Урок" Парнокопитні свійськи тварини. Коза.Вівця"

Про матеріал
Розширення та уточнення понять про умови існування, живлення, розвиток та розмноження домашніх тварин ( кози. Вівці). Формування причинно-наслідкових зв’язків та залежностей між життям тварин та працею людей.
Перегляд файлу

Урок №  55                               Клас 8                                                Дата   21. 04  

 

Тема уроку: Коза, вівця.

 

Навчальна мета: Розширення та уточнення понять про умови існування, живлення, розвиток та розмноження домашніх тварин ( кози. Вівці). Формування причинно-наслідкових зв’язків та залежностей між життям тварин та працею людей.

Розвиваюча мета: Розвиток мислення на основі аналізу і класифікації домашніх тварин  за видами. Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв різних видів домашніх тварин.

Виховна мета: Виховання доброзичливого ставлення до тварин.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання:

підручники, текстові завдання, контрольні запитання . презентація.

 

Хід уроку:

 

I.Організаційний момент.  НПП

Вправа « Намалюй себе»

 ( Діти кладуть на голову аркуш паперу, та піднімаючи руку, під команду вчителя  малюють обличчя. Ніс. Рот. Очі. Вуха та волосся.  Перегляд намальованих картин. Обговорювання.

II.Актуалізація опорних знань.

Кросворд

  1. Парнокопитна тварина, яку вирощують  на фермах, для отримання м’яса та сала.            ( свиня)
  2. Баба доїть і стриже. Має брата баранця, Називається … (Вівця)
  3. Через пристрасть  поїдати листя, шкодити виноградникам і овочевим культурам і виноградникам у багатьох країнах вони заслужили погану репутацію ( кози)
  4. Парнокопитна тварина, завдяки якій ми їмо морозиво.
  5. Як називають дитинча корови ( теля)
  6. Свійська тварина, яка  вміє гарно полювати на мишей. (кішка)
  7. Це не свійська тварина, але  її утримують вдома за те, що вона несе нам майже кожного дня …(курка).

III.Мотивація навчальної діяльності учнів

А тепер розминка для розуму:

 Гра " хто ким (чим) буде?"

 Ким буде яйце? (може бути пташеням, крокодилом, черепахою, змією.)

 - курча-півнем;

- ягня-вівцею або бараном;

- теля-коровою або биком ;

- порося-свинею;

 - козеня-козою;

Загадки

Пасеться на лугу тварина: Пухка і сіра, як хмарина. Вона нам вовною дає Турботу і тепло своє. (Вівця)

IV.Повідомлення теми, завдань уроку

Як ви вважаете, яка тема нашого уроку?

V.Опрацювання навчального матеріалу.

Вправа « Знаю більше» Робота в групах. 

1 група: робота з інтернет- ресурсами.  Вікіпедія. Коза. Вівця.

Розведенням овець і кіз в нашій країні займаються здавна. Завдяки особливостям вони найбільш повно використовують пасовищні корми, поїдають набагато більше різних рослин, ніж інші тварини. Вони дуже рухливі, можуть робити великі переходи і використовувати убогий травостій пустельних, напівпустельних і гірських пасовищ.

 

Вчені вважають, що одомашнювати овець почали приблизно 8 – 12 тисяч років тому на великій території від Каспійського моря до Гімалаїв. Приручали цих тварин жителі Південної Європи, Північної Америки та Північної Африки. Домашні вівці походять від трьох диких підвидів: муфлонів, архарів і аргалі. Місця одомашнення овець: Європа, Азія і Північна Африка. У далекому минулому Сахара не була пустелею, тут мешкали пастуші племена зі своїми численними стадами.

 

2 група. Робота з довідником. 

Через пристрасть кіз поїдати листя, шкодити виноградникам і овочевим культурам і виноградникам у багатьох країнах вони заслужили погану репутацію. У юдеїв існував звичай зганяти на козлах свої гріхи. У певний день вибирали великого козла, били, проклинали його і з молитвами виганяли в пустелю. Тепер біблійний вислів "козел відпущення" вживають у значенні: людина, на яку постійно звалюють чужу провину, несе відповідальність за інших. Неприязнь до козлів перейшла в християнську релігію. В середині століття козлів вважали тваринами, пов'язаними з нечистою силою. З козячими рогами, бородою і копитами зображували чортів.

 

Але не скрізь коза користується поганою славою. У Норвегії вона займає особливе, почесне становище в суспільстві. Легенда розповідає, що одного разу норвезький король врятував поранену козу, знявши її зі скелі. Тварину доставили до палацу, вилікували і потім відпустили. Знак подяки вона щоночі приносила спасителю рідкісні лікувальні рослини. І донині подарунки дітям роздає коза, яку пригощають вівсяною соломою. Запряжена в саночки, вона приносить велике задоволення дітлахам.

 

Фізхвилинка.

Учні встають і виходять з-за парт. Вони кладуть один одному руки на плечі і закривають очі. За сигналом вчителя вони виконують наступні команди: - присівши; - уставати; - встати навшпиньки; - нахилитися вліво; - нахилитися вправо; - прогнутися назад;

Робота з презентацією.

Відкрили зошити, давайте запишемо число

Тема уроку: "Значення і особливості овець і кіз»

 

 Словник: вівця, баранина, козлини, жуйні тварини, жуйка

 - давайте придумаємо міні твір з новими словами.

 Робота зі скоромовками.

"Бил баран в барабан"

"У барана рога кручёны - перекручены, верчены –переверчены.»

"Баран - буян залез в бурьян

 

VI. Узагальнення знань та вмінь учнів.

 

Для чого утримують  овець? Впишіть в порожні клітини (використовуючи букву – підказку) назви цінної продукції, яку вони дають людині.( М'ясо, молоко, сало. Вовна. Овчина .)

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

Що дають кози(молоко, вовна, шкіра, м'ясо. Пух)

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

Цікаві факти про вівцю.

 Популяція овець Австралії перевищує кількість населення країни в 4 рази. Найбільше поголів’я овець в світі знаходиться в Китаї. Вівці здатні дивитися назад, не повертаючи голови. Брежнев не знал что такое простатит! Вівці були одомашнені людьми більше 8000 років тому. З овечого молока готують бринзу. Найперше клонований ссавець – це овечка Доллі. Вівці мають прямокутні зіниці. Вівці розрізняють кольори. На Мадагаскарі, овець не вживають в їжу (люди Мадагаскару вважають, що в них втілюються душі предків). Їх тримають для отримання вовни, м’яса та молока. Масть різна в залежності від породи — від молочно-білої до темно-бурої і чорної, бувають також плямисті та строкаті вівці різних мастей. Рекордний настриг вовни від одного барана в Україні склав 31,7 кілограми за рік (в радгоспі «Червоний чабан» Херсонської області; баран важив 130 кілограм).

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія. Підсумкова бесіда.

 

— яких свійських тварин ми сьогодні вивчали?

— які тварини є у вас дома?

— які у них клички?

— які свійські тварини є у вашої бабусі у селі?

— Що вони їдять?

— яку користь приносять ввівці та кози людям ?

— Що люди одержують від тварин?

— назвіть продукти харчування тваринного походження.

— назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину для яких дають тварини.

Рефлексія.

Гра «Журналіст»

Завдання творчим групам:

Уявіть, що ви – кореспонденти журналу «Українознавець». За кілька хвилин складіть невелику статтю про  сьогоднішній урок.

Домашнє  завдання: Намалювати вівцю та речі, які виготовляють з вовни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М ‘

 

 

 

 

п

 

 

 

 

вівця коза

 

вівця коза

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

вівця коза

   

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

Вівця                            коза

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

Вівця

 коза

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

Вівця Коза

 

 

 

м

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

с

 

 

 

о

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

М

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку