Урок "Підсумкове заняття по вибірковому модулю "Графічний дизайн""

Про матеріал
Урок у формі гри "Що? Де? Коли?" Робота з інтерактивними платформами, робота в групах, творча робота студентів, робота за ПК
Перегляд файлу

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

Навчальна дисципліна:  «Інформатика»

Тема заняття:  Підсумкове заняття по вибірковому модулю «Графічний дизайн»

Мета заняття:

  • навчальна: закріпити знання студентів про основні засоби візуальної комунікації,  основні напрямки сучасного цифрового мистецтва, основні принципи створення й обробки растрових та векторних зображень, відмінності між растровою та векторною графікою, створити засобами графічних редакторів  вітальну листівку, логотип, візитку;
  • розвиваюча: розвивати продуктивне мислення студентів, зорову і моторну координації, виробляти навички порівняння та узагальнення під час обробки інформації, здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології ,здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, навички самостійної роботи;
  • виховна: розвивати комунікабельність та почуття колективізму,  інтерес до вивчення нових інформаційних технологій, виховувати дбайливе ставлення до техніки.

Вид заняття: комбіноване, нестандартне заняття у формі гри «Що? Де? Коли?»

Міждисциплінарні зв’язки: «Вступ до спеціальності», «Рекламно-інформаційна діяльність підприємства», «Захист інформації»

Забезпечення заняття

  1.      Демонстраційний матеріал
    1.     Слайд шоу
    2.     Презентація «Вплив кольорів на ефективність реклами»
    3.     Презентація «Товарний знак»
  2.      Роздатковий матеріал
    1.     Інструкційні картки до виконання практичних завдань
    2.     Картки з завданнями
  3.      Устаткування
    1.     ПК з ОС Windows
    2.     Додатки Google: Jamboard
    3.     Онлайн-платформа Learning Apps для виконання інтерактивних вправ
    4.     Онлайн-платформа «Всеосвіта» для виконання веб-квесту «Комп’ютерна графіка»
  4.      ТЗН
    1.     Мультимедійний проектор
    2.     Персональні комп’ютери
    3.     Мобільні гаджети

 


Хід і основний зміст заняття

 

Етапи заняття, завдання і їх зміст

Трива-лість

Примітки

1. Організаційна частина

1.1  Привітання. Перевірка наявності студентів на занятті.

1.2  Перевірка виявлення готовності студентів до заняття.

1 хв.

 

 

1 хв

Староста називає прізвища відсутніх

 

 

2. Повідомлення теми, мети, основних завдань заняття

Сьогодні ми проведемо підсумкове заняття по темі «Графічний дизайн». І проведемо його у вигляді гри «Що? Де? Коли?». Що ви очікуєте від  сьогоднішнього завдання? Позначте на шкалі «Мої очікування» за посиланням https://jamboard.google.com/d/1qWjAjRHLwNl9IDz_litzmKxidQFdrsPZWhcm7f_dud0/viewer?f=0

Тема заняття: Підсумкове заняття по вибірковому модулю «Графічний дизайн».

Мета заняття: закріпити знання про основні засоби візуальної комунікації,  основні напрямки сучасного цифрового мистецтва, основні принципи створення й обробки растрових та векторних зображень, відмінності між растровою та векторною графікою та практичні навички щодо створення та обробки графічних зображень засобами графічних редакторів.

Тема в даний час досить актуальна так, як  наразі у галузі інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) найбільш динамічно розвиваються комп’ютерні графічно-інформаційні технології (КГІТ). Вони невпинно розширюють свою методологічну основу, інструментальну базу й сферу застосування. При цьому основним функціональним реалізатором таких технологій є комп’ютерна графіка – їх видовищна та багатофункціональна складова, що найлегше сприймається, найшвидше обробляється (в інформаційному плані) й засвоюється людиною, і, головне, - повною мірою відповідає природнім психологічним особливостям сприйняття людиною навколишнього середовища.

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

Слайд 1

 

 

 

Шкала очікувань

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

3. Мотивація навчальної діяльності

Комп’ютерну графіку використовують в сучасному дизайні, побудові сайтів у інформаційному просторі Інтернету, креативній рекламі, новітньому мистецтві, сучасних технологіях створення кіно та мультфільмів, програмній інженерії при розробці дизайну інтерфейсів тощо.

Протягом багатьох занять ми знайомились з комп’ютерною графікою, освоювали програмне забезпечення по створенню растрових та векторних зображень. Ці знання та вміння знадобляться вам і в майбутньому, зокрема під час вивчення дисциплін «Рекламно-інформаційна діяльність підприємства», «Вступ до спеціальності». Але ви також можете застосовувати набутті навички та вміння і під час вивчення будь-якої дисципліни, аналізуючи, узагальнюючи вивчений матеріал чи під час вивчення певного матеріалу. Для кращого засвоєння матеріалу ви можете створювати розумні карти знань, інфографіку, створювати рекламні, інформаційні буклети, бюлетені, візитки тощо.

То ж тема «Графічний дизайн» переплітається з будь-якою дисципліною і важлива в повсякденному житті.

Сьогодні ми підведемо підсумок та узагальнимо знання, вміння та навички, набуті протягом певного часу.

Зараз створимо 2 команди: виберіть певний елемент та об’єднайтеся за кольором.

 

3 хв

 

Слайд 3

4. Актуалізація опорних знань

Отже, команди сформовані. І ми можемо розпочинати нашу роботу. Перше наше завдання – це пригадати поняття, які стосуються графіки.

4.1 Назва команди

Серед букв знайти слово, пов’язане з нашою тематикою. Це і буде назва вашої команди. Предметом розгадки є пошук слів в таблиці літер. Слова шукаються вертикально, горизонтально, по діагоналі в прямому і зворотному порядку (Вектор та Растр)

4.2 Розминка

Виконати інтерактивну вправу «Комп’ютерна графіка» за посиланням https://learningapps.org/10202125: заповнити пропуски, зробити скрін, відправити на дошку.

Підсумок: ми повторили основні поняття, пов’язані з комп’ютерною графікою.

 

4.3 Гра «Відповідності»

Завдання: серед запропонованих властивостей графічних зображень вибрати ті, які відповідають певній графіці.

Для команди «Вектор» - векторна графіка

Для команди «Растр» -растрова графіка

Враховується швидкість, правильність.

Висновок: закріпили основні властивості растрових а векторних зображень.

5.Застосування набутих знань, умінь та навичок

5.1 Крокуємо далі. Наступна зупинка «Ребусна»

Завдання: розгадати ребуси, це слова на тематику «Графічний дизайн»

     rebus.png(Піксель

     rebus (1).png(Верстка)

     rebus (2).png (Графіка)

     rebus (4).png (Типографія)

     rebus (5).png (колаж)

     rebus (6).png (колір)

     rebus (7).png (Лінія)

     rebus (8).png (Виділення)

     rebus (9).png (Шпальта)

    

     rebus (10).png (дизай)

 Висновок: у цікавій формі ще раз узагальнили теретичні знання.

5.2.Наступне завдання «Далі, далі…»

За 1хв кожна команда по черзі дає відповіді на запитання. Перемагає та команда, яка дасть якнайбільше правильних відповідей.

Питання для команди «Растр»

  В основі растрової графіки лежить… (Піксель)

  Що відбувається при масштабуванні растрового зображення? (Погіршується якість забраження)

  Звід законів, правил і норм оформлення тексту, заснованих на вивченні сприйняття набору читачем.(типографія)

  Висота букви, що включає в себе нижні і верхні виносні елементи. (Кегль)

  Відстань між буквами.(Кернинг)

  Будь-яке втручання у вихідний варіант фотографій з метою її поліпшення та вирішення естетичних та художніх завдань… (Ретуш)

  Об’єднання окремих графічних елементів в єдине ціле.(Композиція)

  Вільне, довільне з’єднання, іноді навіть не взаємопов’язаних між собою, кількох зображень в одній картинці або фотографії. (Колаж)

  Вилучення частин зображення для більшої виразності або покращення композиції.(Кадрування)

  Цей інструмент призначений для виділення фрагментів зображення з урахуванням подібних кольорів, що потрапляють у заданий колірний діапазон.(Чарівна паличка)

  Для обробки цифрових фотографій використовують професійні програми як (Adobe Photoshop)

  Підпрограми, які дають змогу створювати ефекти, виражені математичними формулами…(Фільтри)

  Від чого залежить растрова графіка? (Від роздільної здатності)

  У растровій графіці графічне зображення нагадує …(Мозаїку)

 

Питання для команди «Вектор»

  Для створення векторних зображень застосовують  (Векторні графічні редактори)

  На чому базується векторне зображення? (На геометричних примітивах)

  Де використовуються векторні зображення? (У картографії, при створенні логотипів і схем, в інженерній графіці тощо.)

  Спосіб подання різних кольорів спектра у вигляді набору числових характеристик певних базових компонентів.(Колірна модель)

     Основним інструментом роботи з кольорами в графічному редакторі є..( Палітра кольорів)

     Шрифт або кілька шрифтів, що мають стилістичне єдність накреслення.(Гарнітура)

     Відстань між базовими лініями сусідніх рядків.(Інтерліньяж)

     Яку кількість шрифтів використовувати? (Не більше 3-х накреслень.)

     Редактор векторної графіки з відкритим вихідним кодом, який за своїми функціональними можливостями і набором інструментів ні в чому не поступається таким популярним програмним продуктам, як Adobe Illustrator, CorelDraw, Xara X. (INKSCAPE)

     Власний формат збереження зображень в INKSCAPE .. (.svg.)

     Процес формування книжкових, журнальних, газетних сторінок складання визначеного формату із заздалегідь підготованого основного і додаткового тексту, таблиць, ілюстрацій, формул, декоративних елементів, колонтитулів, колонцифр.(Верстка)

     Поєднання персонального комп'ютера та спеціального програмного забезпечення для створення макету для друку в типографії або на принтері.( Комп'ютерна верстка)

     Назвіть інструменти, якими ми можемо впливати на контраст (Шрифт, розмір, накреслення, колір)

     Органічна єдність, цілісність, гармонія; наявність стрункого і чіткого макету, в якому елементи об’єднуються за законами співмірності, симетрії та пропорційності.(Архітектоніка видання)

Висновок: узальнили знання, оголошення результатів

5.3 Запитання від команди «Незакінчене речення» (двобій)

Кожна команда по черзі називає питання –означення, інша дає відповідь одним словом.(По 6 запитань)

Викладач.

Графіка — вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору. Твори можуть мати як монохромну, так і поліхромну гаму.

Графічний — виконаний у стилі графіки.

Графіка поділяється на різновиди. І зараз ми уточнимо на які саме. Ви готували питання по історії виникнення графіки, її різновиди. Розпочинаємо двобій

 

Можливі варіанти запитань:

1 команда

  1. Станкова графіка в залежності від характеру техніки підрозділяється на два

типи: (…) і (…).

  1. Станкові твори друкованої графіки широко використовуються для оформлення (…).
  2. Найтрадиційнішим різновидом графіки й досі залишається (…).
  3. (…) - одна з найпопулярніших технік друкованої графіки.
  4. (…) - це вид графіки, в якому зображення отримують друкуванням, як і в гравюрі, але іншими способами.
  5. Розрізняють (…) види комп’ютерної графіки.

Відповіді: 1. Естамп і малюнок; 2. Інтер’єрів;

3. Малюнок; 4. Ліногравюра; 5. Прикладна графіка; 6. Три.

 

2 команда

  1. Графіка, твори якої мають самостійний характер(..)_
  2.  Що означає в перекладі слово "графіка"?(…)
  3. Вид друкованої графіки, гравюра на дереві (…)
  4. Художній твір, виконаний в агітаційних, рекламних чи навчальних цілях.(…)
  5. Вид прикладної художньої графіки, що обслуговує сферу виробництва і збуту промислової продукції
  6. Плакат, який пропагує базові соціальні цінності.

Відповіді: 1.Станкова. 2.Пишу, дряпаю, малюю.

3.Ксилографія. 4. Плакатна. 5. Промислова.

 6. Соціальний

5.4 Творча робота студентів в малих групах

До  графіки також відноситься такий вид як реклама. Яку роль відіграє вона в суспільстві? Яка психологія кольорів? Для чого призначена? Відповіді на ці питання сьогодні підготували студенти.

А зараз запрошуються студенти першої групи для висвітлення питання «Вплив кольорів на ефективність реклами» (презентація).

Які є запитання до виступаючих?

Запрошуються студенти другої групи для висвітлення питання «Товарний знак та його призначення» (презентація).

Які є запитання до доповідачів?

Дякую за підготовлені презентації. Ви віднеслись з відповідальністю до поставленого вам завдання і показали ґрунтовні знання.

 

22 хв

 

 

 

 

 

 3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з філвордом

Слайд 4

 

 

 

 

 

 

Посилання на дошку для результату

https://jamboard.google.com/d/1hAZ_5dI2SRKtXzFOT7ZUuQkEfPigQ_MdCAbiWiUWXDc/viewer?f=0

 

 

Посилання на вправу https://jamboard.google.com/d/1hAZ_5dI2SRKtXzFOT7ZUuQkEfPigQ_MdCAbiWiUWXDc/viewer?f=1

 

 

 

Слайди 7-17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання

 

Слайд 20

 

 

6. Практична робота студентів за ПК

Наступний крок нашої роботи «Від теорії до практики»

Перед тим, як розпочати виконання практичної роботи, повторимо основні правила з техніки безпеки при роботі з ПК.

6.1.Правила ТБ

Вам необхідно назвати основні правила ТБ. Отже розпочинаємо ….

1. Працюючи на комп’ютері, не можна торкатись тильної сторони комп’ютера, проводів живлення і пристроїв заземлення

2. Не можна працювати з мокрими руками і в вологому одязі;

3. Відстань від очей до екрану повинна бути не менше 60-70 см;

4. На робочому місці потрібно сидіти не сутулячись і не нахиляючись;

5. В разі появи запаху горілого повідомити викладача і виключити комп’ютер.

6.2. Робота за ПК

А зараз сідаємо на свої робочі місця. Вам потрібно створити у вибраному вами редакторі:

1. Вітальну листівку

2. Візитку

3. Логотип

По завершенню роботи зберегти роботу як зображення та надіслати на дошку за посиланням https://jamboard.google.com/d/1hAZ_5dI2SRKtXzFOT7ZUuQkEfPigQ_MdCAbiWiUWXDc/viewer?f=2 для демонстрації

 

20 хв

 

Слайд 21

 

 

 

 

 

 

 

Вправа

«Мікрофон»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Диференційоване завдання

 

 

 

7. Поточний контроль виконання роботи

Проводиться в період самостійної роботи студентів.

Під час виконання завдань практичної роботи  викладач відповідає на питання, які виникли у студентів, та допомагає, якщо це необхідно.

 

 

8. Підведення підсумків заняття

8.1 Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок студентів

На занятті ви закріпили теоретичні та практичні знання, вміння та навички працювати з зображеннями у різних програмних забезпеченнях Тож, підведемо підсумки. Повернемося до вправи «Очікування».

-Чи справдилися ваші очікування? Надішліть свої враження від заняття на дошку https://jamboard.google.com/d/1qWjAjRHLwNl9IDz_litzmKxidQFdrsPZWhcm7f_dud0/viewer?f=0:

   8.2 Аналіз рівня активності студентів. Самооцінка знань. Нагородження сертифікатами

 

3 хв

 

Слайд 22

9. Домашнє завдання

На платформі «Всеосвіта» виконати веб-квест «Комп’ютерна графіка»

Використані джерела:

  1. Кащеєв Л.Б. Інформатика. Основи  комп’ютерної графіки: Навчальний посібник / Л. Б. Кащеєв, С. В. Коваленко.— Х.: Видавництво «Ранок», 2011.— 160 с.— (Курс за вибором).
  2. Березовський В.С., Потієнко В.О., Завадський І.О. Основи комп’ютерної графіки. Навч. посібник. — 2-ге вид., допов. та дооп. — К.: Вид. група BHV, 2009. — 400 с.: іл

Ресурси в Інтернеті:

 

1 хв

 

Слайд

https://vseosvita.ua/webquest/play?id=2000&id_user=471871&hash=4bd9e7d5

 

 

 

 

Викладач                                                     Оксана ПЛИГАНЬ

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Плигань Оксана
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку