Урок. " Закріплення звукових значень букви Т т. словниково-логічні вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Котик і Півник»

Про матеріал

Для уроку потрібні іграшки котик, півник, лисичка; колосок з написаними складами; фішки для звукового аналізу. Мультимедійна презентація, мультфільм «Котик і Півник».

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти 1 клас

Вчитель: Москалюк Н. І.

Тема. Закріплення звукових значень букви Т т. словниково-логічні вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Котик і Півник»

Мета. Закріплювати уміння учнів читати склади та слова з буквою «т», виробляти у них вміння читати тексти, побудовані на діалозі, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; виховувати національні почуття.

Обладнання. Каса букв, картки з вивченими буквами, іграшки: котик, півник, лисичка, колосок з написаними складами, фішки для звукового аналізу. Мультимедійна презентація, мультфільм «Котик і Півник»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Горішок знань міцний – це знає кожний.

   Та нам не відступати!

   Його нам розколоти допоможе бажання наше:

  • Все на світі знати!

ІІ. Повідомлення завдань уроку.

Малюнковий план.

ІІІ. Повідомлення вивченого про звуки і літери.

  1. Робота з касою букв.
  • Назвіть вивчені літери.
  • Які є голосні звуки в українській мові?
  • Букви, що позначають приголосні звуки…
  • Яку букву вивчили вчора? (Т)
  • Які звуки вона позначає? (т, т′)

 - Кажуть, колись у давні часи, літера Т зростала у лісі, як гриб. Від того у неї стовбур-ніжка, наче у гриба, і капелюшок. А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить. Наприклад, зі словом «троянда», вона вважає себе трояндою, а коли кажуть «тюльпан» вона теж відгукується.

2. Впізнавання звуків (т, т′) оплесками.

  І троянда, і тюльпан, і струнка тополя,

  Телефон, труба і торт, і травинка в полі.

  Всі вітають букву Т теплими словами:

  «Люба Т, нехай тобі буде добре з нами».

3.Гра «Коректор». (Закреслювати букву Т серед інших у рядках)

4. Мовна розминка. Скоромовки. (Мікрофон)

Остання про кота.

  • А ось у нашого котика є друг. Загадка.

Сторожем не служить, а всіх рано будить (півник)

- Півник хоче попрохати нас уважно почитати.

ІІІ. Закріплення навичок читання «Супутник букваря».

  1. Таблиця складів.
  2. Складання слів, речень.
  3. Півник знайшов чарівний колосок . Читання складів.
  4. Читання речення з дошки.

МАМА МІСИЛА ТІСТО. НАТАЛКА СТАВИЛА ТАРІЛКИ.

  1. Скоромовка.

МІСИЛА МАРТА ТІСТО В НАМИСТІ І НАМИСТИНКИ ПОПАЛИ В ТІСТО.

 

 

 

 

  1. Багатозначні слова.

- Прочитайте слово. Розгляньте малюнки. Поясніть, яке значення може мати це слово. Складіть речення, щоб слово «лист» вживалося в різних значеннях.

7. Фізкультхвилинка.

Два півники, два півники горох молотили.

Дві курочки-чубарочки до млина носили.

Цап меле, цап меле коза насипає.

А маленьке козенятко на скрипочці грає.

ІV. Робота в зошитах “Супутник букваря від А до Я».

  1. Читання слів за стрілками.
  2. З’єднання стрілками частин слів.
  3. Друкування слів. Словниково-логічна вправа.
  4. ЛИСТВКА – ЛИСТ – СТІЛ – КІТ – ЛИСКА

Має вуса, пишний хвіст    Довгий хвіст пухнастий має

   І негарну звичку:     В темнім лісі проживає

Спершу добре він поїсть,    І хитрує там щодня

Потім – вмиє личко.     Це, звичайно, …лисеня.

V. Опрацювання тексту «Котик і Півник».

1. Бесіда.

- Чи ходили ви з батьками в театр? Що запам’ятали?

- Розгляньте малюнок. Про кого буде вистава?

- Прочитайте назву. Хто знає таку казку?

2. Читання вчителем. – Назвіть дійових осіб.

3. Словникова робота.

ПІВНИК                         ТИМУР                             ВИСТАВА

ЛИСКА                           АНТОН                             СТАВИЛИ

КОТИК                           НАТАЛКА                         СТУКАЛИ

4.Читання тексту ланцюжком.

  • Яку виставу ставили діти?
  • Хто які ролі виконував?
  1. Самостійне напівголосне читання.
  2. Вибіркове читання – всі слова з великої букви.
  3. Робота над виразністю читання.
  • Паузи на місці тире;
  • Інтонація звертання;
  • Окличні речення.
  1. Розвиток мовлення.
  • Колективне проказування прохання Півника із казки «Котик і Півник»

«Мій Котику! Мій братику!

Несе мене Лиска по каменю-мосту

На своєму хвосту за темнії гори –

Не вернусь ніколи! Порятуй мене!

  • Чим закінчується казка?

VІ. Підсумки уроку.

Повернення до малюнкового плану.

- Які завдання були найцікавіші? А СЕКРЕТ? «Купуємо» білети в кінотеатр і дивимось мультфільм «Котик і Півник».

 

 

 

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
2893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку