Конспект сюжетно-рольового уроку «Підготовка до зустрічі Нового Року» з фізичної культури для учнів 3-го «А» класу
Тема: „Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики.”.
Дата проведення: «22» грудня 2007 р.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: гімнастичні палиці (за числом учнів), гімнастичні мати, гімнастичні лави, сходи, магнітофон, інвентар для рухливих естафет, ялинки.
Мета уроку: виховання правильного ставлення до свого здоров'я, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.
Завдання уроку:
1. Повторення й удосконалення техніки гімнастичних елементів і вправ у:
2. Підвищення функціональних можливостей учнів, сприяння розвитку гнучкості, координації, швидкості.
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина Побудова класу в шеренгу Рапорт Повідомлення завдань уроку
Вірш про ялинку
Стройові вправи на місці: «Праворуч!» «Ліворуч!» «Кругом!»
Різновиди ходьби й перегони Рух по залі в колоні по одному:
Перешикування в русі в три колони
Вправи з гімнастичними палицями
I. В.п. - основна стійка, палицю унизу 1 - ліву ногу назад на носок, руки вгору 2 - в.п. 3 - те ж із правої ноги 4 - в.п.
II. В.п. - ноги на ширині плечей, гімнастична палиця на плечах 1 - поворот тулуба вліво, праву ногу на носок, руки вгору 2 - в.п. 3-4 - те ж в інший бік
III. В.п. - те ж 1 - нахил уліво 2 - в.п. 3-4 те ж в інший бік
IV. В.п. - ноги на ширині плечей, гімнастична палиця унизу - позаду 1 - нахил уперед, ціпок нагору (прогнутися) 2 - в.п. 3-4 - повторити
Переступити гімнастичну палицю по черзі двома ногами
VI. В.п. - основна стійка 1 - присісти, уперед 2 - в.п. 3 - присід, ціпок вгору 4 - в.п.
VII. В.п. - основна стійка, гімнастичну палицю на підлозі Пружинисті рухи на випаді вниз
VIII. «Шпагат»
IX В.п. - упор лежачи Віджимання від підлоги
X В.п. - основна стійка, гімнастична палиця унизу, стрибки 1 - стрибком ноги нарізно, палицю на груди 2 - стрибком ноги разом, палицю вгору 3 - стрибком ноги нарізно, ціпок на груди 4 - в.п.
Гімнастичну палицю до правого плеча Стройові вправи на місці Повороти: «Праворуч!» «Ліворуч!» « Кругом!»
Основна частина Робота в групах за завданням. Метод кругового тренування.
Підготовка місць занять
1. Лазіння: Рухаючись повзком по гімнастичній лаві, переходять на гімнастичну стінку, піднімаються вгору й спускаються вниз.
2. Акробатика: - перекати в групуванні; - «берізка»; - «міст» з положення лежачи; - перекид уперед; - перекат назад з торканням за головою ногами (прямими); - зв'язування елементів.
3. Вправи в рівновазі. Повторюють на підлозі: - ходьба на носках; - поворот „кругом!”; - «ластівка»; - зіскок; - зв'язування елементів.
Підготовка залу до естафет
1. Естафета «На оленях по заметах»
2. Естафета «Новорічний кошик» Біг, пролізти в обруч, взяти продукт, пролізти в обруч, передати естафету наступному. 3. Естафета «Новорічний маскарад» Біг змійкою, під ялинкою забрати пакет з костюмом і бігцем назад.
Танець навколо ялинки
Гра «День - Ніч»
Заключна частина Шикування в шеренгу Підсумки уроку
Домашнє завдання |
7-10 хв
5-7 хв
4-5 разів
4-5 разів
5-6 разів
4-5 разів
3-4 рази
3-4 разів
7-8 разів
15-20 с
18-20 хв
3 хв |
Організувати учнів для виконання поставлених завдань. Повідомити, що урок сьогодні незвичайний і присвячений підготовці до зустрічі Нового року. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки на уроках. Зустрічати Новий рік на лікарняному ліжку нецікаво, і щоб цього не трапилося потрібно бути дуже уважним на уроці до себе й до своїх однокласників.
Запитати в дітей: «Що приносимо в будинок під Новий рік?» Відповідь: «Ялинка». Вірші читають звільнені учні. Вони ж допомагають своїй групі при роботі на уроці й виставляють оцінки.
Чітко й правильно виконувати команди, поворот виконувати на п'яті й носку, приставляючи ногу, руки вздовж тулуба.
Стежити за поставою учнів, виконання рухів у ногу під музику. Дотримання рівняння, дистанції під час руху.
Біг виконувати на носках, не зрізуючи кутів площадки. Після бігу виконати вправи на відновлення подиху: 1-2 руки угору - вдихнути 3-4 руки вниз - видихнути.
По ходу руху учні беруть до правого плеча гімнастичний ціпок. Перешикування по команді: «У колону по троє - марш!» Дотримувати рівняння й дистанцію. Оцінювання спостерігачами. Гімнастичну палицю тримати біля правого плеча, за один кінець правою кистю (між вказівним і великим пальцями).
Руки піднімати прямі, нога пряма стоїть на носку. На «1», «3» дивляться на палицю, стежити за поставою.
Поворот виконувати енергійно, більше закручувати тулуб, руки випрямляти точно вгору, ноги не згинати.
Нахили виконувати енергійно, точно вбік, ноги прямі.
При нахилах ноги прямі, руки активно назад - вгору, голову не опускати. Інтенсивність рухів повинна наростати поступово.
Вище піднімати стегно нагору, палица ніг не торкається.
Стежити за поставою й точним положенням рук, піднімати прямі руки.
Виконують самостійно, по черзі на лівій і правій нозі, дивитися вперед.
Намагатися ноги не згинати, спину тримати рівно.
Спина пряма, працюють тільки м'язи верхнього плечового поясу. Після виконати вправа на розслаблення рук (струснути руками).
Стрибки виконувати м'яко на носках, стежити за лічбою, координацією роботи рук і ніг, руки не згинати. Після стрибків виконати вправа на відновлення подиху.
Домагатися чіткого виконання команд, звернути увагу на техніку роботи ніг. При виконанні повороту «кру-гом!», зберігати рівновагу, поворот виконувати через ліве плече.
Учні діляться на три групи. Кожна група працює самостійно у кожному виді, допомагаючи один одному. Спостерігачі, що вчаться, стежать за виконанням правил ТБ, роблять зауваження, записують оцінки. Працюють у кожному виді 5-7 хв.
Особливу увага приділяти правилам ТБ. Не квапитися при виконанні вправ, зі сходів не стрибати.
Після сигналу вчителя групи міняються місцями занять проти годинникової стрілки.
Старший у групі обов'язково показує вправи для м'язів шиї, потім по двоє учнів на гімнастичному маті повторюють всі вивчені елементи. Наприкінці ставлять самі собі оцінку за роботу й виконання.
Стежити за поставою. На «ластівці» ноги прямі, тулуб рівно. Зіскок приземлення в напівприсіді.
Поки діти забирають спортивний інвентар, дівчатка (звільнені) прикрашають ялинку «іграшками». Оцінка «12» - червона зірочка. Дивимося, на якій ялинці більше червоних зірочок. У кого із групи їх більше, той стає капітаном команди.
Перший учень «скакає» на м'ячі до ялинки, залишає м'яч і біжить назад, передає естафету наступному учневі. Наступний учень біжить за м'ячем і «скакає» від ялинки, передає м'яч іншому й т.д. 1 місце - червона гірлянда 2 місце - зелена гірлянда 3 місце - біла гірлянда
Під ялинкою лежать продукти харчування. Учні повинні вибрати ті, які корисні для здоров'я. Визначається 1,2,3 місця (гірлянди вішаються рядами).
Одягати костюм не заважаючи команді. Перемагає команда, що швидше одягнеться в костюми. Визначаються 1,2,3 місця.
Ялинка ставиться в центрі, й учні танцюють.
По команді «День» - учні імітують поводження тварин, у костюми яких вони нарядилися. По команді «Ніч» - завмирають.
Подивитися, яка ялинка найкраща, відзначити кращу команду. Побажання до Нового року.
Підготуватися до тесту на гнучкість.
|