На цьому уроці ми вчимося писати малу букву "х", склади і слова з нею. Вдосконалюємо навички каліграфічного письма вивчених букв при списуванні тексту.
Навчання грамоти
Тема. Письмо малої букви х, складів і слів з нею.
Мета: учити учнів писати малу букву х, склади і слова з нею;вдосконалювати навички каліграфічного письма вивчених букв при списуванні тексту;розвивати усне зв'язне діалогічне мовлення учнів, пам'ять, увагу; збагачувати словниковий запас дітей, сприяти формуванню цінісного ставлення до природи; виховувати охайність, старанність, любов до рідної мови.
Обладнання: підручник “Буквар” (авт. М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко); друкований зошит; предметні малюнки; картки з прислів'ями; картки зі словами.
Хід уроку
І.Організаційний момент
* Психологічна настанова
- Погляньте одне на одного! Посміхніться одне одному. Пригадайте, яким ласкавим словом називають вас удома. Приготуйтесь уважно слухати і працювати.
* Самореклама
Учитель
Очі дивляться...
Діти(разом)
Та все бачать.
Учитель
Вуха слухають...
Діти(разом)
Та все чують.
Учитель
Голова...
Діти(разом)
Думає.
Учитель
Яким буде урок ?
Діти(разом)
Найцікавішим!
Учитель
Які у класі діти?
Діти(разом)
Найкращі!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Робота над загадкою.Звуко-буквений аналіз слова-відгадки
Ой порізала пальчик Оленка,
І у друзів стільки турбот:
І промити ранку гарненько,
І залити у ранку...( йод).
2. Творче списування
На дошці у двох рядках записані слова:
Білий, добрий, срібний, смачний.
Іній, сніг, чай, друг.
- До слів першого рядка добрати слова з другого рядка і записати словосполучення, пояснюючи місця з'єднання літер;
білий сніг; срібний іній;
добрий друг; смачний чай.
Скласти з одним словосполученням на вибір речення (усно).
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Зараз ви послухаєте віршик і самі здогадаєтесь, яку букву ми будемо писати:
Хом'ячки побіля хати
почали в хокей гуляти.
Чути скрізь веселий сміх -
хтось з гравців пірнув у сніг.
(малюнок)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовка руки до письма. Штрихування.
- Наш хом'ячок взимку такий голодний, що ось як виконав завдання:
ора й линадо
на полі снік.
- Давайте допоможемо йому виправити помилки.
- А тепер давайте нагодуємо нашого гостя. Що ж він любить їсти? (зернятка )
2. Повторення правил штрихування:
- Не виходити за контур;
- Штихування в одному напрямку;
- Штрихи розташовувати на однаковій відстані.
3. Розповідь вчителя про хом'ячка.
На зиму він запасає до 20 кг зерна. А носить його в свою нірку за щічками. За один раз може набрати майже 50 г зерняток - це дві великі столові ложки.
(Діти переходять до штрихування колоска. На дошці зразок )
- Діти, підніміть свої роботи, покажіть нашому Хом'ячку і один одному. Погляньте. Адже у нас ціле поле колосся. Подивимось, чи ж добре воно дозріло.
*Відпочинок для очей
Пишемо під лічбу і - раз, і - два - і.
ххх
ха хе хлі хви хро ох ех
хто хліб хата ховрах халат
*Пальчикова гімнастика
5. Малюнковий диктант
Учитель показує картки із зображенням хати, мухи, халата, хліба.
6. Робота в парах
Складання речень із розсипаних слів.
Записати складене речення.
7. Робота в парах. Складання прислів'я.
Як , хліб, і, сіль, то ,вода, є, немає, голоду.
V. Підсумок уроку
* Бесіда
Отже наш, хлібе! Святий наш Боже!
Нині і прісно - зернятко кожне.
Ти на вінець, і на свято, і в будень!
Господи - Хлібе, хай тебе буде!
Л.І.Стеценко, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Фастівський НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. № 7-ЦВПВ “Гарт” Київська обл.