Урок."Палити чи не палити" 11 клас біологія

Про матеріал
Виxовна робота Урок "Палити чи не палити" можна проводити як під час уроку так і як виxовну годину. Для одинадцятикласників тема актуальна так як деxто тільки дума - чи не почати палити , адже це модно. Інші тиxенько палять і не афішують, а от деxто вже й покинув
Перегляд файлу

 

Управління освіти і науки

Бориспільської міської ради  Київської області

 

Бориспільський навчально-виховний комплекс

«Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» імені Костянтина Могилка

Бориспільської міської ради Київської області

 

 

 

«Палити чи не палити?»

 

Позакласний захід з хімії для

учнів 8-10 класів НЗЛ

«Здоров’я і безпека»

підготувала та провела

Чабанова Тетяна Олегівна,

 вчитель хімії  Бориспільського

навчально-виховного комплексу

«Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів –

 загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

імені Костянтина Могилка

 

 

2019

 


Ціль заходу: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти переваги здорового способу життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, здоров’я оточуючих.
Завдання: – показати зовнішню та внутрішню непривабливість тютюнопаління;
– Сформувати початкові знання про шкоду паління з огляду на анатомію та фізіологію людини;
– Орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя, стійке бажання бути здоровим.
Метод проведення: усний журнал з елементами гри.
Обладнання: запис на дошці теми, висловлення; таблиці з назвами сторінок; плакати; пазли.

Тютюн приносить шкоду тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації.
О. де Бальзак

Життя дається лише один раз. Яким воно буде, залежить лише від вас. Довгим чи коротким, щасливим чи ні. А щоб зрозуміти, замислитися над сенсом життя послухайте притчу.
1. Притча.
Шматочок глини
Коли Бог зліпив людину з глини,у нього залишився невикористаний шматочок.
– Що ще зліпити тобі? – запитав Бог у людини.
– Зліпи мені щастя, – попросила та.
Нічого не відповів Бог, лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.
2. «Мозковий штурм».
– Як ви гадаєте, для чого Бог зробив саме так?
(Можлива відповідь: щоб сама людина змогла зліпити собі щастя, яке вважає і якого прагне саме вона).
3. Слово вчителя.
У вас відразу може виникнути запитання: як тютюн може вплинути на життя? Хіба може цигарка стати на заваді щастю? Не поспішайте з висновками. Дати відповідь на ці запитання ми з вами зможемо після того, як переглянемо сторінки усного журналу «Палити чи не палити?». І допоможуть нам у цьому учні. Отже, розпочнемо.
4. Сторінками журналу.
Сторінка 1. Перше знайомство.
1-й учень. Тютюн родом з Америки, 12 жовтня 1492 р. матрос Родріго Тріана з корабля «Піанта» флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду земля!». Спочатку Колумб уважав, що перед ними східний берег казкової Індії. Насправді це був один з Багамських островів, якому Колумб дав назву Сан-Сальвадор.
Серед подарунків, що їх піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя, згорнене в трубочку, яке вони курили.
2-й учень. У пошуках золота Колумб поплив далі і 28 жовтня 1492 р. зійшов на берег Куби. Місцеві жителі зустріли прибулих з травою для куріння, яку вони називали «сигаро». Матроси Колумба були першими європейцями, які навчилися палити від острів’ян. Згодом насіння тютюну було завезено до Іспанії, а потім і до всіх куточків земної кулі.
Сторінка 2. Медична сторінка.
Учитель. Що ж відбувається в організмі, що він так реагує на тютюн? Які складові частини зумовлюють різні реакції серцево-судинної, нервової системи, органів травлення, органів дихальної системи?
Відповісти на ці запитання ми попросимо медсестру.
Медсестра (тези розповіді).
Нікотин – одна з найнебезпечніших отрут рослинного походження. Птахи гинуть, якщо до їх дзьоба всього лише піднести скляну паличку, змочену нікотином. Кролик гине від ¼ краплі нікотину, собака – від ½ краплі. Для людини смертельна доза нікотину складає від 50до 100 міліграмів, або 2-3 краплі. Саме така доза надходить щодня в кров після викурювання 20-25 сигарет (в одній сигареті міститься приблизно 6-8 міліграмів нікотину, з яких 3-4 міліграми потрапляють у кров).
Нікотин включається в процеси обміну, що відбуваються в організмі людини, і стає необхідним. Діти, що живуть у накурених приміщеннях, частіше і більш страждають захворюваннями органів дихання. У дітей батьків, що палять, протягом першого року життя збільшується частота бронхітів і пневмонії, підвищується ризик розвитку серйозних захворювань. Тютюновий дим затримує сонячні ультрафіолетові промені, які важливі для зростаючої дитини, впливає на обмін речовин, погіршує засвоєння цукру і руйнує вітамін С, необхідний дитині в період зростання. У віці 8-10 років у дитини порушується функція легенів. У наслідок цього відбувається зменшення здатності використовувати фізичну діяльність, що вимагає витривалості і напруги. Паління впливає на успішність школяра. Число неуспішних зростає в тих класах, де більше учнів палять. Паління школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Стан здоров’я, підірваний палінням, не дозволяє вибрати рід занять до душі, добитися успіху.
Отже, паління тютюну чи здоров’я – обирайте самі.
Сторінка 3. Дослідницька сторінка.
Учитель. Як бачимо, куріння супроводжується дуже неприємними відчуттями і навіть патологічними реакціями організму. То чому ж люди починають палити?
На це дасть відповідь наша дослідницька сторінка.
3-й учень. На основі статистичних даних 40% дорослого населення – курці. Чому ж люди починають курити?
Перша причина – цікавість (25%).
Друга причина – бажання здаватися дорослим.
Третя причина – наслідування дорослих.
Четверта причина – невідома (просто так).
Чи варті ці причини того, щоб з кожною випаленою сигаретою втрачати здоров’я, а значить, працездатність, можливість забезпечити свою майбутню сім’ю, здатність сприймати радощі життя? Чи варто втрачати щастя задля такого сумнівного «задоволення» випалити сигарету?
4-й учень. Часто кажуть, що одна крапля нікотину вбиває коня. Так, якщо говорити точно, то однієї краплі нікотину вистачить, щоб знищити трьох коней масою до півтони кожний. Така справжня сила нікотинової отрути. Людина витримує величезні дози нікотинової отрути в процесі постійного вживання лише тому, що в окремій цигарці доза нікотину далека від смертельної.
5-й учень. Одного разу було поставлено такий дослід: на тіло курця приклали кілька пявок. Уранці до першої затяжки з ними нічого не сталося. А тільки-но піддослідний випалив першу цигарку, пявки відпали від нього в судомах. Не варто також забувати, що організм, що росте, вдвічі чутливіший до нікотину, ніж дорослий. Для підлітка смертельна доза нікотину складає 50-70 мг(в залежності від маси тіла). Смерть може настати, якщо підліток за одним заходом випалить півпачки цигарок, бо в цілій пачці якраз міститься смертельна доза нікотину для дорослого.
Можна з певністю сказати, що кожна нова затяжка скорочує життя людини принаймі на один вдих, а кожна цигарка – на 15 хв.
У багатьох країнах світи вирішили не обмежуватися розмовами. У США, Англії та Німеччині остаточно заборонена реклама тютюнової продукції на телебаченні. Останніми роками проти любителів тютюну подекуди навіть почали вживати законодавчих заходів. У США штаф до 3000 дол. чекає на кожного, хто вирішить запалити у нью-йорксьокому ресторані з кількістю місць понад 35. В Італіїї останнім часом узагалі кинули палити у громадських місцях, включаючи ресторани, бари, музеї, не кажучи про банки й офісні приміщення. З порушників там стягується штраф до 125 дол. В Австрії на гроші, які платять порушники законодавства, можно запросто купити старий автомобіль. У Франції за паління в ресторанах, кайе й на перонах від недавна доводиться платити настільки ж великі штрафи. У Данії астрономічно виросли ціни на сигарети. У Сингапурі палити на вулицях дозволено, а струшувати попіл – ні… Тому, хто упустить коробку з-під цигарок загрожує штраф у розмірі 625 дол. Ці заходи щодо боротьби з тютюнопалінням прийнято урядами багатьох розвинених держав. Керівники заводів, банків, офісів, у свою чергу, почали виплачувати надбавку до заробітньої плати працівникам, які не палять.
Перед кожною групою лежить пазл, який потрібно зібрати так, щоб утворився малюнок.

І завершити виховну годину я хочу мудрою притчею.
Усе в твоїх руках.
В одного майстра було дуже багато учнів. Найбільш здібний із них одного разу задумався: «Чи є питання, на яке наш учитель не зможе дати відповідь?»
Він зловив у лузі найкрасивішого метелика і заховав його в долоні. Потім прийшов до майстра і запитав:
– Скажи, учителю, якого метелика – живого чи мертвого тримає я в долонях? – він був готовий у будь яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на учня вчитель сказав:

УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ.

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Виховна робота
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку