Урок.Підсумок за розділом "Пишаємося рідною країною"

Про матеріал
Інноваційні прийоми та методи дають можливість раціональніше використати час уроку, зробити його цікавим, плідним і неповторним. Саме такі моменти навчального процесу сприяють розвитку й підтримці інтересу дитини до предмета, розвивають її творчі прагнення, креативність, роблять більш упевненою в собі та своїх силах.
Перегляд файлу

Підсумок за розділом “Пишаємося рідною країною»

Мета : забезпечити в ході уроку розуміння прочитаних творів ,сприяти формуванню вміння аналізувати твори за змістом і формою ,знаходження головного героя, збагачення словникового запасу учнів, розвивати емоції подиву, радості, пізнання, викликати бажання більше знати, творчо працювати ,виховувати в учнів любов до рідної землі.

 Обладнання: малюнки дітей до вивчених творів, макет мікрофона, плакат з девізом уроку »Хто багато читає, той багато знає. Хто швидко читає, той багато зробити встигає.»

 Хід уроку

І. Організація класу .

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Знову кличе на урок

голосний наш друг – дзвінок.

Тож сідаємо зручненько,

ведемо себе чемненько.

Роботу розпочати час

Багато справ сьогодні в нас.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання .

Перша група читає власні вірші про батьківщину .

Знай, люби свій рідний край і батьків не забувай !

В нас країна молода ,барвінкова, дорога.

 Ми про неї вірші вивчаємо і природу зберігаємо!

 Друга група проводить конкурс  на кращого читця вірша В. Сосюри «Як не любити той край» ,театр біля мікрофона ,додаткові запитання за змістом вірша задають учні .

Третя група- робота з твором Галини Кирпи «Мова моя» . Відповіді учнів на питання :«Що кожен може зробити, щоб рідній мові «було легше ходити».»

Оголошення теми, мети уроку та очікуваних результатів.

  Пропоную учням дізнатися, яку тему ми будемо розглядати на уроці, використовуючи метод «Дешифрувальник». Тему уроку зашифровую за допомогою цифр, під якими записані літери. Учням пропоную розшифрувати і оголосити тему уроку.

Підсумок за розділом «Пишаємося рідною Україною»

На сьогоднішньому уроці ми з вами підведемо підсумок за прочитаними творами розділу, де красу землі , красу життя  й природи змальовано так влучно й виразно.

1.  «Літературна вікторина». За наведеними цитатами, учні мають впізнати героїв твору.

-Не відома горам тиша: буйні води катить…? (Тиса)

-А по той бік гір чимдуж поспішає долом …? (Уж)

-Крізь Донбас  повз терикони мчить ….без перепони  (Донець)

-Ось…біжить невпинний, річка –символ України?  (Дніпро)

-Яку назву має твір в якому мова йде про річки рідного краю?

(Володимир Лучук «Скільки річок в Україні»)

2. «Впізнай мене». Деяким учням пропоную виступити від імені головного герою твору «Євшан»

Хто я?-Народжуюся не на землі, а в душі людини. (Євшан)

-Як я зможу допомогти людині, котра зовсім забула свою вітчизну, мову? (Треба вдихнути полинового запаху євшану)

Учні демонструють ілюстрації до твору «Євшан».

3.  Гра «Відлуння». Один учень  називає письменника, а решта учнів – його твори.

 -Володимир Сосюра……(«Як не любити той край…2)

-Ліна Костенко…………..(«Усе моє, все зветься Україна»)

-Надія Кир’ян ………..(«Євшан»)

-Володимир Лучук…….(«Скільки річок в Україні?»)

-Василь Сухомлинський….  («Не забувай про джерело»)

-Галина Кирпа…. ……                  («Моя мова»)

4.Фізкультхвилина.

5. «Лист-запитання від письменника». 

-Що вам відомо про мій життєвий шлях? Відповіді учнів.

Народився Василь Сухомлинський в селі Василівці в бідній селянській сім’ї. В родині було 4 дітей, і всі стали вчителями. .

 Василь Сухомлинський вчився в медичному технікумі, але незабаром пішов звідти, вступив на робочий факультет.

 У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села; працював викладачем української мови і літератури в Онуфріївській середній школі. Саме мати хлопчика спонукала його до педагогічної діяльності, бо бачила у ньому потенціал.

6. Читання оповідання Василя Сухомлинського. Опрацювання змісту за прийомом «6 капелюхів»

-Пригадуємо роботу 6 капелюхів. Я вдягаю білий капелюх і ми починаємо отримувати інформацію. Слухаємо початок оповідання, слідкуємо, бо білий капелюх може перейти до кожного з вас ( починає вчитель і у певному місці передає капелюх учневі).

Опрацьовуємо прочитане за допомогою вибіркового читання за питаннями вчителя. Білий капелюх переходить тому, хто відповідає.

Чорний капелюх

  • Що сталося з джерелом?( Джерело висохло)
  • Хто винен у тому?( Винні люди, які переїхали в село)

Жовтий капелюх

  • Як люди раніше дбали про джерело?
  • Що позитивного передавали люди з покоління в покоління?

Червоний капелюх

-Які почуття виникають на початку, в середині, в кінці твору?

Зелений капелюх

  • Чи можна було не допустити такого кінця? Як саме?

Синій капелюх

  • Чого навчило нас це оповідання? З якою метою В. Сухомлинський написав твір?

 7. Тестування «Так чи ні»

На місці цього пустиря, багато років тому був глибокий ставок. (Так)

Викопали тут ставок запорожці після битви під Жовтими Водами. (Так)

Зійшлися селяни на раду й ухвалили; кожен, хто скупався у ставку мусить набрати відро мулу і висипати в поле. (Так)

Та ось хтозна- звідки приїхала в село сім’я. Усіх їх прозвали Неприкаяними. (Так)

Поселилися вони на околиці села і до ставка ніколи не ходили. (Ні)

Багато підлітків, а потім і дорослих перестали купатися в ставку. (Ні)

Кожному думалось « На мій вік вистачить.» (Так)

І ставок щез. Тільки спогад про нього лишився. (Так)

Напившись води, не забувай про джерело, з якого вона витікає. (Так)

ІІІ. Підсумок.

Рефлексія.

 Вправа «Відкритий мікрофон

- Як ви зрозуміли девіз нашого уроку?

 Пояснення домашнього завдання.

Перша група- відповісти на запитання підручника ,друга група-скласти кросворд до одного із вивчених творів у цьому розділі.

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку