Урок: навчання грамоти.
Тема: Звук [у]. Буква Уу. Звуко-складовий аналіз слів, побудова їх моделей. (с.23)
Мета: сприяти дальшому усвідомленню дітьми відмінності між звуками і буквами; повторити вивчені літери;
вдосконалювати навички звукового аналізу слів;
розвивати пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, фонематичний слух;
виховувати бережливе ставлення до природи і тварин.
Обладнання: фішки для моделювання, мультимедійна система, іграшки
зайчика і удава, енциклопедія.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу. (слайд 2)
Яскраве сонечко надворі
Кидає промінці на нас.
Воно радіє, що сьогодні
Ви знов прийшли в цей світлий клас.
-
Любі мої діти! Я рада бачити вас всіх сьогодні таких радісних, чистеньких, охайних! Впевнена, ви прийшли до школи з гарним настроєм і з бажанням дізнатися чогось нового.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
-
Діти, коли я сходила з другого поверху, то мені зустрілися наші лісові знайомі.
-
А чи пам’ятаєте ви, хто до нас уже приходив на уроки навчання грамоти?
-
Правильно. Сьогодні до нас завітали і зайчик Чомусик, і Удавчик. Вони зустрілися теж по дорозі, виходячи з лісу. І вирішили разом відвідати наш урок.
-
Гра «Сигнальники».
-
Діти, зараз ми з вами пограємо в нашу улюблену гру «Сигнальники», а Чомусик і Удавчик поспостерігають за нами. Повторимо правила гри. Якщо я вимовляю звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу, то ви піднімаєте фішку з кружечком. Якщо ви почули звук, який утворився за допомогою і голосу, і шуму твердо, то ви показуєте мені фішку з однією рискою, а якщо м’яко – то фішку з двома рисками. Кращий сигнальник той, хто жодного разу не помилився. Почали гру.
-
У, р, с', о, і, ш, н', б', в, а, ф. Молодці! Справилися з завданням.
-
Складання звукових моделей.
-
Діти, відкрийте зошити з друкування. Відступіть чотири клітинки вниз і дві збоку, на третій поставте крапочку.
-
Друзі Чомусика і Удавчика передали вам малюнки. Розгляньте їх. Що на них зображено? (слайд 3,4,5) Накресліть моделі цих слів в зошити. Молодці!
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
-
Мовна гра «Запам’ятай».
-
А тепер пограємо з вами у гру «Запам’ятай». Вам необхідно буде запам’ятати слова у тому ж порядку, в якому я їх називатиму. Будьте уважними.
Муха, павук, жук, хрущ, трутень.
-
Діти, як можна назвати ці істоти одним словом?
-
Правильно, діти. Це комахи. А що ви знаєте про них?
-
А чи знаєте ви, що на один квадратний метр суходолу комах мешкає більше, ніж людей на всій земній кулі? Так це правда. А знаєте звідки я про це дізналася? Це Чомусик приніс мені ось таку цікаву енциклопедію «Дивовижне у світі тварин».
-
А ще в цій книжці я прочитала, що є такий жук-носоріг, який вважається найдужчим. Тому що маючи вагу 14 г, він може тягти вантаж 1580 г. А у павука орган слуху знаходиться, знаєте де?
-
На нозі.
-
Фізкультхвилинка. (слайд 6)
Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).
Добре те, що віє вітер (зображують хитання дерев).
Добре те, що цей ось ліс (присідають)
Разом з нами ріс і ріс (підіймаються на носочки, потягуючись угору, як дерево).
Хай живуть у ньому в мирі (крокують)
Всі птахи і різні звірі (плескають у долоні).
-
Робота з «Букварем». (с.23)
-
Діти, відкрийте «Буквар» на сторінці 23. Давайте прочитаємо речення, яке промовляє дівчинка.
-
Коли так говорять?
-
Давайте з вами згадаємо, що треба робити, щоб не заблукати в лісі?
-
Читання речень. (слайд 7)
-
Діти, як гуде паровоз?
-
А як співає дівчинка?
-
Вивчення вірша напам’ять. (слайд 8)
У-у-у! – гуде вітрисько,
Завиває: - У-у-у!
Холоди вже близько,
У-у-у! – несу зиму-у-у!..
ІV. Підсумок уроку.
-
«Інтерв’ю».
-
Молодці, діти! Ви і сьогодні справилися із завданнями Чомусика і Удавчика. А тепер Удавчик хоче взяти у вас інтерв’ю. тому відповідайте чітко і впевнено.
-
Що ви нового дізналися сьогодні на уроці?
-
А як потрібно поводити себе в лісі?
-
А чи можна самим ходити до лісу? Чому?
-
Молодці! Ви сьогодні на уроці були дуже активними, і показали, що ви теж цікавитеся тваринами, і намагаєтеся їм допомагати. Будьте завжди такими добрими і уважними до тварин і природи.
-
На цьому наші друзі з вами прощаються. (слайд 9)