Мета уроку:
навчальна: засвоєння учнями поняття «ознака рівності трикутників», змісту першої ознаки рівності трикутників.
Сформувати вміння:
• відтворювати формулювання теореми (перша ознака рівності трикутників) ;
• на готовому малюнку знаходити рівні елементи трикутників, що відповідають теоремі, та робити висновок щодо рівності трикутників;
• за текстовим записом робити рисунок, на якому треба знайти рівні елементи або встановлювати їх рівність, використовуючи вивчені раніше властивості відрізків та кутів, і робити висновок.
розвивальна: розвивати творчі здібності учнів.
виховна: виховувати свідоме ставлення учнів до навчання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Тема: Перша ознака рівності трикутників
Мета уроку:
Сформувати вміння:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання уроку: креслярські інструменти, таблиця «Ознаки рівності
трикутників».
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
II. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання перевірити, викликавши кількох учнів до дошки.
Потім взаємоперевірка за зразком.
III. Актуалізація опорних знань.
Усні вправи.
мал.1
2. Відомо, що трикутники на кожному мал.2 парами рівні. Виділіть рівні елементи даних трикутників:
мал.2
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Звернути увагу учнів на питання: «Чи можна за рівністю деяких (не всіх) відповідних елементів довести рівність самих трикутників?».
Пошук відповіді на це запитання, а точніше пошук того найменшого набору відповідно до рівних елементів, за якими можна було б установити рівність трикутників, і є основною метою не тільки цього уроку, а й усього розділу.
V. Засвоєння нових знань.
V. Первинне закріплення вивченого матеріалу.
1. Між якими сторонами ΔMNK лежить кут: а) M; б) N; в) K?
2. Які ще, окрім позначених, елементи трикутників на мал.4 повинні бути рівними, щоб можна встановити рівність трикутників за першою ознакою (рівності трикутників)?
мал.4
VII. Підсумок уроку.
1. Накресліть дві прямі, що перетинаються в точці O.
а) Відкладіть на одній прямій по різні боки від точки O рівні відрізки OA і OB, а на другій — рівні відрізки OC і OD.
б) Сполучіть послідовно точки A, C, B і D. Виділіть кольором пари рівних трикутників. Як довести їх рівність?
Рефлексія
1. Все зміг зрозуміти! |
2. Не зовсім все зрозумів, але хочу зрозуміти |
3. Нічого не зрозумів |
4.І не хочу розуміти розуміти |
Повідомити, обґрунтувати і виставити у класний журнал та у щоденники учнів оцінки, які вони отримали за свої навчальні досягнення під час уроку.
IX. Домашнє завдання.
Додаток
Усні вправи.
мал.1
2. Відомо, що трикутники на кожному мал.2 парами рівні. Виділіть рівні елементи дан:
мал.2