Використання освітньої платформи Learnis
для актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності учнів на уроках біології
Люлько С.В., учитель біології
Черкаської гімназії №9 ім. О.М.Луценка
Актуалізація – це інтелектуальні або практичні дії учнів, спрямовані на перетворення попереднього досвіду із потенційного стану в діючий (актуальний). У більш вузькому розумінні, стосовно пізнавальних процесів, актуалізація полягає у видобуванні з різних видів пам’яті раніше засвоєних знань, умінь або навичок з метою їх подальшого використання при засвоєнні нового матеріалу. Таким чином, актуалізувати опорні знання – це значить відновити, оживити в пам’яті саме ті раніше засвоєні учнями знання, котрі будуть потрібні для розуміння, осмислення і кращого запам’ятовування нового навчального матеріалу.
На першому уроці нового розділу для актуалізації опорних знань та мотивації учнів можна провести квест з використанням освітньої платформи Learnis (https://www.learnis.ru/).
Сервіс Learnis.ru дозволяє створювати квести підвиду жанру «вихід з кімнати». У таких квестах перед гравцями ставиться завдання вибратися з кімнати, використовуючи різні предмети, знаходячи підказки і вирішуючи логічні задачі. Для створення освітнього квесту, підказками можуть бути відповіді на завдання, які необхідно вирішити для просування по сюжету квесту. Таким чином, педагог, додаючи зміст своєї дисципліни, робить квест освітнім і захоплюючим.
Створити такий квест достатньо легко. Перейдіть на головну сторінку, натисніть кнопку «Створити квест» і виберіть квест-кімнату, з якої будуть вибиратися гравці.
Кожна квест-кімната має унікальні ігрові механіки і дозволяє вбудовувати різну кількість завдань.
Формат для завантаження - графічні файли (зображення) популярних форматів: jpg, png, bmp і т.п. Завдання найпростіше підготувати в редакторі презентацій і зберегти його у форматі зображень. Питання можуть бути у формі тестів з варіантами відповідей чи у формі відкритої відповіді. Можливе завантаження декількох варіантів завдань і відповідей. Відповідь на кожне завдання повинно мати кодову літеру або слово, які будуть використані в кінці квесту як ключ до дверей виходу з квест-кімнати.
Отримайте номер квесту і повідомте його своїм учням, або пройдіть квест разом з ними.
Перейдіть на головну сторінку, натисніть кнопку «Увійти в створений», введіть номер квесту і користуйтеся ним!
Такий квест можна проходити багато разів. Якщо варіантів завдань було кілька, то вони будуть формуватися випадковим чином.
На першому році біології в 10 класі для теми «Вступ. Біологія як наука. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок» я створила квест для актуалізації опорних знань (використала поняття вже відомі учням) та для мотивації навчальної діяльності (кожне питання вказувало на окремі розділи, що будуть вивчатися протягом року).
Питання квесту мають тестову форму. З літер, що позначають правильні відповіді тесту учням необхідно скласти ключове слово аби вибратись з квест-кімнати.
Перше питання відповідає розділу «Біорізноманіття»:
Відповідь «Дроб’янки». Потрібна літера «О».
Друге питання відповідає розділу «Обмін речовин і перетворення енергії»:
Відповідь «Метаболізм». Потрібна літера «Б».
Третє питання відповідає розділу «Основні поняття генетики»:
Відповідь «Мендель». Потрібна літера «Л».
Четверте питання відповідає розділу «Репродукція і розвиток»:
Відповідь «Запліднення». Потрібна літера «І».
П’яте питання відповідає розділу «Вступ».
Відповідь «Клітинний». Потрібна літера «К».
Учні складають ключове слово «Білок» і виходять квест-кімнати.
Цей квест ми проходили всім класом разом. Учні відновили в пам’яті деякі біологічні терміни та поняття. Під час пошуку відповідей я пропонувала учням самостійно визначити розділи курсу, до яких можна віднести визначені відповіді. Це розвиває в учнів вміння систематизувати та узагальнювати знання.
Посилання на квест «Біологія 10 клас. Вступ»: https://www.learnis.ru/455871/