Тема. Ознайомлення з поняттям «Задача.» Складання і розв’язування задачі. Порівняння чисел. Обчислення значень виразів.
Мета: ознайомити учнів із задачею; розширити знання про компоненти задачі, а саме умову та запитання; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Очікувані результати: знає, що таке задача; виділяє компоненти задачі: умову і запитання; вміє користуватися числовим відрізком під час розв’язування прикладів на віднімання та додавання; вміє складати, читати й розв’язувати приклади на віднімання та додавання за малюнками і числовим відрізком, за схемами.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», картки з прикладами.
Тип уроку: комбінований урок
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руки піднімати,
Щоб складні задачі розв'язати.
2. Вступне слово вчителя:
- Діти, у нас сьогодні не звичайний урок, а чарівний. Зла чарівниця вкрала з неба Сонечко і закрила його чорними хмарами. Щоб звільнити Сонечко нам потрібно виконати всі завдання злої Чарівниці.
2. Усний рахунок. Гра «Краплинка».
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите на слайдах?
- Розв’яжіть приклади, відкрийте всі краплинки і одна хмарка звільнить Сонечко.
(Після кожного правильно виконаного завдання одна хмарка зникає і поступово з’являється Сонечко.)
II. Актуалізація знань.
Робота над загадкою.
Народжується з квітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблуко)
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
Віршована задача.
Вісім яблук з’їв Семенко
І одне – мала Оленка.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки яблук діти з’їли? (9)
III.Мотивація навчальної діяльності. Робота над загадкою.
Їх в підручнику багато, кожну треба розв'язати.
Не будьте ви ледачі, розв'язуйте ...(задачі)
Задача – це …
Математичне цікаве завдання,
Де є умова і запитання.
Добре подумай, щоб все
розв’язати,
Ще й відповідь точну і
правильну дати.
VI. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємося що таке ЗАДАЧА.
- Будемо виділяти умову і запитання в задачі.
1. Ознайомлення із поняттям «задача».
1. Робота з підручником. ( ст.46, №1)
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- У пакеті 3 зелені яблука й 2 червоні яблука. Скільки всього яблук у пакеті?
- Щоб дізнатися, скільки яблук разом, треба додати числа 3 і 2. Це буде 5. Отже, всього в пакеті 5 яблук.
2.Робота з підручником. ( ст.46, №2)
- Розв'яжи задачу.
У пеналі було 5 олівців. Марійка поклала в нього ще 3 олівці. Скільки олівців стало в пеналі?
- Щоб дізнатися, скільки олівців стало, треба знайти суму чисел 5 і 3. Це задача, у якій треба знайти суму двох чисел.
- 5+3=8.
( Ще одна хмара зникла)
Ознайомлення з опорною схемою задачі.
( УМОВА
ЗАПИТАННЯ
РОЗВЯЗАННЯ
ВІДПОВІДЬ)
3. Робота з підручником. ( ст.47)
Вчитель ознайомлює учнів із умовою та запитанням задачі.
4. Робота з підручником. Обчислення виразів. ( Робота з другом).
(Діти в парі обчислюють приклади, які записані у них на картці.)
Перевірка з дошки.
6. Робота з підручником. Прямі, відрізки, промені.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Якого кольору на малюнку: прямі; відрізки; промені?
( Ще одна хмара зникає).
V. Фізкультхвилинка
VI. Гра «Так чи ні». ( Робота з « Лего»)
- Прослухайте текст. Визначте серед них задачі.
Якщо відповідь «так», покажіть зелену цеглинку. Якщо «ні», покажіть цеглинку червоного кольор
VII. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Робота в зошиті.( Під керуванням вчителя).
У спортивній залі 5 дітей займаються гімнастикою, а 4 дітей – карате. Скільки всього дітей тренується в залі? (5+4)
Учні виконують у зошиті завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Учні виконують у зошиті завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
- Запиши склад числа 5, числа 6, числа 7.
VIII. Закріплення вивченого матеріалу. Утворення задач. Усне розв'язування.
- Розгляньте зображення.
- Що ви бачите?
- Виконайте відповідні з’єднання.
ІX. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання.
Вправа «Веселі краплинки».
- Про що ви дізналися на уроці?
- З яких частин складається задача?
- Що навчилися робити?
- Що сподобалося на уроці найбільше?
- Який настрій був на уроці? ( Діти навколо Сонечка, що звільнилось від хмар чіпляють свої сонечка – смайлики з настроєм.
- Ми не тільки звільнили Сонечко, але й перетворили Злу Чарівницю на Добру Фею!