається з 1 десятка й 9 одиниць.

Перевірка робіт. (14; 16; 13; 15; 19.)

— У кого немає жодної помилки? А хто помилився?

Молодці, діти, перший ключ у нас в руках. Повний вперед!

 

 5. Гра «Спіймай пірата». Випереджальне навчання. ( Слайд 11-14) Пірати

— Які числа ви використовували для запису математичного диктанту? (Двоцифрові)

— Які числа ми вивчили? (Одноцифрові)

— Чуєте, хто це стукає? Це на корабель намагаються пробратися пірати.

— Будьте уважні, щоб не пропустити їх. Пірати — це трицифрові числа.

— Ловіть їх! (Діти оплесками визначають трицифрові числа.) 196; 18; 325; 243; 14; 7.

Пірати намагаються збити нас зі шляху, заплутують нам розум. Придумали для вас задачі на увагу. Давайте їх розв’яжемо і доведемо, що ми вправні і кмітливі діти.

 

  1. Що важче: 1 кілограм вати чи 1 кілограм заліза?
  2. Горіло 7 свічок. Дві свічки погасли, а решту залишили освітлювати кімнату.
    Скільки свічок залишилось?
  3. На дереві сиділо 3 пташки. До них прилетіло ще 3 пташки. Кіт підкрався  і вхопив 1 пташку. Скільки птахів залишилось на дереві?

Молодці, діти, другий ключ у нас в руках. Повний вперед!

 

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1. Пояснення вчителя. Острів Віднімання. ( Слайд 15-18)

—Пропливаючи океаном Знань, ми потрапили в бухту Віднімання. Живуть на ньому числа із цікавими назвами. (На дошці — таблиця.)

Зменшуване - від’ємник = різниця 10-3=7

Зменшуване — це число, від якого віднімають. Воно зменшується.

Від’ємник — це число, яке віднімають.

Різниця показує, скільки залишилося, коли відняли.

2. Первинне закріплення

— Запишіть приклад, у якому зменшуване 10, від’ємник 8. Чому дорівнює різниця?

— Зменшуване 3, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?

 3. Пояснення вчителем додавання й віднімання в межах 20

— 13 — це 10 і 3, отже 10 + 3 = 13;

— 14 — це 10 і 4, якщо забрати 4, залишиться 10: 14 - 4 = 10;

— 15 — це 10 і 5, якщо забрати 10, залишиться 5: 15 - 10 = 5.

 

  1. Коментоване розв'язування прикладів. ( Слайд 19) Морський коник

Діти до нас з морських глибин звертається морський коник. Його так назвали за схожість з шахмотною фігурою «конем».

Він пропонує розв’язати приклади.

10 + 5                    12 - 2                      10 + 10

16 - 10                   11-10                       18 – 8

Молодці, діти, третій ключ у нас в руках. Повний вперед!

 

● Фізкультхвилинка ( Слайд 20)

Діти, до нас прямують пінгвіни! Вони хочуть з вами відпочити.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 1. Творча робота над задачею

— Увага! Ми прибуваємо до країни Математики. Наш корабель повинен пришвартуватися в порту Допитливих. Але що це?

Море хвилюється,

Хвилі здіймаються.

Цар Нептун

Над нами всміхається. ( Слайд 21) Нептун

Морський цар — Нептун — не пускає нас у країну, поки ми не покажемо, що вміємо складати і розв’язувати задачі. Для цього повторимо, з яких частин складається задача. (Умова, запитання, розв’язання, відповідь.)

 

 ● Складання й розв'язування задачі за короткою умовою, записаною на дошці

 Було— ...                          Спекла - …

 Приплило — ...               З’їли - …

 Усього — ...                     Залишилось - …

— Яку дію використали для розв’язання задачі? (Додавання, віднімання)

— Чому?

 

 2. Робота над текстовою задачею(підручник с. 95 №3)

 — Яку дію використали для розв’язання задачі? (Віднімання)

 

 3 Гра «Налови рибки» (підручник с. 95 №4)

Молодці, діти, четвертий ключ у нас в руках.

 

 Зорова гімнастика «Зоряне небо» ( Слайд 22-23)

День спливає до кінця

Матроси втомились

І на зоряне небо

Усі задивились.

 

4. Самостійна робота( Слайд 24) Русалонька

Русалонька-красуня

З’явилася між хвиль

І хоче щоб роботу

Зробили ви самі.

 Робота в друкованому зошиті.

Молодці, діти, п’ятий ключ у нас в руках. Повний вперед!

 

5. Робота з геометричним матеріалом. Робота в парі. ( Слайд 25-27)

Погляньте! Ось і острів скарбів на горизонті. Але щоб до нього дістатися, треба спустити шлюпки на воду, а наші шлюпки розібрані їх треба зібрати. Працювати будете в парі. Поважайте один одного.

  • З яких фігур склали вітрильник?
  • Скільки трикутників використали?
  • Скільки чотирикутників?
  • Скільки кругів?

Молодці, діти! Повний вперед за скарбами! ( Слайд 28)

Ось і скринька. Капітану допоможуть відкрити її ті учні, які отримали найбільшу кількість смайликів.

Роздати скарби всьому екіпажу!

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія( Слайд 29)

Можна повертатися додому, але шлях перекрив старий восьминіг. Наш восьминіг дуже старий і мудрий. Восьминоги коли захищаються від ворогів випускають чорнильну пляму, яка не дає ворогу бачити і чути запахи.

Він хоче дізнатися чому ви навчилися на уроці?

 

Гра "Хлопаємо, топаємо"

Пропоную вам пограти у гру "Хлопаємо, топаємо".

Якщо те що я говорю - вірно, ви плещете в долоні. Якщо ні, топаєте ногами.

На уроці ми розв'язували приклади на додавання;

На уроці ми розв'язували приклади на віднімання;

Ми розв'язали задачу на віднімання;

У трикутника чотири сторони;

У трикутника 3 сторони;

16 менше ніж 10;

 — Вам сподобалася наша подорож?

 — Що найбільше запам’яталося?

 — Ви сьогодні — молодці! Чому молодці? Тому що працювали добре, були моїми помічниками під час подорожі до країні Математики. ( Слайд 30)

 

 

 

 

Урок математики в 1 классе Игра- путешествие в Космос

Тема урока: Повторение состава чисел в пределах 10.

Цели: Создание условий для закрепления знаний состава числа 10,счёта в пределах десятка.

Развитие внимания, мышления, познавательного интереса; формирование навыков самоконтроля, развитие коммуникативных способностей

Воспитание культуры общения, умения работать самостоятельно и коллективно, чувства взаимопомощи; формирование интереса к математике.

Оборудование: компьютер (центр управления полётом), наборы геометрических фигур (пеналы), демонстративный набор геометрических фигур (для построения ракеты), набор цифр и знаков, заколдованные звёзды(на состав 10), перфокарты-ракеты, изображение корабля космических пиратов, изображение Лунтика ,картинка метеоритного дождя, молоточек для аукциона.

  1. Организационный момент

Ребята, давайте зарядимся с вами хорошим настроением. Поднимем руки, потянемся к солнышку. Почувствуем его тёплые лучики. Улыбнёмся друг другу, улыбнёмся гостям. Начинаем наш урок.

II. Сообщение целей.

Сегодня нас ждёт необычное путешествие. Для того чтобы узнать куда, нужно отгадать загадки

  1. Чтобы глаз вооружить,

И со звёздами дружить.

Млечный путь увидеть чтоб

Нужен мощный (телескоп)


 

2. Телескопом сотни лет

Изучают жизнь планет

Нам расскажет обо всём

Умный дядя (астроном)


 

  1. Астроном- он звездочёт,

Знает всё наперечёт!

Только лучше звёзд видна

В небе полная (луна)


 

  1. До Луны не может птица

Долететь и прилуниться,

Но зато умеет это

Делать быстрая (ракета)


 

Итак, кто догадался, в какое путешествие мы отправляемся? (В космос). Давайте подумаем с вами, какой должен быть настоящий космонавт? (Должен быть сильным, выносливым, уметь оказывать помощь, хорошо знать математику, уметь считать, решать, вычислять)

Итак, вы готовы к полёту? Тогда нам нужно сконструировать ракету, на которой мы отправимся в космос.

  1. Повторение

1.Конструирование ракеты из геометрических фигур (на доске и на партах) по инструкции:

Возьмите прямоугольник, сверху положите квадрат. Что вы знаете о квадрате?

Сверху положите треугольник. Почему его так называют?

Возьмите ещё два треугольника-это будут крылья ракеты.

Возьмите два круга-это иллюминаторы. Сколько всего геометрических фигур?

Итак, ракета готова! Необходимо пройти подготовительные испытания.


 

2.Аукцион «Продаётся число» Например ,число 5.(Рассказать стих о цифре 5, назвать, где стоит в числовом ряду. Последующее и предыдущее числа, из каких двух чисел можно получить, однозначное или двузначное)

3.Посмотрим, умеете ли вы работать в команде. Игра «Живые цифры».(10 учащихся получают цифры от 1 до 10 и выстраиваются по порядку числового ряда.)

Чем число 10 отличается от остальных чисел? (Оно двузначное), Какое наибольшее однозначное число? (9)

4.Задание посложнее. Нужно в командах составить примеры. Игра «Живые примеры»(две команды по пять человек получают карточки с цифрами и знаками и составляют примеры 7+3=10, 6+3=9. На прошлом уроке мы узнали, как называются числа при сложении. Назовите в первом примере первое слагаемое, второе слагаемое, сумму. Сколько может быть слагаемых?

5.Работа с геометрическим материалом.

Перед вами маршрутные листы. Какая линия изображает наш маршрут? (ломаная) Из чего состоит ломаная линия?(из отрезков) Как можно измерить её длину? (Измерить отрезки и сложить) Первый ряд измеряет первый отрезок, второй ряд-второй отрезок, третий ряд измеряет третий отрезок. Как записать сумму всех отрезков? 5+4+1=10


 

Итак, вы готовы к полёту!

  1. Физкультминутка

К запуску космического корабля приготовиться!

Есть приготовиться!

Пристегнуть ремни!

Есть пристегнуть ремни!

Соединить контакты!

Есть соединить контакты!

Завести моторы!

Есть завести моторы!

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4,3,2,1- пуск!

Ура! Ура!Ура! (Ракета взлетает на компьютере)


 

  1. Работа с перфокартами-ракетами на состав числа 10

Пока мы летим, заполним бортовые журналы.

Заселяем пассажиров в ракету.


 

До Луны мы долетаем

И посадку совершаем.

Здесь нас радостно встречает Лунтик.

Будет нас сопровождать и задания давать.

Испытание нас ждёт,

Отправляемся вперёд.


 

  1. Решение задач в рифмованной форме.

Ребята, срочное сообщение из центра управления полётом.

Внимание, внимание!

На вашем пути космические пираты! (На доске открывается изображения космического корабля с пиратами)

Ребята, пираты попытаются сбить нас с пути, запутать обманными рифмами. Но мы будем очень внимательны!

1.Мышь считает дырки в сыре

3+2, всего …..

2.Под деревом 4 льва.

Один ушёл, осталось………

3.Поросёнок строил дом

И считал окошки в нём.

Посчитать и вас попросим,

5+5, конечно……….

4.Нашёл 5 ягодок в траве

И съел одну, осталось………

5.Муравьишка нёс бревно,

Ох, тяжёлое оно.

Помогите сосчитать,

7+2, конечно………

Справились с заданиями пиратов. Летим дальше.


 

VII . Сравнение чисел.

Срочное сообщение из центра управления полётом.

Внимание, внимание! Метеоритный дождь! Произошла разгерметизация корабля! Срочно устраните пробоину!

А вы знаете, что такое метеорит? Это куски внеземного вещества, куски камней или железа, которые падают на Землю, дословно переводится «камень с неба». Он может быть очень опасен для нашей ракеты!

Нужно срочно вставить пропущенные знаки .

6….3 2…..2 7…..9

4…..5 10….8 5……1

(3 ученика у доски, остальные на местах) Проверка.

  1. Игра «Заколдованные звёзды»

Ребята,на нашем пути зажигаются звёзды. Кто из вас знает, как называется дневная и самая ближняя к Земле звезда? Правильно, это Солнце. Оно находится ближе всего к Земле, поэтому и кажется большим. Во Вселенной многие звёзды имеют значительно большие размеры.

Но что такое, космические пираты и здесь постарались-заколдовали звёзды. Нам нужно срочно их расколдовать, иначе мы не сможем вернуться на Землю.


 

XI. Подведение итогов урока

Внимание! Вызывает Земля. Наше космическое путешествие подходит к концу. Лунтик говорит нам спасибо. Вы хорошо справились со всеми заданиями. Пора возвращаться на Землю. В память о Космосе Лунтик решил всех вас наградить звёздочками.

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку