Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок підсумково - узагальнюючий з теми: « РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО

Про матеріал

ПІДСУМКОВО – УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ . « РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)»

Урок дослідження .

Мета: підвести підсумки процесу «перебудови» в СРСР, виділити його складові ( прискорення, гласність , політичні реформи) , дати їм аргументовану характеристику, визначити причини та прояви національно-визвольних рухів, змісту нового політичного мислення в зовнішній політиці, оцінити спроби різних політичних сил - врятувати Союз від розпаду (в т. ч. ДКНС), назвати причини економічного розвалу СРСР, тлумачити поняття «перебудова», «прискорення», «гласність», «путч» та інші;

Перегляд файлу

ПІДСУМКОВО  – УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ З ТЕМИ . « РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)»

Урок дослідження .

Мета: підвести підсумки  процесу «перебудови» в СРСР, виділити його складові      ( прискорення, гласність , політичні реформи) , дати їм аргументовану характеристику, визначити причини та прояви національно-визвольних рухів, змісту нового політичного мислення в зовнішній політиці, оцінити спроби різних політичних сил - врятувати Союз від розпаду (в т. ч. ДКНС), назвати причини економічного розвалу СРСР, тлумачити поняття «перебудова», «прискорення», «гласність», «путч» та інші;

   Розвивати хронологічні, оціночні, просторові історичні компетенції;

Виховувати учнів у дусі патріотизму, громадянської самосвідомості

Обладнання: підручник , картки з завданням групам, фото, відео фрагмент      « Остання промова М.С.Горбачова.».

                                              Хід уроку.

  1. Орг. момент.
  2. Мотивація.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Підведення підсумків.

І. Організаційний момент.

Учитель: « Ми закінчили вивчати тему: « РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)». Вивчаючи тему ви зустрілися з постаттю генерального секретаря, першого президента  СРСР М.С.Горбачова. Сьогодні ми маємо різні погляди на його діяльність, деякі люди його обвинувачують в розвалі Радянського  Союзу. Деякі хвалять. Тому ми сьогодні з вами будемо намагатись установити власний погляд на цю історичну постать. І проведемо урок в формі дослідження.

1. Я пропоную вам переглянути відео фрагмент « Остання промова М.С.Горбачова.». (4хв.30с). Учитель: Так закінчила своє існування величезна держава, держава, яка перемогла фашистську  Німеччину, першою освоїла космос, створила ядерну зброю і по багатьом іншим аспектам була першою в світі. Дійсно до її розпад діяльність  М.С.Горбачова? Намагаючись знайти відповідь на це питання давайте розділимось на три групи. Клас ділиться на три групи.

2. Завдання « Асоціативний кущ » Я  на дошці записала прізвище М.С.Горбачов запишіть поряд ваші асоціації. Учні називають

Перебудова; Учитель: 

Прискорення

Гласність;

Демократизація;

Антиалкогольна компанія; Все це ми можемо назвати

Закінчення « холодної війни »; одним словом  - реформи ?

Поява багатопартійності;

Роззброєння;

« Чорнобильська катастрофа .»

 

Учні відповідають .
3. Давайте з вами з`ясуємо чи  була необхідність проведення в Радянському Союзі реформ? Учитель на дошці вивішує аркуші  з написом 

 

 

 

Учні  1 групи отримують завдання  назвати  причини реформ.

Учні 2 групи отримують завдання назвати реформи.

Учні 3 групи назвати наслідки реформ.

( Усі учні отримували домашнє завдання знайти в мережі Інтернет відгуки відомих людей  про діяльність М.С.Горбачова.)

Учні 1 групи називають причини реформ і на  окремих аркушах прикріпляють їх до фрагменту таблиці «причини»

Учитель : Давайте підтвердим наше бачення причин реформ документальними  свідченнями історичних діячів тієї епохи. Учні зачитують відгуки які знайшли і прикріпляють внизу таблиці  «причини».

Леонід Кравчук, перший президент України :«Нам хотілося, щоб все це змінилося: цей консерватизм, щорічні похорони генсека, щорічні виклики вночі писати від ЦК траурні документи... Все це настільки вже обридло, настільки було неавторитетним, що коли було проголошено перебудову й визначено основні її шляхи — насамперед науково-технічний прогрес (це те, на чому найдовше у своїй доповіді зосередився Горбачов: що нам потрібні нові технології, що ми не можемо відставати від Заходу) — це було сприйнято більшою частиною пленуму на «ура». ...Основне значення перебудови полягало в тому, що вона відкрила очі партійним керівникам, інтелігенції, політичній еліті на те, що ми відстали від західних країн на 50-100 років».


Валентина Кирилова, директор видавництва Соломії Павличко «Основи»
«Я добре пам'ятаю той час. Це була моя остання студентська весна на історичному факультеті. Ми не чекали жодних роз'яснень від викладачів кафедри історії КПРС. Ми все давно розуміли, жадали змін, хотіли правди та свободи. Або хоча б їхньої ілюзії. Курс на перебудову? Дайош перебудову! Ми потребували зміни напрямку руху, ми втомилися рухатися в нікуди. Це була надія».


Віктор Мусіяка «Те, що прагнення радикальних змін, згодом названих «перебудовою», декларували перші особи країни, було для нас, звичайних членів партії, яким і я, зокрема, був, знаковою подією. Назвав би це яскравим спалахом, своєрідним осяянням, на жаль, нетривалим.... Адже в нас справді зародилася надія, зокрема на те, що не лише країна, а й партія, її авангард, стане нарешті на новий, прогресивний шлях розвитку».
 

Сергій Шевчук
« Пригадую, як ми захоплювалися «раннім» Горбачовим, як збиралися біля екранів телевізорів, коли він виступав із промовами, кожна з яких розвінчувала великий міф. Слова були красивими, але за ними не виявилося діла».

 

 Учитель: “ Музичним символом тієї епохи стала пісня В.Цоя “ Ми чекаємо змін”( Учитель дає змогу учням прослухати приспів пісні.”

Учитель: « Як ми бачимо реформи були необхідні державі  і суспільство їх чекало . Слово надаємо другій групі,  які реформи намагався провести М.С.Горбачов? »

 Друга  група називає реформи.

Учитель: « Якими були наслідки цих реформ ?»

Третя група називає наслідки реформ.

Учитель: « Подивіться  на цю схему,  назвіть і доповніть її»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: «Як ви вважаєте міг   М.С.Горбачов зупинити цей процес? »

« Що можна сказати про події 19 – 21 серпня 1991р? З якою метою було створено ДКНС?

 

Учитель: « Подивіться  уважно на цю фотографію. І скажіть, пов’язані якось ці події з Нобелівською премією яку отримав М.С.Горбачов?»

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Reagan_and_Gorbachev_signing.jpg/220px-Reagan_and_Gorbachev_signing.jpg

 

І на завершення нашого уроку давайте надамо слово самому М.С.Горбачову і з`ясуємо чого він прагнув в своїй політиці? ( перегляд  до кінця відео фрагменту « Остання промова М.С.Горбачова .»

 

Домашнє завдання  « Напишіть твір – есе « Підсумок «перебудови»  М.С.Горбачова». 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку