Конспект уроку з навчання грамоти на вивчення літери Дд. На даному уроці я використала цікаві завдання для розвитку графічних здібностей учнів .
Тема: Письмо малої букви д. Підготовчі графічні вправи . Написання букви в складах і словах . Розвиток зв’язного мовлення « Опис зовнішнього вигляду дятла»
Мета: вчити учнів правильно писати малу букву д , склади, слова із нею, правильно з’єднувати її з іншими літерами; розвивати увагу до слова, усне мовлення, мислення, творчість, збагачувати словниковий запас;виховувати любов до рідної мови та каліграфічні навички;сприяти співпраці дітей, розвиткові творчих здібностей, створювати ситуацію успіху для кожної дитини на даному уроці; формувати вміння вчитися, організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця.
Обладнання: звукові фішки, малюнки, конверти з буквами ,картинки для опису дятла , електронний варіант написання літери д,малюнки дятла , електронні версії пальчикової гімнастики ,зразки писаних та друкованих літер,музична фізкультхвилинка.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок.
-А , щоб наш урок пройшов гарно , давайте прокажемо нашу молитву .
Благослови нас , добрий Боже,
Благослови нас, Божа Мати .
У ласці мудрості і мирі ,
Щасливо наш урок почати .
- За виразом обличчя я бачу, що настрій у вас чудовий. Я бажаю, щоб він залишився таким до кінця уроку.
- До якого уроку приготувались ?
( до уроку навчання грамоти - письма)
( пишемо )
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Повторення правил сидіння за партою під час письма
2. Повторення гігієнічних правил письма
Учні повторюють, як правильно сидіти під час письма, класти зошит на парту, тримати ручку в руці. Демонструють в повітрі рух пальців під час зображення овалів, прямих і вертикальних ліній.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бліц турнір.
ІІІ. Робота над новим матеріалом
— Тема нашого уроку — написання малої букви Д. Отже, наше завдання — навчитися писати малу букву Д і поєднувати її з іншими буквами. Ми повинні навчитися писати склади і слова з новою буквою.
Загадка
Що повітря очищає,
Вдень від спеки захищає.
Щей від вітру в час негоди ,
Є частинкою природи.
(Дерево)
З жолудя він проростає,
В кроні сил чимало має.
Кабани плоди смакують,
Люди міць його цінують.(Дуб)
— Доведіть, чому загадка має таку відгадку?
— Який перший звук ви чуєте під час вимови слова Дуб?
— Чи зустрічається перешкода під час вимови звуку [д]?
— Які мовні органи створюють перешкоду?
— Отже, який це звук?
— Відшукайте фішку, якою позначається звук [д].
Цілий день працюю в гаї.
Діловито дзьобом б'ю.
Я не цвяхи забиваю,
Я комахи дістаю. (Дятел)
— Хто бачив дятла? Хвилина спостережливих (Вивісити таблиці з різними птахами.)
— А хто відшукає його серед цих птахів?
— Дятел — дуже корисний птах, тому що поїдає багато шкідників. Його називають лісовим лікарем, або лісовим санітаром.
— Який перший звук у цьому слові?
— Який це звук?
— Покажіть друковану букву Д.
Робота в парах
З букв, що є у ваших конвертах складіть слова і зробіть звукову модельку.
І – й ряд ІІ. ряд ІІІ. ряд
Дорога Диня Двері
Фізкультхвилинка
1.Ознайомлення з буквою
Дрібний дощик-дивачок
Нам танцює гопачок.
Дім, дерева і доріжки
Допоміг помити трішки.
Ще й для дівчинки Даринки
Дощ залишив дві краплинки.
2.Графічний аналіз букви
3.Письмо малої букви.
- Порівняйте букву д з друкованою буквою. Чи схожі вони? Отже, нам потрібно добре їх запам'ятати. Мала писана буква д Складається з овалу та петлі. Подивіться на зразок у зошиті. Як пишеться овал, ви вже знаєте. Подивіться, я буду писати на дошці. Буква д Починається трошки нижче верхньої рядкової лінії, ведеться ліворуч вгору до верхньої рядкової лінії, заокруглюємо біля неї на півовал, торкаємося нижньої рядкової лінії і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії, з'єднуючи з початком овалу; потім від верхньої рядкової лінії, торкаючись овалу, ведемо пряму похилу вниз, біля міжрядкової лінії заокруглюємо на петлю і закінчуємо, перетинаючи нижню рядкову лінію. Другий елемент букви д Схожий на другий елемент букви У. (Показати ще раз, як пишеться буква д без коментарів.)
4.Робота в зошиті
а) «написання» букви у повітрі під рахунок (з відкритими і закритими очимам);
б) обведення зразка у зошитах по пунктирах ;
в)самостійне написання букви до кінця рядка.
5 Продовження роботи в зошиті .
а) написання складів , буквосполучень, слів.
Учні читають склад і пізнають з якого він слова . Потім пишуть слово в зошит . Перед написанням визначають кількість складів у слові , називають звуки , вводять слово в речення .
Аналогічно працюють з іншими складами .
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
6. Списування друкованого речення .
Після читання й аналізу слів учні пишуть речення рукописними буквами , перевіряють правильність виконання завдання .
7. Диктант складів , слів , речень .
Ре, ал, му,ско,ви , прі,дім,мед, дуб,дрова .
У діда Романа сад. Там дерева квіти.Роман садівник .Він посадив молоду смородину.
IV. Підсумок уроку.
-Яку букву навчились писати ?
-Які звуки вона позначає на письмі?
-Доберіть слова із звуками [д] [д'], які відповідають на питання
що робити?( ходити, дружити, садити, кидати, будувати.)