Визначити, який з перерахованих сервісів, що використовують бази даних, до якої галузі відноситься.
ГАЛУЗЬ |
Державне управління |
Освіта, культура |
Охорона здоров’я |
Транспорт |
Комунальні послуги |
Суспільство |
ПЕРЕЛІК СЕРВІСІВ |
|
|
|
|
|
|
Чи є сервіс БД? |
|
|
|
|
|
|
HELSI – інформаційна системи для пацієнтів.
Додаток Дія.
ЄДБО – єдина державна електронна база з питань освіти.
Єдиний державний реєстр виборців.
Система автоматизованого обліку інформації в бібліотеці.
Система автоматизованого продажу білетів пасажирам залізниці.
Система обліку показників лічильників та оплати за спожиту електроенергію.
Соціальні мережі.
Розділ Законодавство на офіційному сайті парламенту України.
План уроку.
Клас: 9.
Тема: Бази даних. Системи керування базами даних.
Тема уроку: Переваги використання баз даних в інформаційних системах
Мета уроку: дидактична: формувати уявлення про використання баз даних у професійній, соціальній та особистій діяльності громадян, з’ясувати, які переваги надає використання баз даних в інформаційних системах для споживачів різних послуг та користувачів інформаційних систем.
розвиваюча: розвивати індивідуальні здібності і забезпечити умови їх реалізації; розвивати аналітичне та критичне мислення.
виховна: виховувати бережне ставлення до обладнання та дотримання правил техніки безпеки, культуру спілкування та роботи з інформацією в комп’ютерних мережах, виховувати творче відношення до навчання.
Тип уроку: формування нових знань.
Вид уроку: інтерактивний.
Методи навчання: міні-лекція, інтерактивна вправа «Мікрофон», робота в малих групах.
Обладнання: персональні комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, файл з матеріалами для виконання завдання 1, матеріали до уроку для учнів розміщені на сайті вчителя або в classroom класу.
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчання.(міні-лекція)
Упродовж останніх уроків ми з вами працювали з базами даних у середовищі системи керування базами даних MS Access, створювали, редагували та опрацьовували об’єкти БД (таблиці та запити), заповнювали їх даними, опрацьовували дані, що зберігаються в базі. Згадаємо основні поняття теорії баз даних.
База даних – це сховище даних різного типу про об'єкти певної предметної області та взаємозв'язки між ними.
За структурою БД поділяють на:
Робота з БД зазвичай здійснюється за допомогою спеціального програмного забезпечення – системи керування базами даних (СКБД).
СКБД класифікують за багатьма ознаками, основною, з яких є модель даних.
Існує три класичні моделі:
Модель даних визначає можливі операції над даними та обмеження на їх значення.
Найбільш розповсюдженою є реляційна модель даних.
(теоретичні відомості розміщені на сайті або в classroom).
ІІІ. Оголошення теми.
Сьогодні ми з вами маємо з’ясувати, які бази даних і як використовуються у інформаційних системах. Які переваги отримують користувачі цих систем працюючи з базами даних та використовуючи їх у професійній, суспільній і особистій діяльності.
IV. Надання необхідної інформації.
Завдання 1. Завантажити текстовий документ Завдання 1 розташований за посиланням розташованим на сайт або в classroom (документ додається). Визначити до яких галузей відносяться перераховані у файлі сервіси і чи є вони базами даних. Заповнити таблицю.
Під час оголошення результатів роботи над завданням використовуємо інтерактивну вправу «мікрофон», учні по черзі називають до якої галузі вони віднесли той чи інший сервіс, чи вважають вони його базою даних та пояснюють свій вибір.
V. Інтерактивна вправа.(робота в малих групах)
1. Інструктування.
Завдання 2. Підготувати повідомлення про один із сервісів визначених у попередньому завданні.
Вимоги до повідомлення:
Для підготовки повідомлення можна використати наступні ресурси:
Вікіпедія - https://uk.wikipedia.org
Міністерство освіти і науки України - https://mon.gov.ua
Офіційний портал Верховної Ради України - https://www.rada.gov.ua
Інформаційна система для пацієнтів - https://helsi.me
Державні послуги онлайн - https://diia.gov.ua
Українська Гельсінська спілка з прав людини - https://helsinki.org.ua
та інші.
2. Об’єднання в групи.
Учні об’єднуються в групи по 2-3 чоловіки та обирають сервіс про який будуть готувати повідомлення.
3. Виконання завдання.
Кожна пара протягом десяти хвилин працює над підготовкою повідомлення чітко дотримуючись вимог до нього озвучених під час інструктування та самостійно визначає спосіб його представлення та спікера від групи.
4. Підведення підсумків.
Кожна група представляє своє повідомлення про обраний сервіс відповідно до вимог, особливу увагу звертаючи на переваги, які надає даний сервіс під час його використання.
Після того, як озвучені всі повідомлення здійснюється узагальнення та визначення спільних переваг використання баз даних в інформаційних мережах.
VІ. Підведення підсумків уроку.
Узагальнення вивченого на уроці та самооцінка роботи під час уроку учнями.