Урок "Паризька мирна конференція 1919 р."

Про матеріал

Розробка уроку №4 на тему «Паризька мирна конференція 1919 р.». Розділи "Перша світова війна. Війни та революції", "Облаштування повоєнного світу".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Паризька мирна конференція 1919 р.

Мета:

  •               охарактеризувати зміст мирних договорів, які були укладені з переможеними державами після Першої світової війни;
  •               проаналізувати рішення Вашингтонської, Генуезької, Гаазької конференцій;
  •               визначити проблеми післявоєнного врегулювання, наслідки Першої світової війни;
  •               розвивати логічні та комунікативні компетенції учнів (вміння аналізувати, оцінювати, користуватися науковою термінологією, вміння працювати в групах, висловлювати свою думку, аргументувати);
  •               виховувати інтерес до вивчення всесвітньої історії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

ХІД УРОКУ

 

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

«Мозковий штурм»

  1.                Які наслідки мала Перша світова війна для провідних країн світу, які проблеми накопичились у взаємовідносинах між провідними країнами світу?
  2.                Чи була запропонована програма врегулювання повоєнних відносин?

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Після підписання Комп’єнського перемир’я гармати замовкли. Боротьба за переділ світу переходила у сферу дипломатичних канцелярій, за стіл переговорів. Представники держав-переможниць з’їжджались до столиці Франції для остаточного підведення підсумків війни.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  •                характеризувати нове співвідношення сил на світовій арені після завершення Першої світової війни;
  •                розкривати наміри провідних держав Антанти під час Паризької мирної конференції;
  •                показувати на карті територіальні зміни в Європі та світі після Першої світової війни;
  •                аналізувати умови Версальського та інших повоєнних договорів, висловлювати свою думку щодо їх наслідків;
  •                визначити місце і роль Ліги Націй у системі міжнародних відносин у 20-30-х роках; давати оцінку можливості реалізації тих цілей, задля яких вона була створена.

 

  1.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Паризька мирна конференція.

Позиції провідних країн світу під час роботи конференції

Пояснення вчителя

По завершенню війни з метою облаштування світу, країнами –переможницями було скликано Всесвітню мирну конференцію, на якій колишні союзники протистояли один одному, тільки не військовими діями, а дипломатично. Ще до початку проведення мирної конференції, між її учасниками точились суперечки навіть з питання як і де її проводити - у Франції чи у Швейцарії. Початок роботи Паризької мирної конференції офіційно відкрив Президенти Франції Пуанкаре. На відкритті, 18 січня 1919 року були присутні 72 делегати з 26 суверенних країн і 4 британських домініонів, серед учасників не було запрошено представників переможених країн та Росії, в якій на той час йшла громадянська війна.

Найбільш впливовою стала «Велика четвірка» в особі президента В. Вільсона, прем’єр-міністрів Ж. Клемансо (Франція), Д. Ллойд-Джорджа (Велика Британія), В. Орландо (Італія), а серед «четвірки» склалася «велика трійка», без Італії.

Принципи майбутнього мирного врегулювання обговорювались країнами Антанти ще в роки війни. Основні ідеї – «програму миру» – сформулював президент США Вудро Вільсон в посланні Конгресу від 8 січня 1918 р. Вона отримає назву «Чотирнадцять пунктів».

Робота з документом

Ознайомтесь із змістом «14 пунктів» В. Вільсона та дайте відповіді на запитання.

«14 пунктів» В. Вільсона

  1.                Скасування таємних міжнародних угод, мирні договори та їх обговорення мають бути відкритими.
  2.                Гарантування вільного і безпечного мореплавства поза територіальними водами.
  3.                Усунення економічних бар’єрів і встановлення рівних умов для торгівлі.
  4.                Справедливі гарантії того, що національні озброєння будуть скорочені до граничного мінімуму, сумісного з державною безпекою.
  5.                Абсолютно неупереджене вирішення всіх колоніальних суперечок.
  6.                Звільнення всіх російських територій і таке розв’язання питань, в яких зацікавлена Росія, яке гарантує їй найбільш повне й вільне сприяння з боку інших націй у справі отримання повної і безперешкодної можливості ухвалити незалежне рішення щодо її власного політичного розвитку та її національної політики та забезпечення їй привітного прийому до співтовариства вільних націй при тому образі правління, який вона сама для себе обере.
  7.                Бельгія повинна бути звільнена і відновлена.
  8.                Вся французька територія повинна бути звільнена, окуповані частини повернуті.
  9.                Виправлення кордонів Італії має бути зроблено на основі ясно помітних національних кордонів.
  10.            Повинно бути створено незалежну Польську державу.
  11.            Турецькі частини Османської імперії, в сучасному її складі, повинні отримати забезпечений і міцний суверенітет, але інші національності, що нині знаходяться під владою турків, повинні отримати недвозначну гарантію існування і абсолютно непорушні умови автономного розвитку. Дарданелли повинні бути постійно відкриті для вільного проходу суден і торгівлі всіх націй під міжнародними гарантіями.
  12.            Румунія, Сербія і Чорногорія повинні бути звільнені. Зайняті території повинні бути повернені Сербії .
  13.            Повинно бути утворено загальне об’єднання націй на основі особливих статутів, з метою створення взаємної гарантії політичної незалежності і територіальної цілості як великих, так і малих держав.
  14.            Народи Австро-Угорщини повинні отримати найширшу можливість автономного розвитку.

Запитання:

  1.                У чому полягав зміст «14 пунктів» В.Вільсона?
  2.                Які пропозиції висловлено автором по усуненню факторів, що призвели до Першої світової війни?
  3.                Якими могли б бути підсумки Першої світової війни для країн-переможниць / країн, що програли у війні, якби «14 пунктів» Вільсона було повністю втілено в життя?
  4.                З якою метою, на вашу думку, було створено цей документ?

 

Робота з підручником

Опрацювати текст підручника та заповнити таблицю

Країни – учасниці

Паризької конференції

Позиції країн напередодні

роботи конференції

Підсумки роботи

США

 

 

Велика Британія

 

 

Франція

 

 

Італія

 

 

Японія

 

 

 

2. Версальський мирний договір

Проблемне питання

Чи можна Версальський мирний договір вважати перемир’ям, а не мирним договором?

 

 

 

Метод «Пошук інформації»

Учні об’єднуються у три групи і працюють зі змістом Версальського договору, з’ясовують ставлення до договору представників великих країн та визначають територіальні, військові та фінансово-економічні обмеження Німеччини.

Група І. Територіальні обмеження Німеччини

Запитання:

  1.                На користь яких країн Німеччина поступалася своїми територіями?
  2.                Яка територія віддавалася на управління Ліги Націй?
  3.                Яка доля спіткала землі, захоплені Німеччиною на Сході?
  4.                Висловіть припущення, до яких наслідків для економіки Німеччини могли призвести територіальні втрати.

 

Група ІІ. Військові обмеження Німеччини

Запитання:

1. Охарактеризуйте зміни у військовій галузі та політичному житті Німеччини.

 

Група ІІІ. Фінансово-економічні обмеження Німеччини

Запитання:

1. У чому полягали економічні зобов’язання Німеччини щодо інших держава?

2. Як було розв’язано питання виплати репарацій? Які країни їх отримали?

3. Чим контрибуція відрізняється від репарацій.

 

Робота з контурною картою

Позначте територіальні обмеження Німеччини.

 

Метод «Прес»

Вирішення проблемного завдання.

 

3. Утворення та діяльність Ліги Націй

Пояснення вчителя + робота зі схемою «Структура Ліги Націй»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда за запитаннями

1. З якою метою було утворено Лігу Націй?

2. Які нові принципи в системі міжнародних відносин передбачав Статут Ліги Націй?

3. Яким чином Статут Ліги Націй передбачав запобігти новим збройним конфліктам?

4. Висловіть припущення, чи могла створена міжнародна організація стати надійним гарантом миру і безпеки.

 

Метод «Займи позицію»

Д. Ллойд Джордж оцінив мандатну систему так: «Мандати є просто маскуванням для анексії». Висловіть аргументи «за» і «проти» цієї точки зору.

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Бліц-опитування

  1.    Коли відбулась Паризька конференція?
  2.    Назвіть три головні положення Версальського договору щодо Німеччини.
  3.    Назвіть дві переваги і два недоліки Ліги Націй.
  4.    Якими були причини розбіжностей між державами-переможницями на паризькій конференції?
  5.    Чим «репарація» відрізняється від «контрибуції»?
  6.    Які країни були постійними членами Ради Ліги Націй?
  7.    Яку функцію виконувала Мандатна комісія при Ліги Націй?

 

Вправа «Історичний портрет»

Впізнайте осіб, зображених на фото. Стисло прокоментуйте їх роль в роботі Паризької мирної конференції. Хто з них найбільш прихильно ставився до українського питання в ході конференції?.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.        ПІДСУМКИ УРОКУ
  2.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •                Опрацювати відповідний параграф підручника та конспект
  •                Скласти таблицю «Договори з союзниками Німеччини» за зразком:

Дата

Договір

З якою країною

Територіальні втрати

 

Сен-Жерменський

 

 

 

Нейїський

 

 

 

Тріанонський

 

 

 

Севрський

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
9059
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку