Урок "Перший раз у перший клас!"

Про матеріал
Дати першокласникам уявлення про школу,познайомитися з дітьми, познайомити дітей між собою; формувати у них інтерес до знань,прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення,бажання працювати творчо,збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи,як до рідної домівки.
Перегляд файлу

Тема: Перший раз у перший клас. Моя рідна школа.

Мета: Дати першокласникам уявлення про школу,познайомитися з дітьми, познайомити

дітей між собою; формувати у них інтерес до знань,прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять, мислення,бажання працювати творчо,збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи,як до рідної домівки.

Обладнання: велика рукавичка, портфель, телевізор, ілюстрації до казок, малюнок торта та свічок, магніти, різнокольорові листочки, кошик, державні символи, карта України.

 Хід уроку

І.Привітання.

                        Ось дзвінок сигнал подав-

 До знайомства час настав!

                        Добрий день,моя малеча!

                        Хочу вам, сказать ,до речі,

                        Що дуже я чекала вас.

                        Тож радо всіх приймаю в клас.

                         І як ведеться,хочу вас всіх привітати,

                         Безкінечно рада у своєму класі зустрічати.

ІІ.Знайомство.

1.Казочка.

А зараз хочу казочку,вам,друзі, розказати…

Може зможете її часом і впізнати.

Умене є хороша звичка-

Носити взимку рукавички.

Одну- дорогою згубила,

Шукала довго я,ходила…

А тут дивлюся з рукавички

Посміхнулись мені личка.

Що за диво? Чудеса! Великий дім-яка краса!

(вчитель прикріплює на дошку рукавичку)

Багато світлих там кімнат,

А в них малесеньких малят.

В одній із них я вирішила поселитися,

І житлом, і знаннями з друзями поділитися.

Всім хто до мене завітав,я буду рада дуже.

Заходь до мене друже!

-Хто-хто в кімнаті цій живе?

- Я Леся Степанівна- вчителька ваша. А ви хто?

А ось веселі хлопці Женька і три Дмитра.

Дуже добре.Вже нас стало п'ятеро.(хлопчики виходять до вчителя і утворюють коло)

- Тук-тук.А хто тут є?Хтось до нас іще іде?

- Це три Даринки,Соломійка,Маргаритка і Софійка- подружок надійна шестірка.

- Ми чекали вас дівчатка.Все повніша наша хатка.

- Тук-тук!А ви хто?

- А ось два Артема і Павло, будуть вчитись хлопці- «во».

- Дуже добре,тож заходьте і товаришів заводьте

- Як ти звешся ,друже мій?

- Це ж- допитливий Денис.

- Це Оксанка,три Софійки,Полінка,Анютка,Крістінка,Іванка і Любонька.

- Та ще є у нас хлоп'та,це Миколка та Богдан,це Роман та Ростислав,та хоробрі хлопчаки

Толік та Петрик.

Як багато…

Але зовсім не боюся,що порветься рукавичка,бо моя хороша звичка:

Зробити затишно й  цікаво в домі цім,любим мешканцям моїм.

Будемо ми всі дружити,в мирі й злагоді всі жити,

Наполегливо трудитись і старанно вчитись.

Бо тепер усі,а саме, ви і я – одна дружня сім’я.

Один одному всміхнемось і на своє місце повернемось.(діти сідають на місця)

2.Привітання від учнів.

                               Літо закінчилося

                               Навчатися пора

                              Весело збирається

                               До школи дітвора.

 

                               Я хвилююсь як ніколи,

                               Бо сьогодні йду до школи

                               Сонця ніжні промінці

                                Грають в мене на лиці.

 

                               Любі друзі, «я –школярка»

                               В соцмережі напишу

                                Ви поставте мені «лайки»

                                Дуже,дуже вас прошу.

 

                                Маєм бантики чудові

                                 Фарби різнокольорові

                                  Ручки,гумки,олівці

                                 Ось такі ми молодці.

 

                                 Я хвилююсь як ніколи

                                  І збираюся до школи

                                   Бо сьогодні перший раз

                                   Я іду у перший клас.

 

                                    Пролунав шкільний дзвінок

                                     Всіх зібрав до школи

                                     Не забуду цього дня

                                      Я в житті ніколи.

ІІІ.Руханка «Ми –першокласники».(вчитель включає телевізор і діти виконують рухи за командою)

ІV.Загадки.

Так як ви іще малі, то добре знаєте казки,

Бабусі вам розповідали, матусі уночі співали,

Отож подивимось якраз, який у вас українських казочок запас.

Хто загадку відгадає, той цукерочка дістане.

1)Хто утік від баби з дідом,

  Не зміг сидіти на вікні,

  Зустрів у лісі різних звірів

  І кожному співав пісні.(Колобок)

2)Що за хатка на узліссі?

  Вся ворушиться ,дрижить

  Де не взявсь,кабан біжить.

  Тут і вовк іде й ведмідь

  Й кожен в хаті хоче жить.(Рукавичка)

3)Знайшов Півник колосок,

   Змолов борошна мішок

  Спік негайно у печі він пиріжки і калачі.

  Мишенят не пригощав-жоден з них не помагав.(Колосок)

4)Маленьке ,сіреньке біди наробило

  Щось біле,кругленьке хвостиком розбило.

  Сумує бабуся і плаче,дідусь витирає сльозу

  А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу».(Курочка Ряба)

5)Підробив він голосок,

  Став на маминім співати

  Здогадалися малята:

  Вовк- не наша мати.(Вовк і 7 козенят)

V.Україна –наша країна.

Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину,ви стали учнями 1 класу.

Цей день обов'язково буває в житті кожної людини.Але буває один-єдиний раз.З цього

дня ми будемо мандрувати країною Знань,збираючи усе,що вона нам подарує.А дарує вона те,без чого ми не можемо жити,працювати, -знання.

Ми всі в одному класі,але всі відрізняємося один від одного(зростом,кольором очей,воло-

ссям,характером).Але тепер у нас багато спільного.Нас об'єднала наша школа,наш клас.

З цього моменту ми одна родина,один колектив,одна сім'я.Тобто ми сьогодні будемо відзначати День народження нашого класу.А який День народження буває без торта.Зви-

чайно,що не буває.(вчитель прикріплює малюнок торта,а учні відповідаючи на запитання

про Україну,прикрашають торт свічками).

А ще діти ми з вами є маленькою краплинкою однієї великої сім’ї українців.Ми всі живемо в одній державі-в Україні,яка для нас є рідною і єдиною(вчитель показує за допомогою телевізора карту України,її кордони).Наша держава має столицю та державні

символи(діти ознайомлюються з символами України за допомогою презентації «Символи

та обереги України»).Це є наш рідний край і ми несемо в собі його культуру,звичаї,тради-ції,його пісні і вірші.Ви продемонстрували знання українських казок,а література одна з гілок культури нашого народу.Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.

                            У всьому світі –кожен знає-

                             Батьківщина лиш одна є

                             І в нас вона одна-єдина

                             Це наша славна Україна.

                              Красивий,щедрий рідний край,

                              І мова наша солов’їна .

                              Люби,шануй,оберігай-

                              Усе,що зветься Україна.

Фізкультпауза

                             Треба дружно всім нам встати,фізкультпаузу почати.

                              Ручки вгору,ручки вниз,ти сусідові всміхнись.

                               Руки вгору,руки в боки,пострибай на місці трохи.

                               Ручки ззаду покладемо,головою поведемо.

                               Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

VІ.Гра «Подумай і збери портфель»

-Я думаю,що хтось із вас,вміє читати.Допоможіть літерам «Р,О,З,К» знайти свої слова.

(На дошці слова:ручка,олівець,зошит,книга без перших літер).

Кожне слово є відгадкою до загадок,які я вам зараз загадаю.

а)Виводить букви і слова оця цікава штучка,в руці виблискує здаля нова,гарненька…(ру-

      чка.)

б)Всяк школяр його шанує,бо він пише і малює.Хто ж цей справний молодець?

    Це ,звичайно…(олівець.)

в)Не сорочка ,а зшитий.Не кущ,а з листочками.(зошит)

г)Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.Після плавання цей корабель

   повертається в рідний портфель(книга-підручник.)

(Діти після того,як відгадали загадку,шукають відповідну букву і підставляють до слова

без першої літери.)

-Давайте ще раз прочитаємо,назвемо ці слова.Як одним словом можна назвати всі ці сло-

ва?(навчальне приладдя)

-Правильно!В чому треба носити до школи шкільне приладдя?(в портфелі) Молодці!

Так хто збере портфель до школи?(дії дітей,відповіді дітей)

VІІ.Гра «Правила для учнів»

-Ви учні,а всі учні повинні дотримуватись певних правил,щоб у школі під час уроків було

тихо,щоб кожен мав своє місце за партою,щоб легше було вчителям вас учити,а вам- учитися.

-Я прочитаю вам вірш,а ви маєте повторити рухи.

                                        Заходить вчитель-треба встати.(встають)

                                         Коли дозволить,тихо сядь.(тихо сідають)

                                          Спитати хочеш-не гукай(сваряться пальчиком)

                                           А тільки руку піднімай.(піднімають руку)

                                           У школі парту бережи.( «витирають» кришку парти)

                                            І на парті не лежи.(схиляються на парти)

                                            Щоб урок минув не марно,

                                             Треба сісти рівно,гарно.(випрямляються,кладуть руки на парту)

                                            Не стрекочи на уроках(зображають руками теленькання язиком)

                                             Як папуга чи сорока.(махають руками, ніби крилами птахи)

VІІІ.Гра «Зберемо листочки»

Діти,а яка пора року настала? Ми бачимо листочки,які уже змінюють колір.На них ми

прочитаємо,якими хочемо бути в школі.Ті листочки,що відповідатимуть дійсності,ми збе-ремо в кошик,а ті,які ні,хай летять за вітром.(на дошці прикріплені листочки з словами

уважні,добрі,злі,жадібні,чесні,талановиті,вередливі,завзяті,веселі,ліниві,розумні)

За допомогою вчителя учні наповнюють кошик листочками.

ІX.Підсумок

-Молодці, ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усіма завдання-ми.

-Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань - стали

першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. Нехай наша школа

стане для вас другою домівкою!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Коток Леся
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку