Урок письма, розроблений для роботи з дітьми з особливими потребами. Тема. Письмо маленької букви "ге"

Про матеріал
Урок письма розроблений з урахуванням індивідуального підходу до навчально – виховного процесу дитини з ОП.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «МАРІУПОЛЬСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-

ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЛІЦЕЙ-ШКОЛА № 14»МАРІУПОЛЬСЬКОЇ

МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКА З ПРЕДМЕТА «ПИСЬМО»

ДЛЯ 1 КЛАСУ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ОСВІТОЮ

(ПОРУШЕННЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБИЛИ : УЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

НВК «ЛІЦЕЙ-ШКОЛА № 14»

ЛАВШУК ІРИНА ВАЛЕНТИНІВНА

АСИСТЕНТ УЧИТЕЛЯ

СИДОРЕНКО ВАЛЕНТИНА МИКОЛАЇВНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М. МАРІУПОЛЬ 2020 рік

Анотація до уроку письма з використанням новітніх технологій в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

 

 

В класі навчається дитина з порушеннями опорно – рухового апарату (ДЦП). Для неї характерна неспроможність повною мірою контролювати координацію рухів і м’язову силу, а також  «танцююча хода».

Урок письма розроблений з урахуванням індивідуального підходу до навчально – виховного процесу дитини з ОП. В ході уроку використовувалися методи і прийоми, направлені на розвиток дрібної моторики (масаж пальців, пальчикова гімнастика, корекція дрібних рухів під час роботи з природним матеріалом). Також були введені вправи у вигляді ігор на розвиток стереогнозу (сприймання предметів на дотик), що відіграють важливу роль у розвитку пізнавальної діяльності учня. На уроці  передбачається робота з корекції рухової сфери під час фізкультпауз, що дозволяє зняти фізичну напруженість та активізувати рухи дитини з ОП.

Використані методи і прийоми дозволяють створити позитивну мотивацію на  уроці, підтримати активність і самостійність дитини, формувати вміння довільно спрямовувати увагу.

До уроку додається роздатковий матеріал для групової роботи на етапі мотивації, текст з питаннями для аудіювання.

Список використаної літератури під час підготовки до уроку:

  1. Українська мова. Робочий зошит для 1 класу (2 частина).

Л. Тимченко. Видавництво «Ранок» м. Харків, 2018 р.

          2. Буквар. Підручник для 1 класу (2 частина). Л. Тимченко. Видавництво «Ранок» м. Харків, 2018 р.

          3.  О. В. Чеботарьова. Дитина із церебральним паралічем. Видавництво «Ранок» м. Харків, 2018 р.

 

 

 

 

 

 

 

1клас з інклюзивною освітою (порушення опорно – рухового апарату)

Урок письма

Тема уроку. Письмо рядкової букви г («ге»)

Тип уроку: комбінований

Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, розповідь, робота з текстом, робота в парах, індивідуальна робота, групова робота, мультимедійна.

Задачі уроку:

Ключові компетентності: формувати вміння вчитися, розмірковувати, запам’ятовувати та відтворювати навчальний матеріал, виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова.

Загальнокультурна: розвивати норми культури мовлення і письма.

Здоров’язберігаюча  компетентність – викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ, дотримання правильної постави під час письма.

Інформаційно – комунікативна компетентність: формувати вміння працювати з текстовою інформацією.

Предметні компетентності : вчити учнів писати маленьку букву г («ге»), правильно з’єднувати її з іншими літерами в словах, удосконалювати вміння робити звуко –буквений аналіз слів; розви­вати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас.

Корекційна: розвивати дрібну моторику рук, просторову орієнтацію; розви­вати усне зв’язне мовлення, вміння правильно формулювати думки, будувати речення. Виховна: виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання, вміння працювати у взаємодії один з одним і слухати інших.

Обладнання: картки із завданнями, комп’ютер, проектор, лего – конструктор, індивідуальна дошка з крейдою, фішки для звукових схем, пазли, шаблони букв.

 

 Хід уроку

Зміст уроку

Вправи для дитини з особливими потребами

Вчитель

Асистент

І. Організаційний момент.

1. Привітання. Психологічний настрій на урок.

Ось і все!

Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно!

Усміхніться

І на мене подивіться!

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

 

Організовує учнів, створює позитивну атмосферу

Слідкує за поведінкою і робочим місцем дітей

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. а) Вступна бесіда.
  • Щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити на уроці, треба відгадати загадку.

У лісах струмки пустила,

Землю травами встелила.

Перші квіти принесла

Наша чарівна … (Весна)

  • Чи любите ви весну? Чим вона вас радує? Які ознаки весни ви знаєте? (за малюнками) (Додаток 2)

б) Гра «Знайди зайве слово». Добір слів до опису весни. Робота в групах. (Додаток 3)

- Складіть речення.

в) Презентація роботи груп, складання тексту (усно)

 

 

2. Аудіювання тексту «Весна» (Додаток 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Пори року»; вибирає картинки з ознаками весни (Додаток 1)

 

 

 

 

Робота на індивідуальній дошці крейдою

 

 

 

 

 

 

Запитує учнів і вислуховує відповіді

 

 

Допомагає учням, перевіряє роботу

 

 

 

 

Проводить, слідкує за роботою дітей

 

 

 

 

 

 

Слідкує за виконанням завдання

 

 

 

Допомагає учням

 

 

 

 

 

 

Слідкує за роботою на індивідуальній дошці дитини з ОП

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Дослідження звуків мовлення.

Виділення звуків [г] [г’], їхня характеристика.

- Якими звуками починаються слова голуби і горобці? Який він? Викладіть схему слова голуби.

- Де з’явилися перші листочки? (На гілках)

- Виділіть перший звук у слові гілка. Який він? Викладіть схему цього слова.

- Порівняйте звуки.

 

 

 

 

 

Проводить, слідкує за відповідями учнів

 

 

 

 

Слідкує за викладанням схем

ІV. Музична фізкульхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=HkPFc4JK8Qo

 

Рухи виконує сидячи.

Вмикає музичний супровід

Слідкує за виконанням рухів

V. Робота над новим матеріалом.

1. Порівняння  друкованої і писемної букви г.

- Розгляньте велику і маленьку друковану букву Г,г , порівняйте форму, розмір. Які предмети вони нагадують.

- Складіть букву г з лего – конструктора.

2.Ознайомлення і аналіз писемної маленької букви г:

а)порівняння друкованої і писемної букви г;

б)графічний аналіз рядкової букви г, конструювання букви з елементів – шаблонів.

- На що схожа буква «ге»? (На гачок)

- Із скількох елементів складається буква? (З одного).

- Як називається цей елемент?

в) розв’язання графічних прикладів  (Додаток 5)

- Який елемент отримали під час розв’язання прикладів?

3. Письмо малої букви г:

а) виконання розчерків для написання малої букви г різнокольоровими олівцями, наведення букви у зображенні гусенятка (с. 8 пропису)

- Де заховалася буква г?

- Чи зимують дикі гуси в нашій місцевості?

-Коли вони повертаються додому?

-Чи нагадує ця буква шию гусенятка?

б) викладання букви г з грубих ниток на парті;

в) показ письма рядкової букви г;

https://www.youtube.com/watch?v=PXWmO8XgvHA

 

г) письмо букви в прописах (с. 8, перший рядок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ліплення букви з пластиліну

 

 

 

Проводить

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкує за правильною посадкою під час письма, розташуванням зошита,

триманням зошита, триманням ручки.

Вмикає проектор, пояснює написання букви

 

Допомагає учням правильно писати букву

 

 

 

Допомагає учням у виконанні завдань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкує і допомагає виконувати роботу дитині з ОП, слідкує за її правильною посадкою під час письма, розташуванням зошита, триманням ручки

 

 

 

Допомагає учню з ОП правильно писати букву

VІ. Пальчикова гімнастика «Пташка», «Жук» (Додаток 6)

 

Показує і виконує разом з дітьми

Виконує разом з дітьми

VІІ. Письмо складів і слів з буквою г.

1. Робота із з’єднанням гр

-Придумайте слова, в яких є поєднання букв гр (гриб, граб, грак, гроза).

 

 

-Складіть слова з букв третього рядка. Щоб було легше, відгадайте загадки. (Додаток 7)

- В яку пору буває перший грім?

-Запишіть ці слова.

 

 

2.Робота із з’єднанням букв аг. Гра «Розвідник».

- Знайдіть на с. 8 слова, в яких зустрічається це поєднання букв.

- Скільки складів у цьому слові? Який склад наголошений?

- Запишіть це слово.

Гра «Пазли» (складає ці слова) (Додаток 8)

Проводить роботу

 

 

 

 

Допомагає учням

 

 

 

 

 

Слідкує за виконанням роботи.

 

 

 

 

 

Проводить, звертає увагу на подвійний наголос

Слідкує за викладанням пазлів, допомагає дитині з ОП

 

Допомагає учням

 

 

 

 

 

Слідкує за виконанням роботи.

 

 

 

 

 

Допомагає учням

VІІІ. Робота над реченням.

  1. Читання тексту буквара «Весна в лісі».

-Прочитайте текст, уявіть картину, описану в ньому. Які фарби ви б використали?

- Прочитайте перше речення. Порівняйте його з реченням в прописах.

- Що в них спільного?

- Про що йде мова? (Про сніг)

- Що саме сказано про сніг? (Що він розтанув)

- Чим відрізняються ці речення? (В першому реченні 2 слова, а в другому - 4).

- Як пишуться слова в реченні?

- Як пишеться перше слово?

- Що ставимо в кінці речення?

- Запишіть речення і підкресліть у словах малу букву г.

 

 

 

Під час обговорення дитина з ОП виконує самомасаж з шишкою

 

 

 

 

 

 

 

Складає схему речення

 

Проводить

 

Допомагає учням правильно формулювати відповіді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Допомагає складати схему речення,

слідкує за правильністю виконання завдання

IX. Закріплення матеріалу.

  1. Гра «Склади букву» (Додаток 9)

 

  1. Рефлексія (робота в парах).

Письмо пальчиком по спині сусіда (Додаток 11)

Гра «Відгадай букву» (Додаток 10)

Проводить гру

 

Слідкує за виконанням роботи.

Допомагає дитині з ОП, слідкує за поведінкою

Слідкує і допомагає у виконанні завдання

Х. Підсумок уроку.

- Яку букву вчилися писати на уроці?

- Який звук вона позначає?

- З яких елементів складається?

 

Проводить

Допомагає дитині з ОП відповідати на питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Гра «Пори року»

 

 

Вибрати малюнки – ознаки весни.

 

https://fs01.vseosvita.ua/01007529-76db/003.jpg
https://fs01.vseosvita.ua/01007529-76db/008.jpg
https://fs01.vseosvita.ua/01007529-76db/006.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\4. БУКВИ ДЗВ-ГЛУХ. ПР. УРОКИ 57-\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\ВЕСНА\vesnakartinki4.jpgD:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\4. БУКВИ ДЗВ-ГЛУХ. ПР. УРОКИ 57-\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\ВЕСНА\b18b609c23702e197f34fed17d1f7aa8.jpg

 

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\4. БУКВИ ДЗВ-ГЛУХ. ПР. УРОКИ 57-\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\ВЕСНА\vesnakartinki7.jpgD:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\4. БУКВИ ДЗВ-ГЛУХ. ПР. УРОКИ 57-\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\ВЕСНА\vesnakartinki6.jpgD:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\4. БУКВИ ДЗВ-ГЛУХ. ПР. УРОКИ 57-\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\ВЕСНА\e7ef6d122ec1dcf1da97c37d99979529.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Гра «Знайди зайве слово»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

ВЕСНА

Настала тепла весна! Лагідно гріє сонечко. Розтанули сніги. На галявинах з’явилися перші квіти. На голому гіллі дерев показалися маленькі зелені листочки, а на гілках  верболозу – пухнасті сіренькі котики.

Галинка, Грицько й Ігор гуляють у парку. Діти пригощають птахів крихтами хліба. Голуби задоволено гулять. А маленя горобці купаються в калюжі. Навкруги чутно веселий сміх. Гарна і радісна весна!

  1. Яка пора року настала?

а) весна;

б) осінь;

в) літо.

     2.  Що з’явилось на голому гіллі дерев?

а) сіренькі котики;

б) перші квіти;

в) зелені листочки.

     3. Хто гуляв у парку?

а) Галинка. Грицько, Іван;

б) Галинка, Грицько, Ігор;

в) Марійка. Грицько, Ігор.

     4. Яких птахів побачили діти?

а) горобців;

б) голубів;

в) голубів і горобців.

 

 

Додаток  5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Пальчикова гімнастика

142644.jpgДерево

Має стовбур дерево, багато гілочок.

Листячком зеленим, бавить діточок.

 

Притиснути  руки тильною стороною одна до одної. Пальці розставлені та підняті догори. Рухати кистями і пальцями.

 

 

 

 

 

mota_ru_0042801-crop.jpgПташка

У садочку вишні спіють — от малята порадіють!

Птахи різні прилетять, з  ними ягід поїдять.

IMG_2254.JPGДолоні повернуті до себе, великі пальці випрямлені від себе і переплетені (немов чіпляються один за одного), великі пальці – головка, інші зімкнуті пальці – крила. Помашіть ними.

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків.

                                                                               (Грім)

 

Я кажу братові: - Ох,

З неба сиплеться горох!

-От дивак, - сміється брат,-

Твій горох адже це … (град)

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

 

 

 

 

Додаток 9

Гра «Влучний постріл»

На дошці записані елементи вивчених раніше прописних букв в розкид. Треба з’єднати їх так, щоб вийшла літера.

 

 

 

Додаток 10

Гра «Відгадай букву»

Учень отримує картки з наждачного пеперу і з заплющеними очима, обмацуючи, має визначити, яка це буква.

 

 

Додаток 11

Письмо пальчиком по спині.

Одна дитина «пише» пальчиком по спині певну букву, а друга повинна відгадати, що це за літера.

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
3032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку