Урок "Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації."

Про матеріал

Урок з інформатики який буде формувати в учнів уявлення про те, що людина може здійснювати різні дії з інформацією; про передавання, зберігання та опрацювання інформації, розвивати вміння зберігати, передавати інформацію викорстовуючи для цьог відповідні пристрої.


Перегляд файлу

Тема: Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації.

Джерело інформації. Приймач інформації.

Мета:

освітня: сформувати уявлення про те, що людина може здійснювати різні

дії з інформацією; про передавання, зберігання інформації

розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, мовлення, логічне мислення,

навички самостійної роботи на комп’ютері; виховна: виховувати відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація. Програмне забезпечення: браузер, текстовий редактор.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання. Перевірка присутніх.

Продзвенів дзвінок, Всіх покликав на урок.

Тож і ми часу не гаємо,

Працювати починаємо.                         

Зараз ми з вами повторимо правила безпеки  життєдіяльності та правила поведінки в комп'ютерному класі    за допомогою гри.

Гра «Правильно - неправильно!»

Правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі. (Учні показують сигнальні картки червону, якщо відповідь «ні» і зелену, якщо відповідь «так»).

      Витри старанно взуття, нам не треба тут сміття! (так)

      В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)

      А щоб сісти нам за парту, дочекаємось команди! (так)

      Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)

      Від екрана ти відсядь... сантиметрів так на п'ятдесят! (так)

      Голова болить моя, потерплю годину я! (ні)

      Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)

      Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)

      В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)

ІІ. Актуалізація опорних знань       Бліц-опитування:

ü    Що таке інформація? (відомості, повідомлення про навколишній світ і явища у ньому.)

ü    Чим людина сприймає інформацію? (органами чуття).

ü    Які органи чуття має людина? (очі, ніс, вуха, язик, пальці).

Давайте, тепер складемо відповідність малюнків  на дошці і видів інформації за способами сприйняття.    

 На дошці 

 смакова тактильна            нюхова            зорова                 слухова

 

ü  Орган чуття, що сприймає звукову інформацію. (Вухо)

ü  Орган чуття, що сприймає дотикову інформацію. (Шкіра)

ü  Орган чуття, що сприймає смакову інформацію. (Язик)  

ü  Орган чуття, що сприймає інформацію про запах. (Ніс)

ü  Орган чуття, що сприймає інформацію про колір, форму. (Очі)

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.  Повідомлення теми і мети уроку.

 А, тепер давайте спробуємо розгадати ребуси, які пов’язані з нашим предметом. 

 

        Інформація Мишка      

Тема нашого уроку тісно пов’язана зі словом інформація. Ми з вами вже знаємо, як можна отримати інформацію. Але діяльність людини пов’язана не лише з отриманням інформації. Тому тема нашого уроку  «Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації.» .

ІV. Вивчення нового матеріалу

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)

Які дії ви виконували  коли  розгадували ребуси. Так вірно, спочатку ви отримали інформацію за допомогою… (зору).  Тому перша дія з інформацією – це отримання. Наведіть будь-ласка приклади за допомогою яких предметів ми можемо отримувати інформацію? (відповіді учнів).   А, як ви гадаєте  за допомогою чого ще можна отримувати інформацію?     

 Що ви робили після того як отримали інформацію, побачили ребус?   Ви думали,  обмірковували її. Можна сказати, що ви опрацьовували інформацію. Тобто інформацію можна не тільки отримувати а й опрацьовувати. Наступна дія опрацювання інформації.  Це може робити не лише людина, а й комп’ютер. За допомогою чого ми можемо обробляти інформацію?  Так. Поглянемо на монітори.

         Що було далі, коли ви здогадалися про вірну відповідь? 

 Ви повідомили відповідь усім. Тобто передали інформацію іншим. Отже інформацію можна передавати.  Наступна дія – передавання. Наведіть приклади.

  А що можна ще робити з інформацією?  Так, вірно її можна  зберегти - запам’ятавши або записавши її. Тому інформацію можна зберігати. Дія називається – зберігання.  Приклади.

          Таким чином, усі процеси, пов’язані з отриманням, зберіганням, опрацюванням та передаванням інформації, називаються інформаційними процесами.

           В процесі передавання інформації один з учасників є джерелом інформації, а інший – приймачем.

          Ми постійно беремо участь у діях, пов'язаних з передачею інформації. Люди передають один одному прохання, накази, звіти про виконану роботу, публікуємо книги, наукові статті, рекламні оголошення. Передача інформації відбувається при читанні книг, при перегляді телепередач. В процесі передачі інформації обов'язково беруть участь джерело і приймач інформації: джерело передає інформацію, а приймач її приймає. 

Між ними діє канал передачі інформації — інформаційний канал (канал зв'язку).

 

Схема передачі інформації:

 

 

Органи почуттів людини є біологічними інформаційними каналами. Технічними інформаційними каналами є телефон, радіо, телебачення, комп'ютерні. мережі. За характером передачі інформаційний канал може бути одностороннім або двостороннім.

          Односторонній канал передає інформацію тільки від джерела до приймача.

Двосторонній канал передає інформацію як від джерела до приймача, так і в зворотному напрямку.

При переході дороги на регульованому перехресті ви (приймач інформації) сприймаєте зелений сигнал світлофора (джерела інформації) як дозвіл перейти дорогу. В цьому випадку інформація передається в одну сторону, але бувають такі ситуації, коли відбувається взаємний обмін інформацією.

Граючи в комп'ютерну гру, ви постійно будете обмінюватися інформацією з комп'ютером: сприймаєте сюжет, правила і поточну ситуацію, аналізуєте отриману інформацію і передаєте комп'ютера за допомогою клавіатури або миші деякі керуючі команди.

У свою чергу, комп'ютер приймає і обробляє ваші команди, відображаючи результат обробки на екрані дисплея. Цей взаємний обмін інформацією відбувається на протязі всієї гри. У разі перегляду телепередачі всією сім'єю джерело інформації одне (телепередача), а приймачів кілька (члени сім'ї).

Для того, щоб передавати інформацію на великі відстані людина використовує різні засоби зв'язку.

Засоби зв'язку — засоби передачі інформації на відстань. До традиційних засобів зв'язку належать сигналізація, пошта, телеграф, телефон, радіо, телебачення, Інтернет.

Давайте подивимось на малюнки. Як ви гадаєте для чого використовують данні пристрої. Так вірно для передачі інформації.

 

 

 

 

           Інтерактивна вправа «Інформаційні процеси» https://learningapps.org/watch?v=p2pz9esxt

 

V. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки –раз!

На носках стоїть весь клас, Два – присіли, руки вниз, На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати,  Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати.

VІ. Засвоєння нових знань. Формування практичних умінь і навичок.

Робота за комп’ютером   Інструктаж учителя.  

      Програма сходинки  «Математичний космодром»

          Як ви думаєте, що є найкращим помічником людини при роботі з інформацією? (комп’ютер). Тому зараз ми з вами попрацюємо за комп’ютерами. Сідайте на свої робочі місце за комп’ютерами. Запускайте програму «Сходинки…», а саме «Математичний космодром». 

      Закінчуємо працювати, виходимо з програми. Скажіть, а який інформаційний процес ви виконували за допомогою комп’ютера? (оброблення).

 

        Вправи для очей

 Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них. Очки вліво подивились Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички...

Ні зайчика, ні лисички...

Ми нікого там не бачим? Знову вліво... і направо...

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз. І на цьому - зупинись!

Оченятам зняли втому, До роботи, нумо, знову!

Робота в зошиті с. 54           

Кожен з вас має уявлення про призначення різних пристроїв. Давайте перевіримо чи вмієте ви визначати, які пристрої призначені для виконання різних інформаційних предметів. Тож, давайте відкриємо зошити на стор. 54, вправа 2. Виконайте самостійно.  Тепер давайте перевіримо за зразком. За кожну правильну відповідь поставте собі в зошиті +.   

Виконайте  вправу 3, визначимо що може бути джерелом інформації в кожному випадку.  Перевіримо за зразком.  Поставте за кожне правильне слово +. Закрийте ваші зошити.  

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Мікрофон»

1.   Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

2.   Що найбільше сподобалося?

3.   Що запам’яталося?

4.   Про що хотіли би дізнатися більше?

5.   Наведи приклади сприйняття інформації кожним органом чуття.

6.   Наведи приклади інформаційних процесів, які відбуваються на уроках. 7. Назви інформаційні процеси, які відбуваються під час перегляду фільму.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Желіба Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
25 липня 2018
Переглядів
28940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку