1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Урок "Павло Тичина „Хор лісових дзвіночків”, „Сонце і дим”.

Про матеріал
Матеріал уроку. Павло Тичина „Хор лісових дзвіночків”, „Сонце і дим”. Мета. Удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати естетичні почуття, любов до природи. Обладнання. Аудіозапис пісні „Хор лісових дзвіночків”, картки зі словами.
Перегляд файлу

Літературне читання 4 клас - Конспекти уроків до підручника О.Я. Савченко - 2018

МУЗИКА ПРИРОДИ У ПОЕЗІЇ ПАВЛА ТИЧИНИ - ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ

Матеріал уроку. Павло Тичина „Хор лісових дзвіночків”, „Сонце і дим”.

Мета. Удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати образне мислення, зв'язне мовлення; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

Обладнання. Аудіозапис пісні „Хор лісових дзвіночків”, картки зі словами.

Хід уроку

І. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

1. Вправа на формування уміння розширювати й уточнювати висловлювання.

Гра „Доповни речення”.

Діти збільшують речення, додаючи по одному слову.

Ми співаємо...

2. Гра „Віднови вірш”.

а) Вправи на миттєве сприймання слів.

Слова на картках-блискавках: славна, мила, їсти, горщику, жменьці, пазусі, фартушку.

б) Читання з дошки вірша з пропущеними словами.

Осінь така ..., осінь ... .

(мила, славна)

Осінь матусі ... несе:

(їсти)

борщик у ...,

(горщику)

кашка у ...,

(жменьці)

скибка у ...,

(пазусі)

грушки в ... .

(фартушку)

Учитель в довільному порядку ще раз показує картки-блискавки, а діти знаходять місце слова у вірші, після чого картки прикріплюють на дошку.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

— Ви відновили вірш Павла Тичини „Осінь така мила”. Сьогодні прочитаєте ще два його твори „Хор лісових дзвіночків” і „Сонце і дим”.

III. Опрацювання вірша П. Тичини „Хор лісових дзвіночків”.

1. Словникова робота.

Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.

https://ukrlit.net/lesson/4klas_5/4klas_5.files/image039.jpg

2. Читання вірша (мовчки).

— Який настрій створює вірш?

— Хто є героєм вірша?

3. Читання вірша вголос „ланцюжком”.

— Яку картину ви уявляєте, читаючи вірш?

4. Опрацювання змісту вірша.

— Що Дзвіночки славили у своїй пісні? Що вони люблять?

— До чого закликають хмарки? Які побажання висловлюють?

— Які слова у вірші „дзвенять”? А які звучать піднесено? Які — спонукально? Прочитайте.

— Що можна почути і побачити за словами вірша?

— З якою метою Тичина використав повтори у вірші?

5. Виразне читання вірша.

— Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі почули, як співають квіти на лісовій галявині.

6. Слухання пісні „Хор лісових дзвіночків”.

— Чи вдалося автору музики передати почуття поета?

IV. Опрацювання вірша П. Тичини „Сонце і дим”.

1. Слухання вірша, який читає вчитель.

— Від чийого імені ведеться розповідь?

— Яку пору року описав автор?

2. Словникова робота.

Вправа на розширення поля читання. Робота у парі на картках.

https://ukrlit.net/lesson/4klas_5/4klas_5.files/image040.jpg

3. Повторне читання вірша мовчки.

— Які почуття викликає у вас вірш?

4. Аналіз вірша і вибіркове читання.

— В яку пору дня описано місто?

— Яким видалося місто поету?

— Яким видався автору дим? Прочитайте.

— Прочитайте опис саду.

— Яким здався дим проти сонця?

— Які кольори створюють незвичайність побаченого?

5. Вправи на вдосконалення навичок читання.

а) Читання „буксиром” у парі з сусідом по парті.

б) Гра „Хто швидше?”.

— Знайдіть у вірші прикметники, які поет використав для опису віконець (позолочені), диму (зимній, патлатий, золотисто-рудуватий), саду (синій), світу (молодий).

— Знайдіть у вірші і прочитайте, які дії виконували ми (вийшли, не стрічали), дим (зверта, тане), сад (убрався), гілля (звиса).

в) Читання „Незнайком”.

6. Творча робота на основі прочитаного.

а) Гра „Доповни вірш”.

— Які кольори ви могли б додати у вірш? Зачитайте свої доповнені речення.

б) Словесне малювання.

— Які картини можна намалювати за рядками вірша? Розкажіть.

7. Виразне читання вірша.

— Прочитайте вірш, передаючи захоплення красою зимового ранку.

8. Робота в зошитах (с. 44, завд. 1—5).

V. Підсумок уроку.

— З творчістю якого поета ознайомились на уроці? Що дізналися про нього?

— Яким темам присвячував Павло Григорович Тичина чимало своїх віршів?

— Який із віршів, що читали сьогодні, сподобався більше? Чому?

— Інший український поет Максим Рильський писав про Тичину: „Тичина і пісня — брат і сестра”. Чи погоджуєтесь ви із цим твердженням?

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку