Виховний захід
“Хоровод
чарівних казок ”
Тема: Хоровод чарівних казок .
Мета: згуртування дітей; зняття емоційного перевантаження; розвиток вміння виконувати аналіз та знаходити правильну відповідь за короткий проміжок часу;вміння логічно мислити;розвиток навички роботи у команді; виховання моральних цінностей та духовного розвитку дітей; розвиток креативного мислення дітей.
Обладнання: презентація , малюнки до казок, ребуси,скринька,листи з уривками казок,для конкурсу (Глечик, бинт, горіхова шкарлупа, солома, цибулина, борошно, Яблуко, червона шапочка, рукавиця, колосок, яйце, ключик, рибка, пір’ячко)
.
Перехід заходу.
І. Організаційна частина.
Звучить казкова мелодія
Слайд 1
Зустріч з казкою – це свято.
Не було б її у нас,
Ми б не знали б так багато
Про новий і давній час.
Сьогодні ми з вами станемо учасниками хоровода чарівних казок. Вболівальники, привітайте оплесками наші команди, що створені з учнів. Командам будуть даватись різноманітні завдання, за кожну правильну відповідь команда отримує бал. А по закінченню заходу, підрахувавши бали, ми з вами визначимо переможця. Відповідають команди по черзі, вболівальники не підказують.
За порушення правил під час заходу будуть зніматись бали. За цім слідкує наше вельмишановне журі у складі __________
Все зрозуміло? Починаємо!
ІІ. Основна частина.
- Першим нашим конкурсом буде розгадування загадок. Прикріплені пелюстки ромашки з загадками. Діти відгадуючи загадку,відривають пелюстку або пишуть відповідь на цій пелюстці.
Слайд 2
1 конкурс «Загадкова ромашка»
синім цвітом зацвітаю.
Відгадайте, що за квітка,
бо мене не стане влітку.
(Пролісок)
2. Дивний ключ у небі лине,
не залізний, а пташиний.
Цим ключем в весняній млі
прилітають ...
(Журавлі)
3. Я ловлю комах, жучків,
їм маленьких черв’ячків,
в теплий край я не літаю,
під стріхою хату маю.
Цвірінь, - і сів я на олівець
А звуть мене ...
(Горобець)
4. Один говорить, двоє слухають і двоє дивляться.
(Очі, вуха, рот)
5. Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило.
(Мишка)
6. Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі.
Пиріжки і калачі.
Мишенят не пригощав,
Жоден з них не помогав.
( Колосок.)
7. Виріс цей хлопчина
З малої деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало –
На крилечка свої взяло.
Принесло до тата й мами
Частуватись пирогами.
( Івасик-Телесик)
- Молодці, з першим конкурсом ви впорались, а тепер переходимо до наступного конкурсу – “Казковий кросворд ”.
2 конкурс «Казковий кросворд»
Слайд 3
Роздрукований кросворд роздається дітям,діти працюють у групах. Або прикріплюється до дошки та виконується разом.
(додаток)
- З другим завданням ви теж впорались. Тож рухаємося до третього конкурсу – «Скринька казок» ,у якому нам потрібно відгадати казку.
3 конкурс «Скринька казок»
Слайд 4
(додаток )
(“Лисичка-сестричка і вовк-панібрат”)
2. “А журавель наварив такої смачної страви. Узяв і м’яса, і картоплі, бурячків, усього-усього, покришив дрібненько і склав у глечик з вузенькою шийкою, тай каже: “Пригощайтеся, люба моя приятелько, не соромтеся”.
(“Лисичка та журавель”)
3. “Узяв дід поліно тай зробив хлопчика. Бабуся колихала-колихала, а він і ожив, тай каже: - Зроби мені батьку човник та весельце, я буду рибку ловити та вас, стареньких, годувати”.
(“Івасик-Телесик”)
4. “Я Коза-Дереза
За три копи куплена
Пів бока луплена.
Тупу-тупу ногами
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу
Хвостиком замету,
Тут тобі й смерть”.
(“Коза-Дереза”)
5. «В одного чоловіка був кіт, старий такий,що вже нездужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і відвіз у ліс. Покинув його там, а сам поїхав додому». (Пан Коцький)
9. «Жили собі двоє мишенят та півник Золотисте Горлечко. От якось півник підмітав у дворі та знайшов пшеничний колосок…» (Півник і двоє мишенят)
10.«От дід тоді зробив їй, кужілочку й веретенце; вона сіла надворі та й пряде. Коли ж летить каченят табунок, побачили її та й співають: он де наша діва, он де наша іва, на метеному дворі на тесаному стовпці.» (Кривенька качечка)
4.Вправа – гра «Відгадай чиє?»
Слайд 5
У скриньці лежать предмети-атрибути героїв з різних казок
(Глечик, бинт, горіхова шкарлупа, солома, цибулина, борошно,
Яблуко, червона шапочка, рукавиця, колосок, яйце, ключик, рибка, пір’ячко)
дитині необхідно витягти один предмет , та відгадати кому або до якої казки він відноситься.
5.Конкурс «Хто більше»
Слайд 6
- А зараз ми пограємо у ще одну гру, яка називається “Хто більше”,
тобто хто більше назве героїв з казок, назви яких закінчуються на літеру а.
(Мальвіна, Лисичка-сестричка, Царівна жаба, Баба яга, Коза-Дереза, Алі-Баба, Попелюшка, Дюймовочка).
6. Конкурс «Казкознавці»
Слайд 7
- А тепер ми перевіримо, як ви знаєте казки, і чи можна вас назвати казкознавчиками. Вам для того, щоб це дізнатися, потрібно якнайшвидше дати правильну відповідь на питання казкової вікторини.
Діти тягнуть аркуші з завданням із чарівної скриньки. (Додаток)
23.З якої рослини добра фея зробила карету для Попелюшки (З гарбуза)
24.Скільки учасників складали музичну групу в казці братів Грим «Бременські музиканти» (4)
7. Конкурс «Прийшла телеграма»
Слайд 8
- Деякі герої казок не змогли прийти на нашу розвагу, а лише прислали телеграми, але забули підписатися. Сподіваюся, що разом з вами ми відгадаємо,від кого ці телеграми.
Котику-братику!
Несе мене Лиска по каменю-мосту
На своєму хвосту!
Порятуй мене. (Півник)
Забіяк попереджаю:
Слухайтесь бо буде так:
Як ущипну буде знак. (Рак-неборак)
Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батечка,
А в батечка їсти й пити, ще й хороше походити. (Телесик)
Слайд 9
ІІІ. Підсумок уроку.
- От ми і виконали усі завдання . Журі підраховує бали та зараз оголосить переможців. А поки від себе скажу, ви добре знаєте казки. Тож продовжуйте їх читати, і ви обов’язково станете кращими, мудрішими, добрішими та сміливішими, легше долатимете перешкоди, які трапляються на вашому життєвому шляху. Надаю слово журі.
Слайд 10
Звучить мелодія казкова