Урок "ПАРАЛЕЛОГРАМ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ. "

Про матеріал
Розробки уроків на тему "ПАРАЛЕЛОГРАМ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ. " Геометрія - 8 клас
Перегляд файлу

Тема. ПАРАЛЕЛОГРАМ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТІ.

 Мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів по темі «Паралелограм та його властивості». Розвивати практичні уміння і навички при  розв’язуванні задач. Виховувати культуру математичного мовлення, самостійність у навчальній праці.

 Обладнання. Таблиці із задачами.

 

Хід уроку.

І. Перевірка домашнього завдання.

 Гра «Вибери правильне твердження».

 (Учні сигналізують, що твердження правильне сигнальними картками).

1. Чотирикутник, у якого 2 сторони паралельні, паралелограм (неправильне).

2. Чотирикутник, у якого 2 сторони рівні, паралелограм (неправильне).

3. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні , паралелограм (правильне).

4. Периметр паралелограма 30 см, а сума 2 сусідніх сторін 16 см(неправильне). А якою має бути сума 2 сусідніх сторін?

5. Чотирикутник, у якого діагоналі точкою перетину діляться пополам, паралелограм (правильне).

 ІІ. Розв’язування задач.

  1. Усні задачі.

1. Чи може один із кутів паралелограма дорівнювати 40°, а другий 50°?

2. Відомо, що в паралелограмі один кут в 2 рази більший від другого. Чи є ці кути протилежними? Чому дорівнює сума цих кутів?

3. Сума двох кутів паралелограма 100°. Чи є ці кути прилеглими до однієї сторони паралелограма? Знайти кути паралелограма.

4.  Сторони паралелограма дорівнюють 3 см і 5 см. Знайти його периметр.

5. Периметр паралелограма дорівнює 20 см. знайти його сторони, якщо:

а) одна з них на 2 см більша від другої;

б) вони відносяться як 3 : 7.

 2. Задачі за готовим малюнком.

1. Які з чотирикутників, зображені на рисунку є паралелограмами?

 

  1. Знайти кути паралелограма.

                        B                                  C

                                                    С

 

 

              

 

                                            

            А                              D

                           

             B                                    C

 

 

 

 

 

       A                                   D

BOC =90°

OAD: ODC=1:2

   

              

 

  1. Довести, що АВСД – паралелограм.

 

B                                     C

 

 

 

 

 

        A                                      D

                     AO=OC

 

 3. Задачі практичного змісту.

1. Проведіть дві паралельні прямі. Відкладіть на одній із них відрізок АД, а на другій прямій – відрізок ВС, що дорівнює АД, так, щоб відрізки АВ і СД не перетиналися. Побудуйте відрізки АВ і СД.

а) Поясніть, чому чотирикутник АВСД є паралелограмом.

б) Позначте точку М так, щоб чотирикутник АВМС був паралелограмом. Чи лежать точки М, С, і Д на  доній прямій?

2. Накресліть трикутник АВС  і проведіть його медіану ВО. На промені ВО побудуйте відрізок ОД, що дорівнює ВО. Сполучіть точку Д з точками А і С.

а) Поясніть, чому чотирикутник АВСД є паралелограмом.

б) Позначте точку М так, щоб чотирикутник АВДМ був паралелограмом. Чи лежать точки М, С і Д на одній прямій?

 

4. Творчі завдання.

1. У паралелограма АВСД ВС=12 см, СД=7 см. Бісектриси кутів В і С, перетинаючи сторону АД, ділять її на три частини. Знайдіть кожну з них.

 ІІІ. Підсумок уроку.

 Оголошуються бали, які учні набрали в процесі розв’язування задач.

 ІV. Домашнє завдання.

 Знайти цікаві факти про паралелограм.

 

 

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
1406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку