Урок письма в 1 класі на тему : "Письмо елементів рядкової букви «у». Письмо рядкової букви у. Формування аудіативних умінь за віршем Л.Вознюк"

Про матеріал

Тема. Письмо елементів рядкової букви «у». Письмо рядкової букви у. Формування аудіативних умінь за віршем Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів.

Мета: продовжувати формувати поняття про букву як знак для позначення відповідного звука; ознайомити дітей з написанням рядкової букви у, вчити писати її окремо та у поєднанні з іншими елементами та вивченими буквами; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення учнів, графічні навички, дрібну моторику; виховувати працьовитість, інтерес до рідної мови,почуття прекрасного.

Обладнання: звукові схеми, фішки для звукового аналізу, набори малюнків, альбоми,кольорові олівці, конверти з картонними елементами букв для кожного учня, «Прописи».

Перегляд файлу

Урок (письмо)

Тема. Письмо елементів рядкової букви «у». Письмо рядкової букви у. Формування аудіативних умінь за віршем    Л.Вознюк. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів.

Мета: продовжувати формувати поняття про букву як знак для позначення відповідного звука; ознайомити дітей з написанням рядкової букви у, вчити писати її окремо та у поєднанні з іншими елементами та вивченими буквами; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення учнів, графічні навички, дрібну моторику;

виховувати працьовитість, інтерес до рідної мови,почуття прекрасного.

Обладнання: звукові схеми, фішки для звукового аналізу, набори малюнків, альбоми,кольорові олівці, конверти з картонними елементами букв для кожного учня, «Прописи».

Хід уроку

I. Самовизначення до діяльності

Стали дітки, підтягнулись,

Одне одному всміхнулись,

Тепер сядьте всі рівненько,

Попрацюємо гарненько.

II. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда за матеріалами уроку читання.

— Які букви ми вивчили на уроці читання?

— Які звуки вони позначають? Охарактеризуйте.

— Послухайте вірш. Яка з вивчених букв найчастіше «працює» у вірші? (Прописи с.18)

— Назвіть слова, в яких працює буква У.

— Розгляньте малюнок у Прописах на с.18. Як звати дівчинку ?

— Що в неї в руках ?

— Який настрій у дівчинки ? Який вираз обличчя?

Словникова робота: удосвіта, узори, уквітчала.

— Яка робота букви У в цих словах? (позначає звук [у] )

— Яким цвітом прикрасила дівчинка хустинку ? (цвітом маку та барвінку )

— Яку позицію займає звук [у] в цих словах ? Яка робота в букви У після приголосного ?

— Нитками якого кольору вишивала Устинка хустинку ?

— Розфарбуйте і ви так.

  1. Дописування літер.

— Буквоїд погриз великі та малі літери. Відновіть їх.

— Запишіть на останньому рядку.

III.  Створення ситуації успіху

  • Розгляньте малюнки у Прописах та схеми до них.
  • Чи правильно розмістили схеми під малюнками ? Встановіть відповідність.
  • Які звуки у словах можемо позначити буквами ?
  • Давайте їх запишемо.

IV. Створення проблемної ситуації та її вирішення.

  • Чи знаємо букву для позначення звука [у] ?
  • Можемо її написати ?
  1.  Повідомлення теми і мети уроку
  • Писану букву, що позначає перший голосний у слові кавун а  ми вже знаємо. А от як пишеться буква, що позначає інший голосний звук у цьому слові ? Про це ви й дізнаєтеся сьогодні на уроці. Отже, вам необхід­но навчитися писати рядкову букву  у. Для цього вам слід бути уважними, наполегливими та старанними.
  1. Ознайомлення з рядковою буквою у
  • Розгляд букви.
  • Графічний аналіз рядкової букви у. Виділення складових елементів.

(У дітей конверти з трьома елементами букв).

  • Подивіться на рукописну малу букву у. Із яких елементів вона складається?

(Діти дістають із конвертів картонні елементи: похилу лінію із заокругленням унизу та подовжену похилу лінію із петлею внизу).

  • Складіть на парті букву У. Який елемент покладете першим?
  • Тепер складіть букву А. Що вам потрібно зробити для цього?
  • Чи вийшло у вас скласти відразу обидві літери? Чому? Порівняйте елементи букв А та У. Складіть знову букву У.
  • Створення образу букви У в альбомах.
  • На що схожа буква У? Давайте перетворимо її на вужика.
  • Перший елемент стане голівкою. Намалюйте на ній дві жовті плямки. Другий елемент перетвориться на довгий тулуб.
  1. Підготовчі вправи. Пояснення та письмо елементів букви («прописи», с. 19, 1–2 рядок)

Перший елемент починаємо писати від верхньої рядкової, ве­демо вниз рухом на себе, трохи не доводячи до нижньої рядкової, робимо заокруглення праворуч, торкаючись лінії і пишемо вгору-вправо до верхньої рядкової.

Подовжена похила лінія з петлею внизу починається з верх­ньої рядкової, пишемо похилу лінію до нижньої міжрядкової, зао­круглюємо ліворуч і ведемо лінію, що утворює петлю, вгору-вправо так, щоб вона перетнула подовжену на місці збігу її з нижньою лі­нією робочого рядка.

  1.  Коментований показ учителем написання рядкової букви у

— Рядкова буква у складається з двох елементів: короткої пря­мої похилої лінії, заокругленої внизу праворуч, і нижньої петлі.

          Алгоритм написання рядкової букви у (додаток)

  Пишемо під рахунок раз-і, два-і.

Пальчикова гімнастика «Жук»

  1. Підготовчі вправи
  • Обведення пальчиком «випуклих» букв.
  • Письмо «у повітрі».
  • Обведення букви під рахунок учителя раз-і, два-і Прописи», с. 18, учні наводять ручкою зразок у клітинці зі стрілочками декілька разів, а потім виконують завдання в рядку)
  1. Обведення букви під рахунок учителя раз-і, два-і Прописи», с. 19,3-ій рядок)
  2. Порівняння написаного зі зразком
  3. Самостійне письмо букви.  Аналіз своєї роботи: визначення букви,яку вдалося написати найкраще

        — Намалюйте «найкращій» букві корону.

Фізкультхвилинка

1) У — В. п.: стійка на лівій нозі, пра­ву — в сторону на п’яту. Ліва рука внизу, праву зігнуто в ліктьовому су­глобі і відведено в сторону, передпліч­чя догори.

— Те саме в інший бік.

— В. п.

2) А — В. п.: широка стійка, ноги нарізно, руки перед грудьми. 1 — руки в сторони. 2 — В. п. 3   — руки вперед. 4 — В. п.

  1. Письмо слів з рядковою буквою У.
  • На наступному рядку записане слово. Прочитайте його.
  • Хто і коли кричить Ау ?

Слово Ау пишеться безвідривно. Для цього з’єднувальний елемент букви А ведемо до верхньої рядкової лінії. Потім , не відриваючи ручки, пишемо букву У. Таке поєднання букв називається верхнім безвідривним.

Писати Уа з відривом ручки. Закінчуємо букву У на середині рядка. Потім дописуємо до неї букву А.

  • Як називається таке поєднання букв? (Середнім, відривним)

Учні самостійно прописують слово за зразком у прописах.

  1.  Письмо пар безвідривно з'єднаних малих у.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота за таблицею з'єднань.
  • Роздивіться елементи, що записані на рядку. Це рядкова буква у в поєднанні з іншими буквами.
  • Спробуйте за таблицею визначити вид з’єднання. (Верхнє, нижнє чи середнє).
  1. Коментар до написання даного з’єднання
  2. Письмо опрацьованого з’єднання
  3. Виконання ігрових завдань
  • Завдання «Збери й запиши літери». Учні проводять ручкою по лініях і почергово з'єднують елементи, утворюючи писані літери. За результатами виконання вправи діти мають написати такі літери (згори вниз): а, у, А.
  • Гра «Пошуковець»

Знайдіть серед букв заховані слова ау, уа та підкресліть їх.

  • праоваоаоаудвлаопоруажідвлпоршнллбаулпопррауоїл
  • орлолоуадплроршноуалдрплороауждєдлалорпшнуадлр
  • лпортбйїкщуалілоарааудрлрьєгкаудплрруадвідпалрш
  • Розфарбовування з граматичним завданням

— Покажіть на малюнках рибку, огірок, равлика, кенгуру, яблуко.

— На які дві групи можна поділити ці предмети?

— Назвіть слова, в яких є звук [у] та буква у. Розфарбуйте ці малюнки.

  1. Творче завдання.

Учитель пропонує дітям роздивитися сюжетні картинки та уявити, які звуки чуються на них. Діти підписують малюнки вигуками, що складаються зі знайомих їм писаних літер.

Дівчинка співає: «А-а-а!»

Дитина злякалася собачки: «А-а-а!»

  1. Графічний диктант
  • Три рядкові букви а;
  • Три рядкові букви у;
  • Двічі слово ау;
  • Двічі слово уа.

VI. Рефлексія

Гра «Завершуємо думку»

На уроці письма ми познайомилися з… (малою писаною буквою  у).

Ми навчилися цю букву… (писати).

Ця літера складається із… (двох елементів). (Кілька учнів дають пояснення.)

Ще ми повторили написання знайомих нам… (писаних літер А, а, малої та  великої).

На уроці мені найбільше сподобалося… (індивідуальні відповіді учнів).

Вчитель відзначає найбільш старанних першокласників.

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
4820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку