1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Урок "Підготовка деталей крою спідниці до першої примірки."

Про матеріал

Урок створено з метою ознайомлення учнів із сучасними видами спідниці, вивчити деталі крою спідниці та правила підготовки спідниці до першої примірки, визначити послідовність пошиття спідниці, закріпити попередньо вивчений матеріал.

Перегляд файлу

7 клас

Тема уроку: Підготовка деталей крою спідниці до першої примірки.

Мета уроку:

навчальна: дослідити історію розвитку спідниці, ознайомити із сучасними видами спідниці, вивчити деталі крою спідниці та правила підготовки спідниці до першої примірки, визначити послідовність пошиття спідниці, закріпити попередньо вивчений матеріал.

розвивальна: сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви. Розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

виховна: виховувати в учнів уважність, працелюбність доброзичливість, почуття поваги один до одного, охайність, вимогливість.

профорієнтаційна: продовжити знайомити учнів з професією швачки.

Об’екти праці:  спідниця-кльош, пряма спідниця, спідниця-тетянка

Дидактичні засоби:

-    підручник Денисенко Л.І. «Трудове навчання 7 клас», 2007р.

  • робочий зошит;
  • ілюстрації з журналів;
  • таблиця «  Пошиття спідниці»; « Ручні стібки»;
  • технологічні картки «Послідовність виготовлення прямої спідниці»; «Послідовність виготовлення спідниці-тетянка; зразки виробів різного способу пошиття;
  • матеріали для контролю знань учнів:

Обладнання. Інструменти, матеріали:

інструменти: голка, кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка, мило або крейда, швейна машина, різець, дошка для перенесення ліній.

матеріали: нитки в тон тканини (№ 40), деталі спідниці (передня і задня половини, пояс).

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок з використанням інтерактивних методів навчання.

Методи ( форми): словесний: розповідь, бесіда, практичний: робота із інструкційними картками та зразками, наочний: демонстрація.

Міжпредметні зв'язки: виробниче навчання, матеріалознавство, конструювання.

 Хід уроку:

І . Організаційний момент

Перевірка відсутніх .

Перевірка зовнішнього вигляду учнів, їх готовності до уроку.

Нервово - психологічна підготовка до уроку:

Бажаю усім, щоб до кожного з нас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання

Щоб вам хотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати

То я побажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали.

Повідомлення теми, постановка навчальних завдань:

Тема уроку: Історія виникнення жіночої спідниці, моделі спідниць, деталі крою, правила підготовки спідниці до першої примірки.

Завдання:

- повторити вивчений матеріал,

- дослідити історію розвитку спідниці,

- познайомитися із сучасними моделями спідниці,

- вивчити деталі крою спідниці та правила підготовки спідниці до першої примірки.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу:

 Інтерактивна гра «Мікрофон». (Для повторення раніше вивченого матеріалу,     проводжу усне фронтальне опитування)

  1. Чому існує багато варіантів послідовності виготовлення спідниці?
  2. Які з перелічених факторів враховують при розкрої спідниці з бавовняної тканини: а) напрямок ворсу;  б) напрямок малюнку ;           в) переплетення;  г) кількість деталей; д) обсипальність тканини;          е) нитку основи,утоку; ж) лицьову, виворотну сторону тканини?
  3.  Які вимірювання здійснюються для пошиття спідниці?
  4. Які основні лінії, використовують при побудові креслення спідниці?
  5. Чому основні деталі виробу до примірки зметують, і тільки після примірки зшивають?

ІІІ. Мотивація навчання:

Вчитель: На сьогоднішньому уроці  ви навчитесь здійснювати підготовку виробу до першої примірки (зметування виточок,  бокових швів, заметування низу). Набуті знання обов’язково знадобляться вам в майбутньому при пошитті одягу. Ви зможете не витрачаючи багато коштів одягатися вишукано і ваші речі будуть ексклюзивними та оригінальними.

 Актуалізація опорних знань учнів:

Гра « Знайди помилку»:

1 . При наметуванні, більшу деталь накладають на меньшу.

(повторення терміну – наметування)

2. Для тимчасового з'єднання однакових за розміром деталей використовують ручній стібок «шов назад голку».

3. При зшиванні бічних зрізів деталі складають виворотніми сторонами в середину.

4. Низ виробу тимчасово заметують на лицьовий бік.

5. Виточка необхідна щоб підкреслити лінії стегон.

6. Після зшивання виточки слабину, що утворилася в кінці виточки припрасовують.

7. Для обробки низу виробу використовують шов упідгін.

8. Виріб в готовому вигляді спрасовують.

Учитель: ми з вами повторили і згадали той матеріал який нам буде необхідний при подальшому вивченні теми: з’ясували, що для перенесення ліній з однієї деталі на іншу використовують копіювальні стібки , або різець, для зметування бічних та середнього срізу спідниці необхідно використовувати зметувальну строчку прямих стібків, а зшивання зшивну строчку з розпрасуванням або запрасуванням , згадали способи обробки низу виробів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель та учні(випереджувальне завдання): Одяг не має свого власного життя і історії. Він живе разом з людиною, змінюється разом з нею, її звичаями, поняттями про красу і стандарти фігури людини. У різні часи й у різних країнах поняття про красу були різні. Спідниця з'явилася в побуті людини багато тисячоріч назад і пройшла свій історичний шлях разом з людиною , будучи самостійною частиною костюма або частиною плаття, зникаючи на час і знову повертаючись.

Сучасні спідниці дуже різноманітні: це і прямі, і розширені, конічні, з клинців, на кокетці, з оборками тощо.

Спідниця - один з найпопулярніших видів жіночого одягу. Вона є нижньою частиною різних видів жіночого вбрання. Спідниця може бути як окремим, самостійним виробом, так і частиною плаття, костюма, пальта.

Історія виникнення спідниці:

У цього звичайного предмету жіночого гардероба величезна історія. Спідниця спочатку була частиною чоловічого одягу і лише після декількох століть її почали носити представниці прекрасної статі.

Завдяки  Петру І з 1701 р. спідницею офіційно називали предмет жіночого гардеробу. До початку XX ст. жіночі спідниці підкорювалися строгим "канонам жанру.  Рок-н-рол приніс в моду легкі, широкі спідниці, які при швидкому танці відкривав ноги танцівниць. Кінець 1960-х р. ознаменувався образом жінки-підлітка, новій жінці потрібне нове вбрання - так виникли міні-спідниці, їх винайшла Мері Куант. Вони зробили справжній переворот в моді XX століття, і особливо його друга половина, стало дійсно благословенним періодом. Лише за шістдесят років дизайнери винайшли більше десяти нових фасонів.

Спідниця «Тетянка».

Невідомо хто придумав дати спідниці власне ім'я, викроєній Із прямого полотна із закладеними по лінії талії складками є версія, що предки "тетянки"- домоткані спідниці російських селянок.

Cпідниця-сонце. У розкроєному вигляді є ідеальним кругом. Сидячи на фігурі, він перетворюється на спокусливу деталь гардероба.

Спідниця - олівець. Винахідником спідниці вважається Крістіан Діор. Спідниці- олівці сидять однаково добре майже на всіх жінках.

Спідниця може бути частиною костюма, або самостійним виробом

За силуетом спідниці бувають:

Прямі , розширені, завужені.

Кількість деталей крою, їх види та розміри, а також технологічна послідовність обробки спідниці, залежить від обраної моделі спідниці.

Деталі крою прямої спідниці та спідниці-кльош: переднє і заднє полотнище спідниці.

Назва зрізів: (повторення)

1. Бічні зрізи

2 Середній зріз заднього полотнища.

3. Зріз низу

4. Зріз талії

5. Виточки по лінії талії.

6 .Середина переднього полотнища.

Технологічна послідовність пошиття спідниці: (технологічна картка)

1. Підготовка деталей крою до обробки.

2. Підготовка виробу до примірки.

3. Проведення першої примірки.

4. Обробка виточок,

5. Обробка бічних швів та середнього шва.

6. Обробка застібки.

7. Обробка пояса

8. Обробка верхнього зрізу спідниці.

9. Обробка нижнього зрізу спідниці.

10. Кінцева обробка й оздоблення спідниці.

Перш ніж обробляти деталі спідниці, слід пере­вірити наявність усіх деталей крою. Обробку деталей (рахуємо разом) починають з переведення крейдяних ліній. Існує кілька способів переведення ліній. Той чи інший спосіб обирають за­лежно від волокнистого складу тканини. На тканинах з дуже слизькою поверхнею (або світлих) лінії переводять за допомогою шпильок, в місцях проколювання шпильок роблять крейдяні штрихи. Потім ці штрихи з'єднують лініями.

Для проведення ліній на інших тканинах можна використати різець і картон. У місцях нанесення ліній картон попередньо натирають крей­дою. На поверхню картону накладають деталі, складені лицьовим боком всередину. Ліву половину деталі розміщують до картону. За наміченими на правій половині деталі лініями проводять різцем.

Якщо тканина погано зберігає крейдяні лінії, то після проведення ліній по них виконують прокладні строчки. Прокладну строчку вико­нують по середній лінії переднього та заднього полотнищ, посередині пояса.

Перевести крейдяні лінії можна також за допомогою копіювальних стібків.( плакат)

Демонстрація

Демонструю намальовану на дошці підготовку до обробки деталей крою.

V. Закріплення нового матеріалу:

Для закріплення нового матеріалу я використовую роботу в групах. Роздаю кожній групі зразок спідниці і пропоную визначити послідовність її пошиття. Під час обговорення результатів граю гру «Метод прес»:

  1. Які операції з пошиття є загальними для всіх із запропонованих моделей?
  2. Знайдіть помилку в обробці.

VІ. Практична робота. Підготовка спідниці до  першої примірки.

 Завдання: підготувати виріб до першої примірки (зметати виточки, складки, бокові шви; заметувати низ)

  1. Повідомляю про вимоги до якості підготовки виробу до першої примірки та її проведення: дотримання правил техніки безпеки, правильна послідовність підготовки деталей крою до проведення першої примірки.
  2.  Повторюю з учнями правила техніки безпеки.
  3. Пропоную учням різнорівневі картки – завдання. Це технологічні картки виготовлення спідниць двох  різних фасонів. Перший рівень найпростіший – пошиття  спідниці-кльош, другий складніше – пошиття прямої спідниці (олівець)
  4. Підготовка спідниці до примірки.

Зметати виточки на передньому та задньому полотнищах;

Зметати переднє і заднє полотнища спідниці (суміщаючи контрольні знаки). Розріз для застібки в лівому боці залишити не заметаним;

 Якщо пояс складається з двох деталей, треба попередньо їх зшити.

Заметати припуски на підгін низу спідниці.

  1.  Зараз кожний приступає до виконання завдання:

- перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

- перевірка правильності виконання зметування, зшивання, тканини; інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;

-  перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

-  перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії.

Прийняття і попередня оцінка робіт учнів.

VІ.3  Заключний інструктаж.

  1. Підведення підсумків практичної роботи;
  2. Відзначення учнів, які найкраще виконали аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;
  3. Повторно пояснюю способи усунення дефектів.

 

 

VІІ. Підведення підсумків уроку.

Учитель: сьогодні на уроці ми повторили попередньо вивчений матеріал, який знадобиться нам в подальшій роботі, проглянули історію розвитку спідниці, вивчили деталі крою прямої спідниці, та правила її підготовки її до примірки, а також технологічну послідовність обробки.

Наш урок закінчено, але тема обробки спідниці тільки розпочалася. Дякую за спільну діяльність, ви всі гарно працювали і підготувалися до уроку.

VІІІ. Оцінювання учнів.

Мені дуже цікаво було спілкуватися з вами на занятті, а щоб дізнатися чи цікаво було вам прошу оберіть картки, що лежать у вас на столах: червона - дуже, зелена - цікаво, жовта - не цікаво.

ІХ. Домашнє завдання.

Принести робочі матеріали спідниці та інструменти.

Х. Прибирання робочих місць .

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Діхтяр Жанна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1544
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку