14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок. "Письмо рядкової букви с. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами."

Про матеріал
Матеріал має за мету ознайомити учнів з малою рукописною буквою с, навчити її писати. Формувати вміння читати і писати склади і слова з вивченими буквами. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати; пізнавальні інтереси. Виховувати охайність, старання, любов до природи.
Перегляд файлу

Тема.  Написання малої букви с.  Письмо складів, слів і речень з  

            вивченими буквами.

Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою с; учити її писати;

             формувати вміння читати і писати склади й слова з буквою с.

             Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати

             ручкою.

             Розвивати  спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати,

              складати речення за малюнком, пізнавальні інтереси.

              Виховувати старанність, охайність, любов до природи.

              Формувати компетентності: спілкування державною мовою,

               соціальну, громадянську,природничу.

Обладнання: зображення тварин, цеглинки LEGO, люстерко.                                                Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, здоров’язбережувальна.

                                     Хід   уроку

I.Організація   класу

1. Гра  «Маска»

- Візьміть люстерка, і, дивлячись на своє обличчя, відтворіть свій настрій.

- Я бачу ваш настрій. У когось радість на обличчі, хтось чимось здивований, бачу також спокій та смуток. Для того, щоб настрій у всіх дітей став добрим і радісним…

                         Усміхніться всім навколо:

                         Небу, сонцю, квітам, людям.

                          І тоді обовязково

                         День тобі веселим буде!

2. Налаштування на урок

- Всі готові до уроку?

                         Щоб урок пройшов не марно,

                         Треба сісти рівно, гарно,

                         Тож і ми часу не гаймо,

                          Працювати починаймо!

  • Як ми будемо працювати на уроці?

II .Актуалізація  опорних  знань

  1. Робота над скоромовкою.
  • Послухайте скоромовку. Запамятайте слова зі звуками [ с],[ с’].

                Летіла сова, торохтіла слова:

                - Чи сон це, чи слон це,

                 А може, і сонце?

Промовляння слів сова, слова, сон, слон, сонце.

Вивчення скоромовки напамять.

Робота в парах: розкажи товаришу скоромовку.

  1. Звуко-буквений аналіз слів.
  • Якими звуками відрізняються пари слів: сова і слова, сон і слон?
  • Зробіть звуко-буквений аналіз слова сова. Викладіть на партах схему цього слова.
  • Складіть речення із словом сова.
  • Що ви знаєте про сову?

III. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

                                     C:\Users\Vita\Desktop\завантаження.jpg                                                           -    Сьогодні до нас на урок завітала Мудра Сова з казкового лісу. Вона навчає звіряток у лісовій школі, адже Сова славиться мудрістю.

  • Вона хоче навчити нас писати свою улюблену букву.
  • А яка це буква?
  • Пригадайте, які слова ми промовляли на початку уроку. Що в них спільного?
  • Так це звук [ с ].
  • А якою буквою він позначається на письмі?
  • Молодці! Сова задоволена.
  • Ми навчимося писати не тільки нову букву, а й склади і слова, які принесла Мудра Сова.

IV. Вивчення  нового  матеріалу

  1. Робота зі сторінкою зошита.
  • Розгляньте уважно малюнок.
  • Кого ви побачили?
  • Який у неї настрій?
  • Як гадаєте, чому?
  • Мудра Сова просить нас уважно подивитися на маленьку букву с та відповісти на запитання.
  1. Графічний аналіз букви.
  • З якого елемента складається буква с?
  • Порівняйте друковану і рукописну букви. Як із друкованої букви с зробити рукописну?
  • Чим відрізняються букви о та с, і та с?
  • На що схожа буква с?
  • Давайте перетворимо букву с на сонечко.
  • Для цього замкнемо її до овалу, а навкруги намалюємо промінці. Домалюйте сонечку обличчя.
  1. Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце,  ( піднімаються навшпиньки)

Зазирнуло у віконце.           (дивляться в обличчя )

Ми до нього потяглися,       ( потягування)

За промінчики взялися.        ( махи руками вгорі)

Будем дружно присідати,     ( присідають)

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачите, як звеселили.

Стало сонце танцювати,        ( танцювальні рухи )

Нас до танцю закликати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм   по росі!

  1. Пояснення написання букви с.  
  • Починаємо писати трішки   нижче верхньої рядкової лінії,                                                                                    заокруглюємо вгору і ліворуч, спускаємося униз до нижньої рядкової лінії і заокруглюємо праворуч.
  • Пишемо під такт «і– раз – і».
  1. Письмо букви у повітрі.
  2. Письмо букви  пальчиками на партах.
  • Мудра Сова просить вас відкрити зошити і написати букву с у першому робочому рядку. Сова буде за вами спостерігати.
  1. Письмо в робочому рядку зошита ( с. 36 ).
  2. Пальчикова гімнастика.
  • Мудра Сова питає, чи знаєте ви, чому вона не любить сонце?

                                       Сова

                       Що воно за дивна птиця?

                       Світла денного боїться,

                       Дзьоб гачком , великі очі,

                       І не спиться їй щоночі.

                       Ху – ху – ху!- кричить, співа.

                       Відгадали, хто?  (Сова!)

Руки стиснуті в кулачки, пальці притиснуті, великі пальці заокруглені вгорі, вказівні разом просунуті вперед.

  1. Написання складів з буквою с.
  • У кожного з вас, діти,  на парті є букви. Зараз попрацюємо в парах.
  • Утворіть із цих букв склади.
  • Прочитаємо їх. Поясніть спосіб поєднання букв у кожному складі.
  • Знайдіть ці склади в своїх зошитах і пропишіть .
  • Мудра Сова пропонує вам змагання. Вона хоче, щоб хлопці назвали якомога більше слів, що починаються на  са, а дівчатка  - на со.
  1. Написання слів з буквою  с.
  • Мудра Сова пропонує вам подивитись на дошку. Що ви бачите? ( о, а, с).
  • Утворіть з цих букв слово.
  • Складіть речення з цим словом. Запишіть його в зошити.
  • C:\Users\Vita\Desktop\сом.jpgА тепер Сова пропонує вам відгадати загадку:                                                     Ляже й спить на глибині,

З шаром мулу на спині,

Тільки вуса повертає,

Що навколо – все він знає! (Сом)

 

  • Подивіться на сома. Що ви про

нього  знаєте?     

  • Сома вважають найбільшим

річковим   хижаком. Вага риби може становити до 230 кг при її довжині до 3 метрів.

  • Соми ведуть одиночний спосіб життя.
  • Сом – нічний хижак. Уночі він любить плавати поблизу  водяних заростей, шукаючи жаб, якими любить ласувати.
  • Соми володіють великою силою і можуть навіть перекинути   човен.
  • Поясніть поєднання букв у цьому слові.  Запишіть його в зошити.
  • Прочитайте слова, записані на наступному рядку зошита ( сало, сила).  
  • Чим вони відрізняються? Запишіть ці слова.
  • Прочитайте наступні три слова. Порівняйте їх. Запишіть.
  1. Написання  речень.
  • Прочитайте речення, записане в зошиті.
  • Скільки слів у ньому?
  • Як пишемо перше слово в реченні?
  • Який розділовий знак стоїть після першого слова?
  • Що поставимо в кінці речення?
  • Спишіть речення.  (Мамо, мило!)
  1. Творче  завдання.
  • Мудра Сова пропонує вам кілька цікавих завдань.
  • Вона хоче, щоб ви відгадали слова і самостійно записали їх у вільному рядку зошита.
  • Відгадайте, що це:
  • зимовий віз на полозах (сани);
  • скошена і висушена трава, яка йде на корм худобі (сіно);
  • хвойне дерево з довгою хвоєю і невеликими шишками (сосна).
  • А тепер останнє завдання від Сови.
  • У вас в зошитах є слова, але букви в них переплутались. Відновіть їх.

( м, о, с, а, л;   м, а, с, о, л, о)  - ( масло;  солома)

  • Складіть речення з цими словами.

V. Підсумок уроку.   Рефлексія.

1. Вправа «Мікрофон»

- Яку букву ми навчилися писати? Які звуки вона позначає?

-Яке завдання Мудрої Сови було найцікавішим?  Чому?

2. Вправа «Кольорова рефлексія» ( Використання цеглинок LEGO).

В учнів на партах цеглинки трьох кольорів.

Цеглинка зеленого кольору – я був задоволений уроком, він був корисним для мене, зрозумів усе про що йшлося на уроці;  жовтого кольору – урок був цікавим, здебільшо корисним; червоного кольору – користі від уроку я отримав мало, розумів небагато з того, про що йшлося на уроці.

  • Дякую за роботу!

 

 

 

                       

 

 

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку