Тема уроку: Переставний закон множення. множення з нулем і одиницею мета: формувати поняття арифметичних дій множення та ділення (дистанційне навчання).
- Добрий день, діти! Я рада вас вітати!
Підготуємося до уроку. Покладіть поруч з собою:
* підручник;
* робочий зошит;
* зошит з математики (жовтий);
* ручка, олівець.
Крок 1. Згадуємо з вами те, що вчили раніше. Дайте ПОВНУ відповідь на питання:
1. Що ви знаєте про арифметичну дію додавання?
2. Яке число одержуємо в результаті?
3. Як називаються числа при додаванні?
4. Які закони додавання ви знаєте?
5. Яку арифметичну дію можна замінити додаванням однакових доданків?
6. Як називаються числа при множенні?
7. Що спільного у додавання та множення у назвах компонентів?
- Отже, у додавання та множення багато спільного! Може, арифметичній дії множення також притаманний переставний закон? Про це ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.
Крок 2. Усна лічба.
(Включи відео внизу!!! Поклич до себе батьків. Виконуй разом з ними!!!)
Крок 3. Згадаємо! Дайте відповідь на питання:
1. Які арифметичні дії ви знаєте?
2. Якою арифметичною дією можна замінити множення?
3. Як називаються числа при додаванні? множенні?
4. Що показує перший множник? другий множник?
5. Як називаються числа при відніманні? діленні?
6. Якою арифметичною дією можна замінити ділення?
7. Які математичні вирази ви знаєте?
8. Як записати суму двох чисел? добуток? різницю? частку?
9. Як називається вираз, в якому між числами стоїть знак «+»? знак «•»? знак «–»? знак «:»?
10. Сформулюйте переставний закон додавання. Наведіть приклади.
Відкрийте зошити!
Запишіть дату.
М.д.
Крок 4. Математичний диктант.
(Включи відео внизу!!! В зошит записуй тільки відповіді! Намагайся думати сам!!!)
Крок 5. Обчисліть значення добутків. Що цікавого можна помітити?
7 • 2
2 • 7
5 • 4
4 • 5
Крок 6. Познайомимося з переставним законом множення.
- Як називаються числа при додаванні? (Для батьків підказка - доданок, доданок, значення суми).
- Цікаво, що компоненти дії додавання називаються однаково — доданки.
- В результаті додавання отримаємо більше чи менше число? (Для батьків підказка - в результаті додавання отримаємо більше число, сума більша за доданки, якщо доданки відмінні від 0).
- Порівняйте суми: 5 + 3 ... 3 + 5.
Сформулюйте і запишіть переставний закон додавання. (Для батьків підказка - від перестановки доданків значення суми не змінюється. Числа можна додавати в будь-якому порядку:
a + b ... b + a).
- Яку арифметичну дію можна замінити множенням? (Для батьків підказка - множення — це додавання однакових доданків).
- Як називаються числа при множенні? (Для батьків підказка - множник, множник і значення добутку).
- Цікаво, що компоненти при множенні називаються однаково. Це в них є спільним!
- В результаті множення отримаємо більше чи менше число? (Для батьків підказка - більше, значення добутку більше за кожний множник, якщо множники відмінні від нуля або одиниці).
- Згадайте, чи не зустрічали ми раніш таку арифметичну дію, в якій компоненти називаються однаково, а в результаті отримаємо більше число. (Для батьків підказка - так, це дія додавання, якій притаманне все вище сказане).
- Що ми знаємо про дію додавання, а ще не знаємо про дію множення? (Для батьків підказка - дії додавання притаманний переставний закон).
- Може, такий закон існує і для дії множення? Який вигляд він мав би?
- Що треба змінити в записі переставного закону додавання, щоб отримати переставний закон множення? (Для батьків підказка - треба змінити знак «+» на знак «•». Отримаємо: a • b = b • a).
- Це треба перевірити. Наведіть батькам свій приклад на застосування переставного закону множення. (Для батьків підказка - 5 • 3 повинно дорівнювати 3 • 5).
Перевіримо. Відкрийте зошити та запишіть це:
5 • 3 = 5 + 5 + 5 = 15
3 • 5 = 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 15
15 = 15
— Це правильна рівність.
- Який висновок можна зробити? (Для батьків підказка - дії множення притаманний переставний закон).
- Сформулюйте переставний закон множення. Що треба змінити у формулюванні переставного закону додавання?
- Від перестановки множників значення добутку не змінюється. Числа можна множити в будь-якому порядку.
Крок 7. Відпочинемо ! Включи фізхвилинку!
Крок 8. Треба трохи і попрацювати. Відкрийте підручник на сторінці 111 №4.
- Порівняйте письмово вирази, коментуючи. Записуйте у зошит так, як це показано вам у таблиці!!! Використовуйте для запису ЧЕРВОНИЙ олівець так, як показо у таблиці!!!
( Підказка для батьків - при виконанні кожного завдання учні формулюють переставний закон множення).
- Що змінилося у кожному стовпчику? Як ця зміна вплине на значення добутку?
Крок 9. Ознайомимося з правилом множення числа 1 на будь-яке число та множення числа на 1.
Знайдіть у підручнику №5 сторінка 111.
- Порівняйте значення добутку і другий множник.
- Який висновок можно зробити? (Вони рівні).
- Чи завжди при множенні одержуємо число, що дорівнює другому множнику? ( Підказка для батьків - звичайно, не завжди).
- А в якому ж випадку? ( Підказка для батьків - у випадку множення одиниці на будь-яке число одержуємо те саме число).
- Зробимо висновок - при множенні будь-якого числа на 1 одержимо те саме число.
Крок 10. Вивчіть правило - закон!!!
а * 1= 1*а = а
При множенні на 1 одержимо те саме число, а при додаванні 1 — наступне число.
При множенні значення добутку дорівнює одному з множників у випадку, коли інший множник число 1.
а*0 = 0*а = 0
При множенні на 0 одержимо нуль, а при додаванні нуля — те саме число.
При додаванні значення суми дорівнює одному з доданків у випадку, коли інший доданок нуль.
ДОДАТКОВО можете включити відео внизу!!!
Крок 11. Виконайте завдання №6 сторінка 111.
( Підказка для батьків - діти повинні пояснювати одержаний результат відповідним правилом. ОБОВ'ЯЗКОВО, КОМЕНТУЮЧИ!!!!!!!).
Крок 10. Закріпимо вивчене. Виконайте приклади:
56 • 1 48 • 1 69 • 0
0 • 44 1 • 32 72 • 0
Відпочинемо!!! Включіть фізхвилинку для очей.
Крок 12. Закріпимо вивчене. Відкрийте жовтий зошит на сторінці, де записана тема нашого уроку: "Переставний закон множення. множення з нулем і одиницею мета: формувати поняття арифметичних дій множення та ділення".
Виконайте усі завдання!!!
Крок 13. Вирішіть задачу!
Матуся купила на базарі 4 пучки часнику по 5 часничин у кожному. Скільки всього часничин купила матуся?
Крок 14. Виконайте завдання. Накресліть у зошиті чотирикутник АВСД. ( Для батьків - це вправа на розвиток варіативного, конструктивного мислення вашої дитини).
У чотирикутнику ABCD проведіть один відрізок так, щоб утворилося два чотирикутники;
чотирикутник і трикутник.
Крок 15. Підведемо підсумку уроку.
1. Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
2. Сформулюйте переставний закон додавання; переставний закон множення.
3. Що спільного в їх формулюваннях? що відмінного?
4. Сформулюйте правило множення з числом 1. Наведіть приклади.
5. У якому випадку при множенні одержуємо те саме число?
6. У якому випадку при додаванні одержуємо те саме число?
7. Сформулюйте правило множення з нулем. Наведіть приклади.
8. У якому випадку при множенні одержуємо нуль?
9. У якому випадку при додаванні одержуємо нуль? (Коли обидва доданки нулі).
- Сфотографуйте зошити (те, що сьогодні писали) та надішліть мені!!!
Бувайте! До зустрічі!
Додаток до уроку:
Вправи для усного рахунку. https://www.youtube.com/watch?v=i3QY66eevRk
Математичний диктант. https://drive.google.com/open?id=1HECulqtMSU-sWrBykPGqAO1ZkgvrDiqW&authuser=0
Фізкультхвилинка для очей. https://www.youtube.com/watch?v=ppJMxREw5-I