Урок "Папір. Виробництво паперу. Види паперу. Властивості паперу."

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителям трудового навчання у підготовці до уроку. Урок має цікаву інформацію та презентацію, яка подана окремо.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Папір. Виробництво паперу. Види паперу. Властивості паперу.

МЕТА.

  • Освітняознайомити учнів з різними видами та властивостями паперу; розширювати уявлення про виробництво паперу; поповнювати знання про характеристики паперу;
  • Розвивальна – розвиток дрібної моторики, мислення, пам’яті, уваги, просторової і творчої уяви;
  • Виховна – виховання охайності, посидючості, любові до праці, самостійності; формувати дбайливе ставлення до природних ресурсів
  • Корекційна - розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами видів і властивостей паперу;  розвиток просторового орієнтування  на основі виконання трудових дій за словесними вказівками вчителя; збагачення уявлення про предмети навколишнього середовища.    

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ:

  • Вільне оволодіння державною мовою- здійснювати усну й письмову комунікацію (говоріння, слухання, читання, письмо); отримувати, опрацьовувати і використовувати інформацію з різноманітних джерел;
  • Інноваційність – бути відкритим до нових ідей, визначати й ставити перед собою цілі;
  • Інформаційно-комунікативна компетентність – використання цифрових технологій для розвитку й спілкування;
  • Навчання впродовж життя – застосувати різні можливості для навчання й розвитку; організовувати своє навчання;
  • Громадські та соціальні компетентності – дотримання здорового способу життя; розуміння правил поведінки й спілкування;
  • Культурна компетентність – стійкий інтерес до опанування культурних і мистецьких здобутків України та світу.

                                                                 

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: зразки різних видів паперу, відео, мультимедійна презентація, клей, пензлики для клею, тарілка з водою.

СЛОВНИКОВА РОБОТА: картон, папір, колекція, пензлик, макулатура 

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД УРОКУ

І. ЗАГАЛЬНОКОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Організаційна частина

Привітання.

2. Розмовна хвилинка

Який сьогодні день тижня?

Яке сьогодні число?

На який урок ви прийшли?

Як звати вчителя?

3. Нервово-психічна підготовка – гра «Світлофор» (червоний колір- настрій чудовий, готовий працювати; жовтий колір-настрій задовільний, працювати не дуже хочеться; червоний колір- настрій поганий- працювати не хочу)

C:\Users\Юля\Pictures\Saved Pictures\длоимсів.jfif

 

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів

Перегляд відео(https://www.youtube.com/watch?v=K6RDfY-72Ck)

Що ви побачили на відео?

Сьогодні на уроці ми починаємо працювати з папером. А що ви про нього знаєте?

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ

Тема, сьогоднішнього уроку: «Папір. Виробництво паперу. Види паперу. Властивості паперу.» Ви дізнаєтесь, що таке папір, його види. Та які властивості має папір. (слайд 1)

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ( з переглядом презентації).

Папір — матеріал, який використовують для письма, друку газет і журналів, у побуті. (слайд 2)

Виробництво паперу.

-Вперше папір винайшли у Китаї (слайд 3). Китайці робили її із розмочених рослинних волокон. До нас у країну вона потрапила набагато пізніше. Виявилося, що її можна робити з дерева, ганчірки і навіть… зі старого паперу – макулатури.

-Як же роблять папір у наші дні? Нині папір виробляють на паперових фабриках . Основною сировиною для паперу є дерева: ялина, сосна, береза, тополя та інші.

(На фабриці машини здирають з дерев кору і подрібнюють їх у тріски. Потім тріски подрібнюються до крихти, які змішуються з водою

Потім паперову масу додають барвники, залежно від того, якого кольору папір необхідний. Потім перетворена на кашку, паперова маса потрапляє в папероробну машину. Тут сира паперова стрічка проходить через низку валиків. Одні валики віджимають воду, інші, що обігріваються парою, висушують її.

Нарешті пряма біла стрічка виходить з машини і намотується у величезний рулон ((слайд 4)

Потім ці рулони відправляють у друкарні та ріжуть на аркуші.

-Ми знаємо, що дуже великою кількістю паперу користуємося в житті, що без паперу дуже важко людині. І щоб не рубати даремно дерева в лісі, нам потрібно дбайливіше ставитися до паперу. Економніше використовувати її в нашому побуті: прочитані книги та журнали не викидай, а проси батьків здавати їх у макулатуру, де папір набуде другого життя((слайд 5)

 

Види паперу.

Паперова промисловість випускає близько 600 видів та сортів паперу, що мають різну назву та властивості. Багато з цих сортів паперу можна використовувати на заняттях з праці, малювання тощо. Розглянемо ті види паперу, які отримали найбільшого поширення у житті й ​​у школі.

Друкарський, гофрований, кольоровий, картон, газетний, для письма (слайди 6-11).

Зараз пропоную перевірити вашу спостережливість, увагу. Підійдіть будь ласка до столу, перегляньте зразки паперу. Розкладіть їх на окремі стопки за видами.

 

V. ВПРАВИ З РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ

Проведення фізхвилинки на увагу та слухове сприйняття учнів.

Вчитель підіймає руки вгору, а сам говорить учням – «Руки вниз».

 

. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Який папір використовують  на уроках трудового навчання?

2. Як називається  товстий папір?

3. З чого виготовляють папір?

5. Для чого використовують  макулатуру?

 

VІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА      Властивості паперу.

1.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Властивості паперу.

-А зараз на практичній роботі ми з вами дізнаємося, який буває папір. Візьми в руки папір, який лежить у вас на столі, доторкніться його.

 

Що можна сказати про нього, який він? (Гладкий, білий, кольоровий, м'який, твердий.)

 

-А ось які властивості має папір, ми зараз дізнаємося і проведемо низку експериментів. Для цього ми переміщуємось з вами до лабораторії. Згадайте, хто працює у лабораторіях? (вчені) Ми з вами всі перетворюємося на вчених(слайди 12-16 ).

 

1) Для початку, візьміть в руки аркуш паперу та аркуш картону, і спробуйте зім'яти їх. Мнуться? Скрутіть. Крутиться? Зігніть. Згинається? (скручується, згинається).

Висновок: чим товстіший папір, тим він важче мнеться, скручується, згинається.

 

2) А тепер розірвіть. Рветься? Міцний папір?  Папір рветься, а значить він неміцний.

-Висновок: картон товстіший, ніж папір, папір рветься по легкості залежно від товщини.

 

3) Візьміть ножиці та розріжте спочатку папір, потім картон.

-Висновок: картон товщий, ніж папір. Папір ріжеться по легкості залежно від товщини.

 

4) А тепер покладіть аркуш паперу в ємність із водою. Опустити у воду спочатку серветку, потім альбомний аркуш паперу. Що сталося?

- Висновок: тонкий папір намок швидше і розпався, папір товстіший теж намокає, але йому знадобиться більше часу. Папір боїться води, папір матеріал не міцний.

 

5) Подивися, тепер я підпалю папір. Що сталося з ним?

-Висновок: папір горить.

 

6) -А Як ти думаєш, можна з'єднати папір? Як?

(Склеїти, пошити, переплести).

 

   -Молодці!!!

 

2.ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1) Підведення підсумків практичної роботи

-Згадаймо висновки досліджень:

1. Папір буває за своєю будовою тонкий і товстий.

2. Папір буває міцним і не міцним.

3. Папір боїться води.

4. Папір може різатися ножицями або розриватися руками.

5. З паперу можна зробити вироби.

6. Папір горить

Молодці! Багато властивостей ми з вами знайшли у папері.

 

VІІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

 

ІХ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія (метод «незакінчених речень»)

 

Сьогодні на уроці я дізнався нового…

Ці знання і вміння мені допоможуть….

Цей урок приніс мені (задоволення) ……

 

 

 

1)https://www.youtube.com/watch?v=K6RDfY-72Ck

2)https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%83&rlz=1C1CHWL_ruUA968UA970&sxsrf=APq-WBvQgTrFyNo7YX_xwQbVahwo0e2e9Q:1645392411252&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjvgMGxnI_2AhVniYsKHdJrAA8Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=657&dpr=1

3) https://nuschool.com.ua/textbook/world/1klas_20/5.html

docx
Додав(-ла)
Фурса Юлія
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 березня 2022
Переглядів
2787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку