Для уроку потрібні іграшки котик, півник, лисичка; колосок з написаними складами; фішки для звукового аналізу. Мультимедійна презентація, мультфільм «Котик і Півник».
Урок навчання грамоти 1 клас
Вчитель: Москалюк Н. І.
Тема. Закріплення звукових значень букви Т т. словниково-логічні вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Котик і Півник»
Мета. Закріплювати уміння учнів читати склади та слова з буквою «т», виробляти у них вміння читати тексти, побудовані на діалозі, вдосконалювати навички звукового аналізу слів; виховувати національні почуття.
Обладнання. Каса букв, картки з вивченими буквами, іграшки: котик, півник, лисичка, колосок з написаними складами, фішки для звукового аналізу. Мультимедійна презентація, мультфільм «Котик і Півник»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Горішок знань міцний – це знає кожний.
Та нам не відступати!
Його нам розколоти допоможе бажання наше:
ІІ. Повідомлення завдань уроку.
Малюнковий план.
ІІІ. Повідомлення вивченого про звуки і літери.
- Кажуть, колись у давні часи, літера Т зростала у лісі, як гриб. Від того у неї стовбур-ніжка, наче у гриба, і капелюшок. А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить. Наприклад, зі словом «троянда», вона вважає себе трояндою, а коли кажуть «тюльпан» вона теж відгукується.
2. Впізнавання звуків (т, т′) оплесками.
І троянда, і тюльпан, і струнка тополя,
Телефон, труба і торт, і травинка в полі.
Всі вітають букву Т теплими словами:
«Люба Т, нехай тобі буде добре з нами».
3.Гра «Коректор». (Закреслювати букву Т серед інших у рядках)
4. Мовна розминка. Скоромовки. (Мікрофон)
Остання про кота.
Сторожем не служить, а всіх рано будить (півник)
- Півник хоче попрохати нас уважно почитати.
ІІІ. Закріплення навичок читання «Супутник букваря».
МАМА МІСИЛА ТІСТО. НАТАЛКА СТАВИЛА ТАРІЛКИ.
МІСИЛА МАРТА ТІСТО В НАМИСТІ І НАМИСТИНКИ ПОПАЛИ В ТІСТО.
- Прочитайте слово. Розгляньте малюнки. Поясніть, яке значення може мати це слово. Складіть речення, щоб слово «лист» вживалося в різних значеннях.
7. Фізкультхвилинка.
Два півники, два півники горох молотили.
Дві курочки-чубарочки до млина носили.
Цап меле, цап меле коза насипає.
А маленьке козенятко на скрипочці грає.
ІV. Робота в зошитах “Супутник букваря від А до Я».
Має вуса, пишний хвіст Довгий хвіст пухнастий має
І негарну звичку: В темнім лісі проживає
Спершу добре він поїсть, І хитрує там щодня
Потім – вмиє личко. Це, звичайно, …лисеня.
V. Опрацювання тексту «Котик і Півник».
1. Бесіда.
- Чи ходили ви з батьками в театр? Що запам’ятали?
- Розгляньте малюнок. Про кого буде вистава?
- Прочитайте назву. Хто знає таку казку?
2. Читання вчителем. – Назвіть дійових осіб.
3. Словникова робота.
ПІВНИК ТИМУР ВИСТАВА
ЛИСКА АНТОН СТАВИЛИ
КОТИК НАТАЛКА СТУКАЛИ
4.Читання тексту ланцюжком.
«Мій Котику! Мій братику!
Несе мене Лиска по каменю-мосту
На своєму хвосту за темнії гори –
Не вернусь ніколи! Порятуй мене!
VІ. Підсумки уроку.
Повернення до малюнкового плану.
- Які завдання були найцікавіші? А СЕКРЕТ? «Купуємо» білети в кінотеатр і дивимось мультфільм «Котик і Півник».