Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Мета. ознайомити дітей з прийомами письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел; закріплювати вміння розв’язувати задачі, коли використовуються прийоми письмового додавання та віднімання; закріплювати навички усних та письмових обчислювань; вправляти уміння в перетворенні іменованих чисел; формувати обчислювальні навички і вміння. Виховувати інтерес до вивчення історії рідного міста.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Почався урок,
Скажемо пустощам – ні.
На уроках знання отримуй міцні.
Дихання спокійне,
Працюватиму, мов як.
Дзвоник, урок, праця.
(вчитель) – Готові, діти? - Так!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-
Назвіть відповідь виразу, який ви склали. ( 200 – (180:10) = 182). Покажіть зелений колір LEGO, якщо так і червону, якщо – ні. Молодці,
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні я запрошую вас на оглядову екскурсію по одному із найкрасивіших і затишних міст України – Чорноморськ. (слайд)
-
Під час екскурсії ми з вами ближче ознайомимось з місцями, які часто бачимо, але не багато про них знаємо, повторимо правила письмового додавання і віднімання трицифрових чисел, виведемо алгоритм письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Ми будемо не просто знайомитися з містом, але і виконувати завдання, які будуть траплятися на кожній зупинці.
-
Робота в зошиті.
Каліграфічна хвилинка.
- Ітак, перша наша зупинка Приморський парк. Слайд
- Відкрийте зошити, перевірте правильність положення зошитів, порядок на столі, правильну посадку під час письма, відсутність зайвих предметів.
Підготуємо наші руки до письма (фізхвилинка для рук)
- Запишіть число, класна робота. Пропишіть каліграфічно дані числа в один рядок через клітинку. Після написання на полях поставте позначки: каліграфічно – к., не каліграфічно – н. к., не дуже каліграфічно – н. д. к.
783,784,785 слайд
Математичний диктант
-
Наша екскурсія триває. І наступна зупинка біля глобусу і писанки, які вночі виглядають просто казково.
-
Запишіть числа, які почуєте.
-
Роком народження міста Чорноморськ вважають 1973 рік
-
В місті 31 вулиця, 12 провулків, 1 бульвар, 1 площа
-
Населення міста 72 000 осіб.
-
Кількість дітей 34 400 осіб, пенсіонерів 22 000 осіб.
-
В місті 10 шкіл, де навчаються 10 000 учнів.
-
В бібліотеках міста нараховується 400 000 томів.
-
4 156 світильників.
-
191 км заасфальтованих доріг.
-
Робота з багатоцифровими числами
-
Підкресліть найбільше та найменше 5-ти цифрові числа в математичному диктанті
-
Запиши сусідів числа 70 000 (69 999, 70 001)
-
Запиши кількість сотень в числі 4 156 (41 сот.)
-
Переведіть 191км = …м (191 000 м)
-
Робота з масштабом
-
Наша екскурсія триває. Я хочу провести вас по вулиці, яку добре знаю і на якій живу багато років. Це вулиця Паркова. Слайд
Порахуйте довжину вулиці Паркова, якщо на карті вона простягається на 25см, а масштаб карти 1см=100 м
1см = 100 м
25см = ? м
100х25 = 2500 м = 2км 500м
ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
-
Я живу на вулиці Парковій з 1994року. Порахуйте, будь ласка, скільки років і днів я вважаю Паркову рідною вулицею.
Запис в зошитах з коментуванням
2022-1994=28 років
-
Чорноморський маяк будували 14 600 днів, працює він уже 3 280 днів. Скільки всього днів витрачених на будівництво і днів, коли працює маяк?
14 600+3 280 = 17 885 днів
-
Отже, поясніть алгоритм додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Прочитайте в підручнику.
Фізхвилинка Австралійський дощ
-
Поки ми з вами гуляли, почався дощ. Заховатися ми можемо в альтанці Молодіжного парку, до якого як раз підійшли. Давайте трохи відпочинемо. Слайд
В Австралії піднявся вітер. (Тремо долоні).
Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)
Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)
Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)
Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях.)
Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)
Сонце! (Руки догори.)
-
Робота у групах.
-
У вересні 2014 року відбулося урочисте відкриття нової пам'ятки Чорноморська – величезних сходів під назвою Приморські. Приморські сходи — мають 155 сходинок, що на 37 менше, ніж у однотипної пам'ятки Одеси. На верхній частині є площа з двома колонадами. Сходи спускаються до міського пляжу. Тут вас чекає робота в групах.
1 група
45 374+8 406=53 780 5 478 – 2 349=3 129
2 група
3 575+75 431=79 006 75 431 – 3 575=71 856
V. Робота над задачами.
- Наступна наша зупинка – Палац спорту «Юність».
-
Наш палац спорту відкрито для всіх: і дорослих, і дітей. Там і спортивна зала, і два басейни, і ще багато цікавого. Палац спорту став працювати у 1979 році. Порахуйте скільки років працює Палац. Запишіть вираз.
2022 – 1979 = 43 років
Було – ? кг
Вивезли – 7 250 кг
Залишилось – ?, на 3 240 кг менше, ніж
Розв’язання
-
7250 – 3240=4010 (кг) – залишилось;
-
4010+7250=11260 (кг)
Відповідь: 11260 кг було.
V. Узагальнення та систематизація знань
слайд
-
Наступна зупинка, наша гордість – це Музей витончених мистецтв ім. А. Бєлого, який був відкритий у 1978 році. Порахуйте, скільки років музею. (2022 – 1978=44 роки)
-
Зараз ми відвідаємо наш новий кінотеатр «Нептун», де подивимось фільм. Як ви думаєте про що буде фільм? Правильно, про рідне місто Чорноморськ. (Діти дивляться слайд – шоу про місто)
Після просмотру
-
А зараз послухайте невеличку задачу і запишіть вираз для її розв’язання. Одеський кінотеатр «Рів’єра» вміщує 1310 глядачів, а наш кінотеатр «Нептун» 1200. Який кінотеатр більше і на скільки?
-
Молодці! Ви успішно впорались із цим завданням.
VI. Підсумок уроку.
-
Ось і закінчилась наша екскурсія містом. Ви були активними та уважними учнями. Дякую вам.
-
VIІ. Домашнє завдання