Тема: Види простих задач. Сюжети простих задач.
Використано підручник“ Математика. 1-3 клас ” С.О. Скворцова, О.В.Онопрієнко
1. Задачі на знаходження суми двох доданків (всього).
Задачі на знаходження суми двох доданків (стало).
Склади задачу за малюнком. Доповни умову. Розв’яжи задачу.
2. Задачі на знаходження невідомого II доданка.
Доповни умову. Розв’яжи задачу.
Червоних– 3ч.
10 ч.
Жовтих - ? ч.
Задачі на знаходження невідомого I доданка.
Червоних– ? ч.
10 ч.
Жовтих - 7 ч.
3. Задачі на знаходження різниці (остачі).
Склади задачу за малюнком. Доповни умову. Розв’яжи задачу.
4.Задача на різницеве порівняння (на скільки менше).
Задача на різницеве порівняння (на скільки більше)
У класі 5 дівчаток і 4 хлопчика. На скільки дівчаток більше, ніж хлопчиків?
5. Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.
а)
б)
6. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного.
7. Задача на знаходження невідомого від’ємника.
8. Задачі на знаходження суми трьох доданків.
У Софійки 3 зошити, у Максима 2 зошита, а в Миколи 4 зошити. Скільки всього зошитів у дітей?
9. Задачі на знаходження третього числа за сумою двох даних чисел.
У Софійки 5 зошити, у Максима 2 зошита, а в Миколи стільки зошитів, скільки в Софійки і Максима разом. Скільки всього зошитів у дітей?
10. Задачі на конкретний зміст дії множення.
Скільки яблук у 3 вазах, якщо в кожній по 5 яблук?
11. Задачі на конкретний зміст дії ділення:
- ділення на рівні частини;
Тасьму довжиною 15 см розрізали на 5 рівних частин. Яка довжина кожної частини?
- ділення на вміщення.
Тасьму довжиною 15 см розрізали по 3 см. Скільки одержали таких частин?
12. Задачі на кратне порівняння.
В Марійки 12 зошитів у клітинку і 4 зошити в лінійку.
У скільки разів більше зошитів у клітинку, ніж у лінійку в Марійки?
У скільки разів менше зошитів у лінійку, ніж у клітинку?
13. Задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів.
Марійки 8 зошитів в лінійку, а в клітинку в 2 рази більше. Скільки зошитів у клітинку в Марійки?
Марійки 10 зошитів в лінійку, а в клітинку в 2 рази менше. Скільки зошитів у клітинку в Марійки?
14. Задачі на знаходження частини від числа ( Розділ 2: Вивчаємо частини цілого. 3клас)
У Славка було 15 зошитів. П’яту частину зошитів він списав. Скільки зошитів списав Славко?
1 -15 з.
1 - ? з.
5
15. Задачі на знаходження числа за його частиною.
На озері 9 лебедів, що становить третину всіх птахів. Скільки птахів на озері?
1 - ? пт.
1 – 9 л.
3
16. Задачі на знаходження дробу, який одне число становить від іншого.
Тато посадив 12 дерев, а Сашко 3. Яку частину дерев посадив Сашко від тих дерев, що посадив тато?
Т. – 12 д.
С. – 3 д., що становить від 12 д.
17. Задачі на знаходження значення загальної величини (вартості, загальної довжини, загального об’єму, загальної маси, загального виробітку, відстані, площі прямокутника тощо)
Ціна булочки 6 гривень. Скільки таких булочок можна купити на 18 гривень?
1б. - 6 грн
? б. – 18 грн
Скільки всього кілограмів помідорів у 3-х ящиках, якщо в кожному ящику по 8 кг помідорів?
1 ящ. – 8 кг п.
3 ящ. - ? кг п.
18. Задачі на знаходження величини однієї одиниці лічби або вимірювання
( ціни, довжини 1-го відрізка, об’єму 1-ої посудини, маси 1-го предмету, продуктивності праці, швидкості тощо)
В 3 ящиках 24 кг помідорів. Скільки кілограмів помідорів у одному такому ящику?
1 ящ. - ? кг п.
3 ящ. – 24 кг п.
Мама купила синочку 3 іграшки. Вартість всієї покупки коштувала 18 гривень.
Яка ціна кожної іграшки?
Ц. - ? грн
К. – 3 ігр.
В. – 18 грн
19. Задачі на знаходження кількості (куплених речей, відрізків, посудин, предметів) або часу ( роботи, руху) .
У магазин привезли 32 кг яблук у ящиках по 8 кг у кожному. Скільки ящиків з яблуками привезли в магазин?
Маса 1 ящика |
кількість предметів (шт.) |
Загальна маса (кг) |
8 кг |
? |
32 кг |
1 ящ. – 8 кг ябл.
? ящ. – 32 кг ябл.
20. Непряма задача на знаходження меншого числа за більшим і різницею.
(дана задача показує, на скільки одиниць дане число більше шуканого)
Пам’ятка №2
1. Прочитай задачу та уяви про що в ній ідеться. Про що ідеться в
задачі?
2. Виділи ключові слова та відповідні їм числові дані; яке число є
шуканим? Склади короткий запис задачі.
3. За коротким записом поясни числові дані задачі та запитання.
Зроби схематичний малюнок.
4. Повтори запитання задачі. Що потрібно знати, щоб на нього
відповісти?
Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі?
5. Запиши розв’язок задачі.
6. Запиши відповідь.
7. Перевір розв’язок: склади і розв’яжи обернену задачу.