Урок – знайомство
Перший раз у перший клас
«Привітай же, моя ненько,
Моя Україно,
Оцих діток малесеньких,
Мов свою дитину!»
Т. Г. Шевченко
Тема: Казкова подорож в країну знань і мрій
Мета:
-
Ознайомити учнів зі шкільним життям, дати першокласникам уявлення про школу.
-
Формувати в учнів інтерес до знань, прагнення їх здобувати.
-
Розвивати пам'ять, мислення, бажання творчо працювати.
-
Сприяти вихованню почуття любові до школи, як до рідної домівки; вміння згуртувати дитячий колектив; ввести його у велику шкільну сім’ю.
-
Виховувати любов до книги, знань, своїх однокласників.
-
Виховувати любов до людей, до України, культурної спадщини нашої держави.
Хід уроку
І. Організаційний момент Слайд 1
Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від усмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий! Слайд 2
-
Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
-
Чим особливий сьогоднішній день? (Діти відповідають).
Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Але щоб отримати це звання на сьогоднішньому уроці ми з вами розпочнемо казкову подорож по цій чудовій країні. Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся на чому ми будемо подорожувати.
Загадка. Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах. Слайд 3
-
Так! Ви здогадались, що ми будемо подорожувати на потязі.
-
Погляньте одне на одного, посміхніться одне одному! Адже кожна нова подорож починається зі знайомства.
І зупинка «Знайомство» Слайд 4
-
Тому перша зупинка на нашому шляху називається «Знайомство». Так як у нас сьогодні перший урок – знайомство, тож прийшов час познайомитись нам.
-
Діти, я дуже довго чекала зустрічі з вами. Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я рада зустрічі з вами.
-
В Країну Знань поведу вас я, перша ваша вчителька. Звуть мене Надія Миколаївна. А тепер познайомимося з вами А тепер Ваша черга Назвіть хором своє ім’я Почули, ось і перша рутина ( правило уроків) Не викрикуй! Руку підіймай
-
Привітайте себе оплесками.
-
Народження нової родини
-
Погляньте, діти, на цей чарівний букетик. Чим квіточки схожі? Чим відрізняються?
-
І ви, діти, зовсім, як наші квіти. Чим ви схожі? Чим відрізняєтеся?
-
Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас. Саме в цю хвилину ми стали однією шкільною родиною. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу, де ви весело і дружно долатимете всі незгоди й радітимете успіхам кожного з вас.
-
А тепер усі встаньте і проговоримо хором ( рухи виконує вчитель діти за ним
Ми усі – одна сім‘я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
(Під музику діти водять танок і повторюють ці слова).
ІІ Зупинка «Учнівська» Слайд 5
-
Отже тепер ми всі знайомі і продовжимо нашу подорож далі. Наступна зупинка – «Учнівська». Наша шкільна родина поповнилася. Цікаво, які вони, ваші однокласники і мої учні? Про що вони мріють? Візьмемо в них інтерв’ю, щоб краще з ними познайомитися. Запрошую продемонструвати свої таланти. У них дебют!
Учні (по черзі)
Вірші ( на розсуд вчителя)
-
Молодці діти! Я побачила, що ви вмієте гарно розповідати вірші. Дякую вам!
-
А ми продовжуємо нашу подорож. Робимо зупинку на станції «Ти - школяр».
ІІІ Зупинка «Ти - школяр» Слайд 6
-
Діти, я хочу перевірити, чи справді ви стали школярами.
Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.
А ви хором промовляйте, «так» чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так)
Лінь-дрімоту побороли? (Так)
Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так)
Чи може хочеться поспати? (Ні)
Чи може з друзями пограти? (Ні)
То ви прийшли сюди навчатись? (Так)
А може труднощів боятись? (Ні)
Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)
А чи усе туди поклали? (Так)
Ой, щось я вірю неохоче, перевірити вас хочу!
Гра «Збери портфель».( онлайн посилання на гру https://youtu.be/Jkk9awbqPe8?si=hJ8rLR5gjrBpYQvh Слайд 7
-
Діти, зараз ми пограємо в гру «Збери портфель».
-
Молодці, ви добре справилися із цим завданням і знаєте, які речі потрібно класти у свій портфель готуючись до школи.
-
А ми продовжуємо нашу подорож. Робимо зупинку на станції «Загадкова».
ІV Зупинка «Загадкова»
-
Сьогодні перед вами відкрила двері Країна Знань. Ви будете по ній подорожувати багато років. В цій країні живе дуже мудра тітонька, яка часто буде у нас гостем на уроці. Спробуйте відгадати, хто це?
Лісом в темряві літає,
«Ху – гу, ху – гу», - промовляє.
Велетенська голова.
Здогадались»? Це … (Сова) (Показую) Слайд 8
-
Так, це тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні Знань, а тому дуже-дуже мудра. І вона вам приготувала загадки. Спробуєте їх відгадати?
-
Хто загадку відгадає,
Зразу руку підіймає. (Показую, як саме.)
Букви всі від А до Я
На сторінках …(Букваря)
Кожен учень і щоденно
На урок бере …(Щоденник)
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти…? (Зошит)
Малювати в альбомі цім
Допоможуть … (Олівці)
Ручки й олівці, щоб знали
Ми положем у …(Пенали)
Кожен ранок йдеш до школи
І в мене складаєш знову
І зошити, і книжки
Як ти звеш мене? Скажи? (Портфель)
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу.
А сама завжди мовчу (Книга)
-
Молодці, діти. Ви добре відгадали загадки тітоньки Сови. Слайд 9
-
З яким словом пов’язані всі ці відгадки? (Школа)
-
Отже, що ви знаєте про школу і яким повинен бути школяр, ви мені зараз розповісте?
Робота в групах
-
Для цього ми зараз знову попрацюємо у групах. Завдання буде для групи хлопчиків і для групи дівчаток. Об’єднайтеся у дві групи і займіть свої місця за столами.
-
А зараз послухайте свої завдання.
Завдання для групи хлопчиків. Гра «Будуємо школу» Слайд 10
-
Збудуємо нашу школу! Для цього у вас є цеглинки. На кожній цеглинці є малюнок із діями, що ми будемо робити у школі. Вам необхідно вибрати ті, які на вашу думку є необхідними у нашій з вами школі. Завдання вам зрозуміле?
(Картинки цеглинок з малюками, де учні:вчаться, співають, читають, крутяться, б’ються, мислять, дружать, вередують, сердяться, граються, радіють, допомагають, ображають, рахують, фантазують, спілкуються, поважають ітд)
Бесіда про школу
Школа це шлях до науки, шлях до щасливого майбутнього. Без знань життя неможливе. Знання для людини, як сонце для всього живого у світі. Для того щоб відповісти на всі запитання , що вас цікавлять, необхідно вчитися щодня здобувати знання.
-
Звідки людина може отримувати нові знання? Як ви гадаєте?
-
Я не випадково вам загадала загадку про книгу, тому що далі на уроці піде мова саме про неї. Тому наступна зупинка «Книжкова».
V. Зупинка «Книжкова» Слайд 11
На щастя свято протягом навчального року може тривати щодня. Адже у нас з вами попереду стільки цікавих уроків. На них ми будемо користуватися книжками. Першими книгами у вашому житті будуть «Букварик», «Математика», «Я досліджую світ». У кожного з вас вони лежать на парті. Вони вам допоможуть вчитися і будуть вірними друзями у першому класі.
-
Чому ці книги, що допомагають вчитися, називають підручниками?
(Ці книжки допомагатимуть нам у навчанні та завжди будуть у нас під рукою, тому вони і називаються підручниками).
-
Буквар це перший підручник у вашому житті. Саме з нього починається чарівне диво – навчання. Він навчить вас читати. Буквар та інші підручники дістаються всім першокласникам безкоштовно. А державі ця книга коштує дуже дорого. Тому їх необхідно берегти, поводитися з ними, як з найкращими товаришами. Правила поводження з книгами більш детально ми розглянемо на наступних уроках. Я думаю, що кожен з вас буде берегти свої книжки, адже на наступний рік інші діти-першокласники будуть вчитися по ним. І як буде не приємно якщо комусь дістанеться брудна, порвана книжка. Я думаю, що ви запам’ятали все, що я сьогодні говорила.
-
Діти, я хочу сказати, що у школі ми будемо не тільки вчитися, а й грати і відпочивати. Тож настав час для відпочинку.
VІ Зупинка «Відпочинок» Слайд 12
Проводиться відео фізхвилинка з рухами. Діти виконують.
-
А тепер, коли ви відпочили, давайте послухаємо вірш «Сонячний дім», а потім скажете мені про яку країну в ньому розповідається?
Привітний і світлий наш сонячний дім.
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата,
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім – це моя Україна!»
-
Так про яку країну йде розповідь у вірші? Тому наступна зупинка нашої подорожі «Українська».
VІІ Зупинка «Українська» Слайд 13
-
Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття.
-
Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї та традиції.
-
Цікаво, що ви знаєте про Україну? Що ви вивчили про нашу країну в дитячому садочку?
-
Назвіть в якій державі ми живемо? (Україна)
-
Як називається селище в якому ми живемо? (Первомайське)
-
Яке місто є столицею держави? (Київ)
-
Без чого не обходиться жоден обід людини? (Без хліба)
-
Які пісні співають діткам ввечері?(колискові) Хто співає? (матуся)
-
Якого кольору земля? (різнокольорова)
-
Молодці! Багато ви знаєте про свою родину, про рідний край, про нашу неньку Україну.
-
Любі діти! Ми всі дуже піклуємося про вас і думаємо, якими ви виростите, ким станете. Ви – наша надія, ви – майбутнє України. І дуже хочеться, щоб ви виросли справжніми українцями. З гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами, щедрими душею.
-
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави. Слайд 14
-
У нашого українського народу є дуже гарна традиція. Перед початком будь-якої важливої справи просити Божого благословення. Давайте і ми з вами попросимо Бога допомагати у наших шкільних буднях. (Діти складають ручки у молитві).
Благослови нас, добрий Боже,
Благослови, пречиста Мати –
При яснім розумі та доброму здоров’ї
Шкільне життя нам розпочати!
-
Молодці! Ви щойно пройшли стежкою Країни Знань, упоралися з усіма завданнями. Пройшовши всі зупинки ви, діти, нам дещо пообіцяєте:
Гра «Обіцянка»
До того як прокинеться в школі дзвінок,
Завжди приходити своєчасно на урок. ( обіцяємо).
Під час уроку дружно і активно працювати,
Учити все, що потрібно вам знати. ( обіцяємо).
Речі удома не забувати,
Друзями добрими, вірними стати. ( обіцяємо).
Вчителька:
А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.
Урочисто обіцяю:
Щоб ви могли багато знати,
Буду добре вас навчати.
Нікого не ображати,
Хлопчикам і дівчаткам –
Всім допомагати.
До всіх ставитись з любов’ю.
Дбати про ваше здоров’я.
VІІІ Зупинка «Сюрприз»
-
Добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Хай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Хай наша школа стане для вас другою домівкою! Бажаю вам знайти тут вірних друзів, здобути міцні знання і напам’ять про цей день та урок ви отримаєте першу нагороду в 1 класі. Хочу кожному з вас подарувати диплом та пам’ятку першокласника за правильно виконані завдання, за активність на уроці. (Роздаю учням.)
-
Але вас чекає ще один сюрприз від батьків – це частування. Адже у нас сьогодні не просто свято, у нас сьогодні День народження. Сьогодні народилася нова шкільна родина 1 класу Бажаю вам успіхів у навчанні! Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.