Урок №2 на тему: " Введення тексту та його редагування в середовищі ТЕХ"

Про матеріал

Конспект уроку №2 з серії "Уроки в LaTeX" допоможе виробити навички створення нового документу, використовуючи шаблони.

Перегляд файлу

Урок № 2

Тема уроку: Введення тексту та його редагування в середовищі ТЕХ. Навчальна мета. Виробити навички створення нового документу, використовуючи шаблони.

Виховна мета. Виховувати в учнів уважність та відповідальність при виконанні завдань при створенні документа.      

Розвивальна мета. Розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів при виконанні завдань.

Тип уроку: комбінований


Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (перевірка наявності, та правильності виконання).

ІІІ. Опитування учнів.

Контрольні питання:

  1. Що таке ТЕХ?
  2. Що таке команда?
  3. Скількох видів є команд в ТЕХі?
  4. Що таке основні поняття, команди і | їх завдання|задавання| в тексті?
  5. Як змінювати шрифти?
  6. Що таке групи?
  7. Що таке  структура початкового|вихідного| тексту?

 

 

 

ІV. Пояснення нового матеріалу.

Набір тексту, спеціальні знаки

Більшість розділових знаків (крапка|точка|, кома, двокрапка і т. д.) набираються з клавіатури

Дефіси, мінуси і тире

При друці|печатці| на машинці, ці знаки на вигляд не відрізняються. У видавницьких

системах, заснованих на TEXе|, розрізняють дефіс (-)|, коротке тире (–|), довге тире (—||) і знак мінуса.він відрізняється від обох тире).

Щоб|аби| отримати|одержувати| на друці|печатці| дефіс, коротке тире або довге тире, треба в початковому|вихідному| тексті набрати один, два або три знаки - відповідно

Знак мінуса, на відміну від короткого тире, зустрічається тільки|лише| в математичних форму|лах|, і там він, зображається|змальовує| просто знаком (–)

 

Лапки

На відміну від друкарської машинки, книжковий|книжний| набір використовує різні знаки для тої, що відкриває |і закриває|зачиняє| лапки. Відкриваюча|відчиняти| лапка зображається| |у вхідному тексті двома підряд зворотними апострофами,  закриваюча| двома апострофами:

Якщо в тексті зустрічаються лапки усередині|всередині| лапок, то, згідно|згідно з| друкарським прави|лам, внутрішні лапки повинні відрізнятися від зовнішніх, цього можна досягти завдяки таким командам як:

\glqq  та \grqq):

 

Багатокрапка

На машинці – це три крапки|точки| підряд (кожна з яких має стан|дартную| ширину букви|літери|). При наборі це не так: для багатокрапки є спеціальна команда

\ldots| або \dots.

 

Підкреслення

Щоб|аби| підкреслити текст, використовується команда

\underline.

У неї один обов'язковий ар|гумент підкреслює текст|:

Підкреслений текст повинен уміщатися в одному рядку.

Щоб|аби| узяти частину|частку| тексту в рамку, використовується команда \fbox:

Два слова будуть в рамці.

Команда \fbox дозволяє узяти в рамку тільки|лише| фрагмент тексту, що уміщається в один рядок ну.

 Проміжки між словами

Нерозривний пропуск|прогалина|

Іноді|інколи| необхідно забезпечити, щоб|аби| два сусідні слова не потрапили|попадали| на різні рядки. У

цьому випадку між ними треба вставити «символ нерозривного пропуску|прогалини|». Така необхідність| |виникає, наприклад, в поєднаннях типу,|типа| не можна відривати номер сторінки.

2.2. Проміжок проміжку ворожнеча

У звичайному|звичному| режимі TEX| вирівнює справа рядки абзацу, при необхідності роблячи|чинити| переноси і злегка розтягуючи або стискуючи|стискати| проміжки між словами. Проміжки між реченнями при цьому самі по собі ширше і є|з'являються| більш розтяжними, ніж між словами.

Щоб|аби| відрізнити проміжки між словами від проміжків між пропозиціями|реченнями|, TEX| не

проводить синтаксичного розбору, але|та| застосовує наступні|слідуючі| правила:

1) Пропуск|прогалина| збільшується після|потім|:

• крапки|точки|, знаку питання, знаку оклику (у максимальному ступені|мірі|);

• двокрапки (декілька менше);

• крапки з комою (ще менше);

• комі (зовсім трохи).

2) Якщо остання з|із| букв|літер|, що зустрілися перед одним із згаданих в пункті 1 знаків перепинання, була прописною, то пропуск|прогалина| після|потім| цього розділового знаку не збільшується.

3) Якщо після|потім| одного із згаданих в пункті 1 розділових знаків слідує|прямує| закриття |зачиняє| дужки (круглої або квадратної) або закриваючі|зачиняти| лапки (будь-які), а потім — пробілий, то цей пропуск|прогалина| збільшується.

Якщо потрібно, щоб|аби| всі пропуски|прогалини| між словами були однакові, то можна з|із| допомогою команди

\frenchspacing|

взагалі відмінити|скасовувати| особливий статус проміжків після|потім| кінця речення. Після|потім| цього ко|манды| \@ і \ для налаштування проміжків між словами стануть непотрібними.

Відновити режим, при якому проміжки між реченнями|реченнями| більші ніж|| між словами, можна за допомогою команди

\nonfrenchspacing|

Обидві ці команди можна вживати|використовувати| в будь-якому місці|місце-милі| початкового|вихідного| файлу.

Перемикання шрифтів

 

Можливі розміри шрифтів:

 

V.  Практичні завдання:

В середовищі  ТЕХ створіть документ, в якому наберіть свою автобіографію (використовуючи різні шрифти, їх розміри, проміжки між словами та реченнями).

 

VІ. Домашнє завдання: Вивчити теоретичний матеріал з конспекту та додаткової літератури. В середовищі ТЕХ створити документ з правильним оформленням на тему « Моє ставлення до навчання».  Підготуватися до практичної роботи.

VІІ. Підведення підсумків уроку.

Сьогодні ми розібрали основні теоретичні відомості про роботу в ТЕХ, а саме: як редагувати текст, змінювати його шрифт, розмір, підкреслювати, встановлювати відступи між словами та реченнями.

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку