Тема: Письмо елементів рядкової букви «к» під лічбу. Письмо рядкової букви к. Списування з друкованого тексту
Мета: навчити учнів писати рядкову букву «к», склади, слова з нею; розвивати зв'язне мовлення, вміння знаходити слова з вивченою буквою; удосконалювати навики звукового та звуко-буквеного аналізу; виховувати у дітей старанність під час письма.
Обладнання: мультимедійний комплект, конструктор LEGO, картки з друкованою та рукописною літерою «к», звукові фішки.
Хід уроку
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок.
Будемо дружно ми працювати,
Писати та фантазувати.
Відгадування загадки. Звуко-складовий аналіз слова-відгадки.
Без рук, без ніг,
На животі ходить. (Корабель)
- В кожного на парті є звукові фішки. Викладемо з них звукову схему до цього слова.
Гра «Назвіть звук [к]». (плесни в долоні)
У курчат сьогодні свято
Гребінці дарує тато.
Кожному одненький,
Зате червоненький.
І тепер малі курчата
Ку-ку-рі-кають, як тато.
- Ще у назвах яких домашніх тварин чуємо звук к?
(корова, кінь, коза, кролик, собака, кіт, курка, індик, качка, гуска, півник…)
Фізкультхвилинка
Робота в зошиті
Учитель показує рукописну та друковану букву "к ".
Порівняння друкованої й рукописної малої букви "к". (Вони схожі, але у писаної більш округлий другий і третій елементи).
Правила сидіння за партою під час письма.
— Розгляньте плакат. Кого ви бачите на ньому? (Дівчинку.
Вона показують вам, як треба сидіти за партою під час письма.
Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.
Письмо елементів букви «к»
Перший рядок це похила пряма паличка, а другий дві криві лінії.
Написання малої букви "к".
Мала буква "к" складається з трьох елементів: з прямої похилої палички і двох кривих ліній. Починаємо писати пряму похилу паличку від верхньої рядкової лінії до нижньої. Потім під верхньою рядковою робимо заокруглення і, відхиляючись ліворуч, ведемо лінію до середини першого елемента.
Не відриваючи руки, ведемо вправо коротку горизонтальну лінію, заокруглюємо вправо і закінчуємо майже на середині рядка. Пишемо під лічбу раз, і-два-і, три-і.
Учні спочатку "пишуть" букву у повітрі два-три рази, потім обводять її зразок у зошиті. Далі пишуть самостійно кілька букв у рядку. Після перевірки вчителем закінчують перший рядок і продовжують писати букву "к" у другому рядку з похилою паличкою.
Написання букви "к" у поєднанні з іншими.
Учні вивчають, з яких слів ці буквосполучення. Вчитель наголошує, що букви у буквосполученнях "кл, ку " поєднуються безвідривно.
Гімнастика для очей
Продовження роботи на сторінці зошита.
1. Написання слова каси.
2. Списування речень з друкованого тексту.
— Яку букву ви вчилися писати? На що схожа буква "к"?
Як відняти півжука —
Зостанеться буква "ка".
— Чи важко її писати? Який звук позначає буква "к "? Які ще букви позна-чають приголосний звук? («В», «М», «Л», «С», «Н».)
Вправа «Емоційна ромашка». Дай відповіді цеглинками LEGO
- Чи сподобався вам урок?
- Зелена цеглинка – у мене все вийшло, жовта – було важко та червона – я нічого не зрозумів.
- Оберіть цеглинку того кольору яка вам найбільше підходить. Дякую всім за урок!