Урок "Перська імперія. Організація влади і суспільства"

Про матеріал
Урок "Перська імперія. Організація влади і суспільства". Тип уроку: Комбінований урок. 6 клас.
Перегляд файлу

Клас: 6

Тема: Перська імперія.

Мета: Познайомити учнів з появою та розвитком Перського царства; охарактеризувати діяльність найвідоміших правителів Персії: Кіра ІІ, Дарія І, повторити раніше вивчене поняття «імперія», ознайомити з новими поняттями: «царська дорога»,  «золотий дарік», «сатрапія», «зороастризм»; розвивати критичне мислення, уміння аналізувати історичні факти, працювати з історичними джерелами, картою.

Тип уроку: комбінований.

Методи та прийоми:  «Обговорення проблеми в загальному колі», «Читання в парі/ Узагальнення в парі», «Прочитав-Намалюй», Ланцюжок «Запитав»-«Відповів», Сенкан.

Форми навчання: парна, індивідуальна, колективна.

Основні поняття і терміни: «царська дорога»,  «золотий дарік», «сатрапія», «зороастризм».

Очікувані результати:

Після уроку здобувачі освіти зможуть:

  • Описувати процес появи Перської держави.
  • Давати стислу характеристику правлінню Кіра ІІ, Дарія І.
  • Познайомляться з наступними термінами та поняттями: «царська дорога»,  «золотий дарік», «сатрапія», «зороастризм».
  • Повторять  термін «Імперія».
  • Зможуть показувати на карті території, що увійшли у склад Перської імперії

Підручник: Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас, О.В. Гісем, О.О. Гісем. – Харків : Вид-во «Ранок» , 2019.

Регламент уроку:

І. Актуалізація пізнавальних процесів – до 10 хв.

ІІ. Основна частина. Осмислення   – 20 хв.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія. – 10 хв.

Хід уроку:

Організаційний момент (1 хв.)

І. Актуалізація пізнавальних процесів

1. Виклик (10 хв.).

1. Вчитель перевіряє домашнє завдання прийомом «Запитав»-«Відповів»(8 хв.):

Учні вдома склали по 3 питання до раніше вивченого матеріалу. Вчитель задає питання першому учню, вислуховує відповідь, каже чи правильна відповідь. Після цього учень, що відповідав ставить своє запитання наступному учню й так далі.

3 важливі умови:

1. Своє запитання починати зі слів: «Я хочу поставити своє запитання_______ (ім’я учня)».

2. Учень, який задає запитання вислуховує відповідь й оцінює повноту відповіді.

3. Не можна задавати питання двічі одному учню.

2. На дошці записані терміни, назви, поняття, імена з попередньої теми й нової теми. Вчитель пропонує назвати всі дати, терміни поняття, що вже відомі дітям. Дитина називає поняття, роз’яснює його й витирає з дошки. Таким чином на дошці залишаться тільки нові поняття, терміни.

 На дошці залишаються поняття та імена: Кір ІІ, Дарій І, «сатрапія», «царська дорога», «золотий дарік», «зороастризм»

Метод: обговорення в загальному колі (2 хв.):

Вчитель пропонує дітям пригадати в якій темі вони вже стикалися з терміном імперія (Тема: Шумер та Вавилон, стор. 42).

Імперія – держава з єдиним центром, яка управляє багатьма завойованими народами

Просить назвати особливості імперії. Які імперії вже знайомі дітям, чим вони запам’яталися.

Вчитель оголошує тему.

ІІ. Основна частина. Осмислення (20 хв.).

1. Прийом «Читання в парі/ Узагальнення в парі»

 Вчитель пропонує учням на стор 49 прочитати перші 2 абзаци параграфу 14.

 Діти працюють в парі. Один учень читає перший абзац, другий учень читає інший абзац. Після цього учні переказують своїми словами один одному те, що прочитали.

 Запитання від вчителя:

  • Назвати ім’я вождя, який зумів об’єднати перські племена. В якому столітті це відбулось? (Ахемен, VII ст.. до н.е)
  • Назвіть основні заняття персів? (скотарство)

2. Робота із схемою:

Слід виправити помилки у схемі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що за схему ми отримали? Зафіксуйте виправлену схему собі у зошити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота з картою стор. 47

C:\Users\Вика\Desktop\Перська імперія.jpg

 

  • Діти називають які території увійшли у склад Перської імперії користуючись текстом параграфа.
  • Називають сатрапії користуючись картою на стор. 47. Виписують у зошит визначення «сатрапія».
  • Вчитель пропоную прочитати легенду карти й сказати, що на карті позначено зеленою лінією?
  • Які міста з’єднала «царська дорога»?

 

4. Метод «Прочитай та намалюй»

Вчитель пропонує познайомитися з поняттям «царська дорога», та принципом механізму поштової служби (стор. 49).

Прочитаний текст зафіксувати графічно у зошиті.

 

 

 

 

 

 

   Відстань верхи за один день

 

  • Як будівництво доріг вплинуло на життя в Персії?

5. Розповідь вчителя про золотий дарік.

6. Самостійна робота.

  • Учні самостійно читають абзац 2,3 стор. 50 й виписують відповідь на питання:
  1. Хто такий сатрап?
  2. Хто найчастіше ставав сатрапом?
  3. Які повноваження мав сатрап?
  4. Кому підкорювалось військо «безсметних»?

7. Розповідь вчителя про зороастризм.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

Вчитель пропонує повернутися до понять та імен, що були записані на дошці й перевірити, чи всі поняття були розкриті на уроці.

Стратегія «Сенкан» (п’ятиряддя).

Алгоритм складання сенкану:

  1. Тема (іменник)
  2. Опис (прикметник)
  3. Дія (дієслово)
  4. Ставлення (фраза), почуття з приводу обговорюваного.
  5. Перефразування сутності (синонім, узагальнення, підсумок).

Вчитель підводе підсумки уроку.

Домашнє завдання: параграф 14, письмова відповідь на питання стор. 50. За бажанням підготовка повідомлення про Дарія І.

 

docx
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
7325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку