Урок "Паразитичні безхребетні тварини"

Про матеріал
Конспект уроку з біології для 7 класу на тему: "Паразитичні безхребетні тварини"
Перегляд файлу

 

УРОК

Тема: Паразитичні безхребетні тварини

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ

Предмет

Біологія

Клас  

7  клас

Базовий підручник (назва, автор)

Біологія : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / Л.І. Остапченко [та ін.]. - Київ : Генеза, 2015. -256 с.

Тема  уроку

Паразитичні безхребетні тварини

Тип   уроку

Комбінований

Мета уроку у відповідності з очікуваними результатами

Розширити знання учнів про паразитичні організми на прикладі безхребетних тварин;установити ознаки їх пристосування до паразитичного способу життя; розглянути основні шляхи попередження зараження паразитичними організмами; розвивати уміння робити висновки та узагальнення, виховувати бережливе ставлення до власного життя

Завдання:

  1. Навчитися  розрізняти види тварин, що є паразитами людини та  переносниками збудників хвороб
  2. Дізнатись  про пристосування тварин до паразитичного способу життя, шляхи зараження
  3. Розглянути  методи боротьби та профілактики зараження  паразитичними безхребетними

Міжпредметні зв’язки

 Міжтемні  – «Будова і життєдіяльність тварин»;

     Міжциклові – медицина, географія, ветеринарія,       

      екологія

Змістові лінії, які будуть реалізовуватися

«Здоров’я і безпека», «Екологічна  безпека  та сталий  розвиток»

 

Ключові компетентності

Екологічна грамотність і здорове життя

Види використаних ІКТ, Інтернет-ресурси (вказати джерела)

Мультимедійна презентація

Ментальна карта «Види паразитичних безхребетних» (створена у Сoggle);

Тести на платформі «На Урок»

Матеріали і обладнання

Таблиці «Тип Плоскі черви. Клас Сисуни», «Тип Плоскі  черви. Клас Стьожкові черви», «Тип Круглі черви», вологі  препарати паразитичних плоских і круглих червів, підручник, зошит, презентація

 

СТРУКТУРА І ХІД УРОКУ

Етап уроку

Діяльність

 учителя

Діяльність

учнів

Очікувані

результати

 

1

Організаційний момент

 

 

Привітання з учнями, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою

 

 

Привітання з учителем

 

 

Налаштування на позитивний урок

 

2

Перевірка домашнього завдання

 

 

  1. Індивідуальна робота учнів за картками (роздавальний матеріал).
  2. Виконання тестових завдань на платформі «На Урок».

 

Виконують завдання на картках (Різноманітність  молюсків)

 

Учні  виконують тестові завдання

Учні розпізнають молюсків на зображеннях,  встановлюють зв'язок  між будовою різних молюсків та способом життя

3

Актуалізація опорних знань

       Гра «Знайдіть пару»

(робота в парах)

Перемагає той, хто швидше складе з  8 частин 4 терміни.

 

герма-, екто-, -фродити, -дерма, сен-, -дерма, -сили, мезо-.

Розповідь вчителя

Показ слайдів з представниками паразитичних найпростіших, які вивчали у 6-му класі

 

 

Учні згадують про захворювання, які  викликають паразитичні  найпростіші

 

 

Учні  пригадали  поняття пов’язані з новою темою

 

4

Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і мети

уроку.

Історична довідка

«З медичної практики»

Учні роблять запис до робочого зошита (число, класна робота, тема уроку)

 

5

Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя про паразитизм, види паразитів(ектопаразити, ендопаразити).

Робота з ментальною картою «Види паразитичних безхребетних»

Робота з підручником (ст. 57 знайти визначення  терміну гельмінти).

Розповідь учителя

Технологія «Мікрофон»

- Як гельмінти можуть потрапити до організму людини?

Пояснення учителя

Перегляд зображень гельмінтів (презентація), демонстрація  таблиць, вологих препаратів.

Демонстрація  відео про життєвий цикл(  YouTube)           

  1. Печінкового сисуна
  2. Бичачого ціп’яка
  3. Аскариди людської
  4. Котячого сисуна

Робота з картками (використовують матеріал підручника ст. 57-59) «Паразитичні  черви»

Розповідь учителя з елементами бесіди

(ознаки пристосування до паразитичного способу життя)

Самостійна робота учнів з підручником (перегляд слайдів презентації)

  • Паразитичні  ракоподібні –коропоїди
  • Паразитичні  павукоподібні–кліщі
  • Паразитичні комахи –кровососи, жалоносні,переносники збудників хвороб

 

 

Учні записують визначення термінів у зошит

 

 

 

Учні відповідають на запитання

 

 

Складають опорний конспект

 

 

 

 

Учні  заповнюють таблицю «Паразитичні черви»

1. Представник

2. Проміжний хазяїн

3. Остаточний хазяїн

4. Де паразитують

5. Шляхи зараження

6. Профілактика

Учні разом перевіряють таблицю

Учні  записують в зошит висновки

 

Складають опорний конспект

 

Учні наводять приклади видів тварин, що є паразитами людини  та переносникам і збудників хвороб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні характеризують пристосування тварин до  паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих)

 

6

Узагальнення та систематизація знань

Пам’ятка «Методи боротьби та профілактики зараження паразитичними організмами»

«Мозковий штурм»

— Чому більшість гельмінтів паразитують у травній системі людини?

— Чому гельмінтам притаманна висока плодючість зі зміною хазяїв?

«Поміркуйте»

— Інколи діти жують травинки, зірвані на пасовищі чи в лузі. Поясніть, чому цього не слід робити.

 

Учні складають пам’ятки

 

Учні відповідають на запитання

 

Учні  узагальнюють отриману інформацію

 

Учні  висловлюють судження щодо  значення знань про  біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними

7

 

Підбиття підсумків уроку

 

Технологія «Незакінчені речення»

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

 

 

Учні працюють з відкритими реченнями

 

8

Домашнє завдання

 

Завдання для всього класу.

Опрацювати параграф підручника 14, 15.

Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати цікаві факти про кісткових риб (особливості розмноження, поведінки тощо).

Учні записують д/з у свої щоденники

Виконують завдання

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
26 травня 2021
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку