1Тема: ПЕРШИЙ РАЗ У ПЕРШИЙ КЛАС...
Мета: Познайомити учнів з світом мистецтва, з особливостями виникнення звуків, музики; познайомити з правилами поведінки під час співу; розвивати творчі музичні здібності учнів.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас…
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас,
Бо знання - це велика сила!
Тож навчайтеся в добрий час!
Наш урок особливий він приведе вас у світ мистецтва, тому і вітання у нас буде особливим – музичним.
Вітання. Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день!
Школа відчиняє тобі двері в дивовижний світ Мистецтва. На уроках мистецтва у нас з вами будуть помічники Лясолька і Барвик. Вони навчать вас співати, малювати, передавати красу довкілля у творчості.
Запам’ятали? – Лясолька і Барвик. А як їм запам’ятати ваші імена? А ну, давайте голосно скажемо разом своє ім’я… Хто - небудь розібрав імена та запам’ятав? Ні… Що ж робити? Хай нам допоможе чарівний клубочок до кого він потрапить – той називає своє ім’я, домовилися?(передаємо клубок). Почнемо з мене __________.
Ось ми і познайомилися.
Основна частина.
А тепер, давайте з вами з’ясуємо, що ж таке музика? З чого вона складається?
Музика-це звуковий вид мистецтва. Звуки, які ти чуєш навколо: стукіт дощу, гудіння машин, спів птахів, — шумові. Музичні звуки співають або виконують на музичних інструментах.
Допоможи Барвику визначити музичні та шумові звуки. Знайди на малюнку музичні інструменти.
Музичні звуки складаються у виразний наспів — мелодію. Вона є основою музики.
♫ Давайте разом послухаємо, як гарно співає народна артистка Ніна Матвієнко.
М. Скорик. Мелодія. «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у виконанні Н. Матвієнко (фрагмент).
Як виконується музика?
А чи ви можете так гарно співати? Давайте спробуємо, але с початку, допоможемо Барвику дізнатися, як слід поводитися під час співу. Хто може допомогти Барвику?
Молодці, допомогли Барвику, та самі собі нагадали…Ну а тепер спробуємо заспівати. Послухайте пісню, яку написала Наталія Май.
♫ ПІСНЯ ПЕРШОКЛАСНИКА Музика і слова Наталії Май (слухання). Чи сподобалась вам пісня? Про що вона? Який в неї характер? А хотілось би вам вивчити цю пісню?
Тож давайте спробуємо розучити перший куплет. (Розучування).
Пер-ший раз у пер-ший клас ми йде-мо о - хо - че,
пер-шим дзво-ни-ком для нас про-дзве-нів дзві-но – чок…тощо.
Підсумок. Сьогодні ми з вами здійснили свою першу мандрівку в країну мистецтв. Познайомилися з Лясолькою та Барвиком. Дізналися, що музика складається з звуків, дорече, які вони бувають, хто запам’ятав?(шумові та музикальні). Дізналися, що з музикальних звуків складається що?(мелодія). Та почали розучування пісні «Пісня першокласника». Сподіваюсь, що для вас тиждень пролетить швидко і ми звами зустрінемося знов. А закінчимо наш урок поспівкою: «Продзвенів дзвінок, закінчився урок. Допобачення -2».